تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۱۰۵۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جاده های دزفول جولانگاه دستفروشان
جاده های شهر دزفول به محل عرضه انواع محصولات غذایی ، مواد شوینده ، پوشاک ، آجیل و سوغات شهرهای مختلف کشور تبدیل شده اند
جاده های شهر دزفول به محل عرضه انواع محصولات غذایی ، مواد شوینده ، پوشاک ، آجیل و سوغات شهرهای مختلف کشور تبدیل شده اند.

کسادی کسب و کار در شمال خوزستان موجب شده تا بسیاری از افراد به ویژه جوانان برای امرار معاش و تامین هزینه زندگی خود به دستفروشی روی آورند.


کثرت دستفروشان در گوشه و کنار شهر دزفول علاوه بر بروز مشکل برای تردد شهروندان در معابر عمومی ، در خیابانها نیز مشکل ساز شده است به طوریکه بخشی از عرض خیابانها از سوی دستفروشان تصرف شده است.

جاده های ورودی و خروجی شهر دزفول از سمت اندیمشک ، شوش ، شوشتر و سردشت محل اجتماع دهها دستفروشی است که برای فروش اجناس خود بخشی از مسیر جاده را تصرف کرده اند.

تجمع دستفروشان در مسیر دزفول - اندیمشک به حدی است که تردد در بخش هایی از این مسیر به ویژه در میدان ورودی کوی نیرو و اطراف دانشگاه صنعتی جندی شاپور را مشکل کرده و بروز سوانح رانندگی خونبار در این محدوده دور از انتظار نیست.

دستفروشان در دو طرف مسیر 10 کیلومتری دزفول - اندیمشک انواع محصولات خوراکی از جمله مرکبات ، سبزی ، آجیل ، کنسرو ، کیف و کفش ، پوشاک ، مواد شوینده و سایر محصولات را عرضه می کنند.

افزایش شمار دستفروشان در این محدوده موجب شده تا امتداد این بازارچه کاذب تا تیپ دو زرهی و بیمارستان بزرگ این شهر نیز کشیده شود به طوریکه عبور و مرور خودروها در این محدوده به دلیل ترافیک ایجاد شده ناشی از توقف دستفروشان به کندی انجام می شود.

در جاده دزفول - شوش نیز توقف خودروها برای خرید میوه موجب شده تا بخش هایی از این مسیر به ویژه در محدوده شمس آباد ، چهار راه آوج و تقاطع روستای شهید منتظری شاهد حوادث متعدد رانندگی باشد.

افت قیمت محصولات کشاورزی نیز موجب شده تا برخی کشاورزان منطقه محصولات خود را به طور مستقیم از مزرعه به حاشیه جاده ها منتقل کرده و با ایجاد سد معبر در جاده ها حادثه ساز شوند.

مهاجرت دستفروشان و فروشندگان دوره گرد از سایر استانهای کشور به دزفول نیز موجب تشدید پدیده دستفروشی در این شهرستان شده به طوریکه خودروهای این افراد در تمامی میادین این شهر و نیز جاده های منتهی به دزفول مشاهده می شوند.


رییس پلیس راه صفی آباد دزفول در خصوص مشکلات ایجاد شده از سوی دست فروشان در حاشیه جاده ها گفت:دستفروشی در حاشیه جاده ها و تصرف بخشی از جاده برای فروش کالا ممنوع بوده و موجب بروز سوانح رانندگی می شود.

ستوان دوم محمدابراهیم فقیرالله توقف خودروهای عبوری در کنار دستفروشان را از عوامل بروز سوانح رانندگی در جاده ها دانست و افزود: برای جلوگیری از بروز سوانح رانندگی در جاده های دزفول باید نسبت به حل این مشکل اقدام کرد.

وی از اجرای طرح ممنوعیت عرضه مرکبات در طول جاده دزفول - شوش با همکاری اداره راه و شهرسازی و صدور حکم قضایی از سوی دادستانی دزفول در مدت 10 روز خبر داد و گفت: در مدت 10 روز اجرای این قانون هر فردی که اقدام به فروش میوه در حاشیه جاده مذکور نمود طبق دستور دادستانی جریمه شد اما از آنجا که باغداران با فروش میوه کسب روزی می کنند اجرای این حکم متوقف شد.

رییس پلیس صفی آباد افزود: با همکاری شهرداری های صفی آباد ،شمس آباد و دیگر شهرهای اقماری دزفول باید مکان مناسبی برای فروش مرکبات و محصولات کشاورزی در نظر گرفته شود تا شاهد حوادث خونبار رانندگی در جاده های دزفول نباشیم.

اجرای طرح ساماندهی فروشندگان دوره گرد و وانت بار از سوی شهرداری دزفول در چند ماه اخیر نیز در حل مشکل سد معبر و ترافیک در جاده های ورودی این شهر موثر واقع نشده است.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: دزفول
:
:
:
آخرین اخبار