تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۱۱۰۸۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کیانی‌زاده:
مسوولان فولاد تردیدی برای تغییر اسکوچیچ نداشته باشند/امتیاز استقلال اهواز واگذار می‌شود
تمام اقدامات ما در جهت حفظ سهمیه استان در لیگ برتر کشور است و حیف است که سهمیه استان هدر برود و امتیازی که 20 میلیارد تومان ارزش دارد و می‌تواند وارد ورزش شود، با ندانم‌کاری و سوء مدیریت عده‌ای از دست برود
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به وضعیت بغرنج تیم‌های استقلال اهواز و فولادخوزستان، از مسوولان باشگاه فولاد خواست که برای تغییر کادر فنی تیم شک و تردیدی نداشته باشند. او همچنین از واگذاری امتیاز تیم استقلال اهواز به فرد یا دستگاه جدیدی خبرداد.

مسوولان فولاد تردیدی برای تغییر اسکوچیچ نداشته باشند/امتیاز استقلال اهواز واگذار می‌شود

فرامرز کیانی‌زاده در نشستی که روز سه‌شنبه در خصوص بررسی وضعیت تیم‌های استقلال اهواز و فولادخوزستان در محل این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته بسیار تلاش کردیم که امتیاز فولاد نوین به خارج از استان نرود و این امتیاز برای استان خودمان باقی بماند، چرا که این امتیاز باید افتخار استان خوزستان می‌شد و در همین راستا به دنبال واگذاری امتیاز به جایی بودیم که بتواند از این امتیاز و تیم شرکت‌کننده در لیگ، حمایت کند تا سهمیه‌های بیشتری از خوزستان در لیگ برتر کشور داشته باشیم.

وی ادامه داد: پیگیری‌های بسیاری در این زمینه انجام شد ولی متاسفانه آن دستگاه‌هایی که می‌توانستند امتیاز را خریداری کنند، پا پیش نگذاشتند و شانه خالی کردند و در نهایت هم امتیاز به استقلال اهواز رسید و زمانی که آقای ملکی، مالک باشگاه پا پیش گذاشت، در جلسه‌ای که با او داشتم به او گفتم شما این امتیاز را در حالی با مبلغ شش میلیارد تومان خریداری می‌کنید که شاید ارزش آن 20 میلیارد تومان باشد و بنابراین انتظارمان این است که ضمن مدیریت تیم و جمع کردن حواشی، از نظر مالی نیز تیم را حمایت کنید و به او گفتم که آگاهانه این کار را انتخاب کرده‌اید و حتماً این پیش‌بینی را داشته‌اید که چقدر باید هزینه کنید و باید به گونه‌ای در طول فصل عمل کنید که کاری بر کارهای ما اضافه نشود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: اما طبق آنچه ما در طول فصل جاری دیده‌ایم و با تغییر مدیریت‌هایی که انجام شده است، شاهد بی‌ثباتی بوده‌ایم و با توجه به نتایج حاصل شده، تیم اکنون در انتهای جدول قرار دارد و در راستای خروج تیم از بحران، طی جلسه‌ای با حضور آقای خبیر، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان و مالک و مدیرعامل باشگاه و همچنین رییس و  دبیر هیات فوتبال استان، موارد لازم بررسی شد.

وی با اشاره به موارد بررسی شده در جلسه روز گذشته، گفت: در جلسه روز گذشته بحث کمک به باشگاه استقلال اهواز باتوجه به این‌که هنوز نتوانسته‌اند شش میلیارد تومانی را که باید به باشگاه فولاد نوین پرداخت کنند و در قبال آن چک هم داده‌اند، مطرح شد چرا که این چک‌ها برگشت خورده‌اند و آقای جهانداری، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال اهواز نیز شکایت کرده است و حساب‌ها نیز مسدود شده‌اند و طبق این موضوع باید راه‌کاری پیدا تا مشکل برطرف شود و قرار شد چند ماهی از باشگاه فولاد نوین فرصت گرفته شود.

کیانی‌زاده ادامه داد: بحث دیگری که در این جلسه مطرح شد، مشکلات مالی باشگاه استقلال اهواز بود چرا که به دلیل نبود پول لازم، این باشگاه تاکنون فقط 10 درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان خود را پرداخت کرده است و همین عاملی شده است که بازیکنان این تیم در حال تحصن هستند. اعتقاد مسوولان فعلی باشگاه این است که مسوولان قبلی، تیم را خوب نبسته‌اند و در حالی بازیکنان با مبالغ بالا جذب شده‌اند که این بازیکنان در حد بازیکنان لیگ دسته‌ دویی نیز نیستند. به هر حال قرار شد از جایی، اعتباری برای باشگاه گرفته شود و با ارائه یک برنامه، به این باشگاه تزریق شود تا حداقل تیم در نیم‌فصل دوم از حالت فعلی خود خارج شود و مسوولان باشگاه نیز قول داده‌اند که اگر این دو اقدامی که به آن‌ها اشاره داشتند، انجام شود تا 70، 80 درصد، تیم را در لیگ برتر کشور حفظ کنند.

وی بیان کرد: تمام اقدامات ما در جهت حفظ سهمیه استان در لیگ برتر کشور است و حیف است که سهمیه استان هدر برود و امتیازی که 20 میلیارد تومان ارزش دارد و می‌تواند وارد ورزش شود، با ندانم‌کاری و سوء مدیریت عده‌ای از دست برود و فرصت حضور از یکی از تیم‌های استان در لیگ برتر فصل آینده، گرفته شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: ملکی، مالک باشگاه نیز اعلام آمادگی کرده است که امتیاز تیم را واگذار کند و ما نیز این بخش را مدنظر داریم و در حال بررسی گزینه‌ها هستیم. البته آنقدر شرایط تیم بد است که هیچ کسی تمایل ندارد این امتیاز را بخرد. به هر حال اگر با جایی به توافق برسیم این امتیاز از ملکی گرفته و به فرد یا دستگاه جدیدی داده می‌شود تا امتیاز استان در لیگ حفظ شود. در این راستا امروز نیز با حضور آقای خبیر، بررسی‌هایی داشتیم و امیدوارم در این بخش به نتیجه برسیم و تیم را به جایی وصل کنیم و باید بگویم در این زمینه تا حدودی به نتیجه نیز رسیده‌ایم.

وی در ادامه در خصوص وضعیت نامناسب فولاد خوزستان در لیگ برتر کشور نیز، عنوان کرد: اوایل فصل این باشگاه با مشکلات مالی مواجه شد و بحث کاهش اعتبارات آن نسبت به فصل گذشته مطرح شد که در همین راستا استاندار با هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان جلسه‌ای برگزار کرد و تاکید داشت که اعتبارات سال 94 فولاد کم نشود و اعضای هیات مدیره شرکت فولادخوزستان ضمن بیان مشکلات‌شان، پذیرفتند حداقل اعتباری مانند سال 93 برای این باشگاه در نظر گرفته شود و به هیات مدیره باشگاه فولاد نیز اعلام شد که کارشان را انجام دهند اما آن‌ها تحمل نکردند و استعفا دادند و پس از آن هم آقای اژدری‌زاده به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه فولاد انتخاب شد و در این زمان از قبل نیز با اسکوچیچ سرمربی این تیم قرارداد بسته شده بود و حتی اژدری‌زاده نیز اعلام کرد با توجه به سرپرست بودنش، نمی‌توانست در این زمینه اثرگذار ظاهر شود و همچنین اعلام کرد که تیم را اسکوچیچ با نظر کامل خود بسته است و حتی اگر پیشنهادی هم می‌دادیم او نمی‌پذیرفت و لجبازی می‌کرد و حتی او نمی‌پذیرفت که بازیکنانی از جمله بیت‌سعید و دیگر بازیکنان خوب فولاد نوین وارد تیم بزرگسالان فولاد شوند.

کیانی‌زاده خاطرنشان‌کرد: به هر حال تیم بسته شد و نتایج بدی هم تاکنون به دست آمده است و بعد هم مشخص شد که قرارداد اسکوچیچ نیز بد بسته شده است و نمی‌دانم به چه دلیلی قرارداد او دو ساله و با آن مبلغ گزاف بسته شد و البته هر کسی هم این موضوع را به گردن دیگری می‌اندازد. در هر صورت واقعیت امر این است که قرارداد اسکوچیچ کاملاً یک‌طرفه و با مبلغ بسیار زیاد بسته شده است.

وی افزود: در این قرارداد هیچ امتیازی برای باشگاه وجود ندارد و باشگاه تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند قرارداد او را فسخ یا حتی او را تنبیه کند و همه چیز به سود سرمربی است. وقتی فولاد بد نتیجه گرفت، یک‌طرفه بودن قرارداد و گزاف بودن مبلغ قرارداد او عاملی شد که همه با تردید به داستان نگاه کنند و خواستار زمان دادن به سرمربی و عقب کشیدن باشند و شاید خیلی‌ها اسکوچیچ را مربی دانا و خوبی بدانند ولی در حال حاضر او در فولاد جواب نداده است و باید قاعدتاً کنار می‌رفت.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: اسکوچیچ خیلی زودتر از این‌ها باید می‌رفت و هر جای دنیا هم بود تاکنون اسکوچیچ را کنار گذاشته بودند. با اتفاقاتی که در فولاد افتاد، دو ماه پیش نشستی با آقای اژدری‌زاده داشتم و قرار شد اگر اسکوچیچ نتیجه نگرفت، زودتر از نیم‌فصل جابه‌جایی او انجام شود. با توجه به اینکه فولاد باشگاهی باسابقه است و در تمام رده‌های پایه در کشور صاحب عنوان است و کاری کلاسیک و دانشگاهی انجام می‌دهد، همه انتظار دارند که فولاد همان فولاد قبل باشد و انتظار ندارند شاهد حضور این تیم در انتهای جدول باشند یا خدای نکرده شاهد سقوط آن باشند.

وی افزود: هزینه سرمربی و کمک‌های او باعث شد که تصمیم‌گیری در خصوص تغییر آن‌ها با تردید و طولانی شود. حتی اگر هزینه تغییر سرمربی و کمک‌های او چهار پنج میلیارد تومان هم شود، بهتر است که این تغییر انجام شود چرا که اگر با همین روند پیش برویم و تیم سقوط کند، با توجه به اینکه امتیاز فعلی تیم 30، 40 میلیارد تومان ارزش دارد با سقوط آن، آن را پنج شش میلیارد تومان هم نمی‌خرند و از طرفی هم باید چند ده میلیارد تومان هزینه شود تا تیم مجدداً به لیگ برتر برگردد.

کیانی‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر توصیه و پیشنهاد می‌کنیم مسوولان باشگاه فولاد اصلاً شک و تردید به دل راه ندهند و هر چه سریع‌تر‌ سرمربی و کادر او را تغییر دهند، گفت: با توجه به ضرب‌المثلی که وجود دارد و می‌گوید «جلوی ضرر را هر وقت بگیری منفعت است»، به نظرم این کار باید انجام شود تا بیشتر از این به تیم آسیب وارد نشود چرا که ضررهای روحی و معنوی در حال اتفاق افتادن است.

وی بیان کرد: مطمئناً مسوولان ارشد استان و اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان نیز از تصمیم قاطعانه هیات مدیره باشگاه در راستای تغییر کادر فنی حمایت می‌کنند. حتی اگر این تیم در بازی آینده برابر گسترش فولاد به برتری برسد، نباید داستان تعویض سرمربی به تعویق بیفتد چرا که با یک گل بهار نمی‌شود و جایگاه فولاد تغییری نخواهد کرد. اسکلت فولاد بد نیست و هر مربی‌ای تمایل دارد که هدایت تیم را بر عهده بگیرد. هر چند از مربی جدید انتظار حفظ تیم و نه رسیدن به جایگاه‌های بالاتر، وجود دارد، به نظرم با آمدن مربی جدید و جذب یکی دو نیروی خوب، جایگاه فولاد می‌تواند تغییر کند.

وی در ادامه با تمجید از عملکرد خوب استقلال خوزستان در فصل جاری و قدردانی از ویسی، سرمربی تیم و مدیرعامل و هیات مدیره این باشگاه، گفت: سال گذشته استقلال خوزستان مشکلاتی داشت که ما و استانداری نیز به کار ورود کردیم و حتی زمانی که بحث فروش امتیاز این تیم مطرح شد، ما اعلام کردیم که اجازه این کار را نمی‌دهیم و خدا را شکر با تیم خوبی که امسال ویسی روانه مسابقات کرد، این تیم تاکنون با جوانان خوب و باانگیزه، خوب نتیجه گرفته است که در این زمینه جا دارد ضمن تشکر از مدیرعامل و هیات مدیره فعلی باشگاه، از مدیرعامل پیشین باشگاه نیز قدردانی کنم. ویسی نیز تمام توان و تجربه خود را برای استان به کار گرفته است و باید از او نیز قدردانی شود و امیدوارم این تیم نیم‌فصل نخست را با قهرمانی به پایان برساند و در ادامه نیز حداقل کسب سهمیه آسیایی را داشته باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار