تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۱۱۰۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خبر داد:
تاسیس تعاونی‌های مرزنشین در 10 شهر مرزی خوزستان
توسعه تعاونی های مرزنشینان، پایداری و حضور مرزنشینان در مناطق مرزی و شکوفایی و آبادانی مرزها را به همراه خواهد داشت
خوزنیوز: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار كرد‌:‌ توسعه تعاونی های مرزنشینان، پایداری و حضور مرزنشینان در مناطق مرزی و شکوفایی و آبادانی مرزها را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خوزنیوز؛ هوشمند صفائی توسعه تعاونی مرزنشینان را در اولويت حوزه مسووليت خود دانست و گفت: تاسیس این تعاونی ها در رونق کسب و کار، تثبیت جمعیت، تامین امنیت و توزیع برابر امکانات در مناطق مرزی استان موثر است. بنابر تاکید مقام معظم رهبری در خصوص لزوم حضور حداکثری مردم در فعالیت های اقتصادی، کار توسعه تعاونی های مرزنشینان در مناطق مرزی که هم سبب استقرار امنیت در مرزها شده و هم رونق اقتصادی به همراه دارد با جدیت دنبال شد.

وي یکی از مهم ترین اهداف تشکیل تعاونی های مرزنشینان را توسعه فعالیت های تولیدی در مناطق مرزی با استفاده از ‌درآمدهای ناشی از مبادلات ارزی دانست و خاطرنشان كرد: توسعه تعاونی های مرزنشینان سبب رفع نیازهای مشترک مردم و تلاش برای افزایش انگیزه در مناطق مرزی خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: به منظور توسعه اشتغال و ارتقای سطح معیشت مردم در 10 شهر مرزی این استان، تعاونی های مرزنشین تاسیس می شود. اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خوزستان برای تحقق این هدف با جدیت برنامه ریزی کرده و تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می کند.

صفائي جمعیت مرزنشین خوزستان را یک میلیون 600 هزار نفر برشمرد و گفت: از این رقم هم اکنون 240 هزار نفر در قالب تعاونی های مرزنشین از مزیت ها و یارانه های قانونی در امر تجارت از جمله کارت مبادلات با سهمیه ارزی 80 دلار در سال برای هر عضو تعاونی در مناطق برخوردار و 160 دلار برای مناطق محروم ، بهره مندند.

وي تصريح كرد: با تدبیر استاندار خوزستان بخش اسماعیله اهواز نیز جزو مناطق مرزی شناخته شد. این بخش دارای 14هزار نفر جمعیت است و دارای یک تعاونی مرزنشین با 3 هزار نفرعضو فعال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خاطرنشان كرد: تعاوني هاي مرزنشين در مقايسه با تعاوني هاي ديگر، صادركنندگاني هستند كه به ازاي صادراتي كه انجام مي دهند از پرداخت عوارض گمركي معاف مي شوند.

وي ادامه داد: اين تعاوني ها در مناطق مرزي بالاي 500 خانوار، تشكيل مي شوند. درحال حاضر در شهرستان هاي مرزي اهواز، آبادان، هنديجان، دشت آزادگان، هويزه، بندرامام، بندرخرمشهر، بهبهان، شوش‌ و شادگان تعاوني مرز نشين تشكيل شده است.

صفائي از تعداد 23 تعاوني مرز نشين فعال در خوزستان كه در امر صادرات و واردات مشغول به كار هستند، خبر داد.

:
:
:
آخرین اخبار