تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۱۱۱۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل راه آهن جنوب:
بازسازی ایستگاه راه آهن اهواز در اولویت قرار دارد
با توجه به اینکه سالانه حدود 700هزار زائر عراقی از طریق خوزستان راهی مشهد مقدس می شوند ضرورت دارد ایستگاه راه آهن اهواز که قدیمی و متناسب با جمعیت اهواز نیست نوسازی شود
مدیرکل راه آهن جنوب گفت: هم اکنون هفت هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در بخش راه آهن جنوب در دست اجرا می باشد.

عبدالکریم درویش زاده روز شنبه در همایش هفته حمل و نقل در میهمانسرای ترن اهواز افزود: اعتبارات طرح های عمرانی راه آهن جنوب معادل کل اعتبارات عمرانی استان خوزستان می باشد.

وی دو خطه کردن مسیر راه آهن اندیمشک - اهواز به طول 140کیلومتر با سه هزار میلیارد ریال و65درصد پیشرفت ، دو خطه کردن خط ریلی بندر امام - اهواز با پیشرفت بیش از 80درصد با اعتباری بیش از یک هزار میلیارد ریال و بهسازی خطوط موجود با 200میلیارد ریال از مهمترین طرح های راه آهن جنوب است.

وی گفت: براساس برنامه ریزی به عمل آمده طرح دوخطه کردن راه آهن بندر امام - میاندشت به طول 81کیلومتر در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرکل راه آهن جنوب با اشاره به افزایش سرعت قطارها در خطوط ریلی استان در سال جاری افزود: در مسیر اهواز- اندیمشک و اهواز- بندر امام به عنوان دو خط اصلی سرعت قطار به 140کیلومتر در ساعت افزایش یافته است واین جهش خوبی است.

افزایش 34درصدی حمل و نقل ریلی

مدیرکل راه آهن جنوب گفت: در 9 ماه امسال پنج میلیون و 400هزار تن بار توسط حمل و نقل ریلی جابجا شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 34درصد رشد نشان می دهد.

درویش زاده افزود: با وجود افزایش حمل و نقل ریلی در استان خوزستان ، هنوز ظرفیت خالی در این بخش وجود دارد.

وی گفت: در طول ایام اربعین حسینی یکصد هزار زائر در مسیر خرمشهر - شلمچه در طول 16روز به صورت رایگان جابجا شدند.

درویش زاده افزود: تعداد زیادی از زائران اربعین حسینی از طریق راه آهن اهواز -خرمشهر نیز جابجا شدند که تلاش می شود از سال آینده تدارک بهتری برای جابجایی زائران اربعین دیده شود.

 ضرورت شتاب بخشیدن به اجرای طرح راه آهن شلمچه - بصره

مدیرکل راه آهن جنوب بر ضرورت شتاب بخشیدن به اجرای طرح راه آهن شلمچه - بصره با هدف اتصال خط راه آهن ایران به کشورهای شرقی مدیترانه تاکید کرد.

وی گفت: 34کیلومتر از خط آهن شلمچه - بصره برعهده طرف عراقی است و ساخت پل متحرک در این مسیر بر روی اروندرود ساخته می شود برعهده ایران است.

درویش زاده افزود: به تازگی رئیس جمهوری اسلامی ایران بر شتاب بخشیدن به این طرح مهم تاکید داشته ولی این طرف عراقی است که باید این طرح را در اولویت کاری قرار دهد.

مدیرکل راه آهن جنوب ابراز امیدواری کرد خط ریلی شلمچه - بصره در دو سال آینده به بهره برداری برسد تا امکان جابجایی کالا ، ترانزیت و جابجایی زائران عتبات عالیات فراهم شود.

موضوع احداث خط آهن اهواز- ایذه - اصفهان پیگیری می شود

مدیرکل راه آهن جنوب گفت: موضوع احداث خط آهن اهواز- رامهرمز- ایذه - اصفهان پیگیری می شود ولی مهمترین چالش این طرح تامین اعتبار آن است.

وی برآورد اجرای این طرح را یکصد هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: برای اجرای این طرح باید اعتبارات ملی تخصیص یابد و وزارت راه و شهرسازی پیگیر باشد.

وی گفت:اجرای این طرح ملی می تواند ارتباط ریلی خوزستان با استان های مرکزی کشور را تسهیل کند و تحولی در صنعت حمل و نقل ریلی استان ایجاد نماید.

 بازسازی ایستگاه راه آهن اهواز در اولویت قرار دارد

مدیرکل راه آهن جنوب گفت: بازسازی و توسعه ایستگاه راه آهن مرکزی اهواز در اولویت این اداره کل قرار دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه سالانه حدود 700هزار زائر عراقی از طریق خوزستان راهی مشهد مقدس می شوند ضرورت دارد ایستگاه راه آهن اهواز که قدیمی و متناسب با جمعیت اهواز نیست نوسازی شود.

درویش زاده افزود: فضای داخلی ایستگاه فعلی راه آهن اهواز بسیار کوچک است.
وی همچنین از برنامه این اداره کل برای زیباسازی و توسعه فضای سبز در ایستگاهها و خطوط ریلی خبر داد.

بنا به این گزارش در این آیین که احمد سیاحی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان حضور داشت از 80نفر از کارکنان راه آهن جنوب با اهدا لوح سپاس مورد تقدیر قرار گرفتند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار