تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۱۱۱۲۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار دزفول:
اجازه استفاده از فضای مدارس به کاندیدا داده نمی‌شود
اجازه استفاده تبلیغاتی از فضای مدارس به هیچ یک از نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی داده نخواهد شد
فرماندار دزفول گفت: اجازه استفاده تبلیغاتی از فضای مدارس به هیچ یک از نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی داده نخواهد شد.

حبیب الله آصفی روز یکشنبه در نهمین نشست شورای آموزش وپرورش دزفول در سالن کنفرانس این مدیریت افزود: تاکنون شش نفر در حوزه انتخابیه دزفول ثبت نام کرده اند که یکی از آنها زن می باشد و پیش بینی می شود تا پایان زمان ثبت نام ، شمار داوطلبان نمایندگی مجلس دهم به 30 نفر برسد.

ثبت نام از نامزدهای نمایندگی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از 28آذر ماه شروع و تا چهارم دی ماه 1394 به مدت یک هفته ادامه خواهد یافت.

وی با تاکید بر برگزاری انتخابات سالم در دزفول افزود:باید آرامش را در فضای انتخابات برقرار کرد و اجازه دخالت و اعمال نفوذ در این امر حساس به هیچ کس داده نمی شود همانگونه که تاکنون نیز اجازه سوء استفاده از خدمات دولت به کسی داده نشده است.

فرماندار دزفول به اهمیت این انتخابات هفتم اسفندماه 1394اشاره کرد و افزود:برخی افراد منافع گروهی و باندی را بر منافع ملی ترجیح می دهند که نباید اجازه این سوء استفاده ها به آنها داده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در شورای آموزش وپرورش دزفول بر ارزیابی بهداشتی از بوفه های مدارس با همکاری دانشگاه علوم پزشکی دزفول تاکید کرد و گفت:تحت هیچ شرایطی نباید سوسیس و کالباس در بوفه مدارس عرضه شود.

آصفی خواستار تعامل بیشتر آموزش وپرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد و افزود:متاسفانه برخی انتشاراتی ها به دلیل منفعت خود اقدام به توزیع کتابهایی می کنند که نه تنها هیچ گونه سنخیتی با سن دانش آموزان ندارد بلکه در کودکان ایجاد اضطراب و افسردگی و ترس نیز می شود.

فرماندار ویژه دزفول بر پایش کتاب های ویژه کودکان و دانش آموزان در کتابخانه ها تاکید کرد و افزود:متاسفانه در حوزه راهنمایی برای انتخاب کتاب برای نوجوانان فقیر هستیم لذا کارشناسان و اساتید دانشگاهی در این خصوص با آموزش وپرورش همکاری کنند.

وی افزود:در نشست پیشین شورای آموزش وپرورش دزفول مقرر شد 10 کانکس از طرف اداره کل در اختیار آموزش وپرورش عشایری دزفول قرار گیرد که تاکنون پنج کانکس خریداری شده و برای تامین مابقی آنها پیگیری مسوولان آموزش وپرورش نیاز است.

مسوول نهضت سوادآموزی مدیریت آموزش وپرورش دزفول نیز در این نشست گفت:هفتم دیماه سی وهفتمین سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی توسط امام خمینی (ره) می باشد که در این خصوص برنامه هایی در نظر گرفته شده است.

علیرضا شیرین صحرایی افزود:هفته سوادآموزی از پنجم تا 11 دی ماه ادامه دارد که در این هفته برنامه هایی از قبیل برگزاری نشست خبری مدیر آموزش وپرورش با محوریت عملکرد نهضت سوادآموزی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت سوادآموزی دزفول در سال جاری 20 درصد افزایش داشته است و روند روبه رشدی را طی می کند افزود:برگزاری مسابقات نقاشی با موضوع سوادآموزی ،برگزاری نمایشگاه کتاب،اجرای طرح کتابت قرآن کریم توسط سوادآموزان با هدف انس با قرآن و تقویت سوادآموزان در مشارکت های گروهی ،غبارروبی مزار شهدا،سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه از برنامه های هفته سوادآموزی در دزفول می باشد.

شیرین صحرایی با اشاره به اینکه امسال دو هزار نفر از بی سوادان دزفول تحت پوشش آموزش های سواداموزی قرار گرفتند گفت:هفت درصد از جمعیت شهرستان دزفول را افراد بی سواد تشکیل می دهند که اکثر آنها در مناطق روستایی و حاشیه ای شهر ساکن هستند.

وی افزود:سه هزار نفر از والدین دانش آموزان دزفول یا کم سواد و یا بی سواد می باشند.

شیرین صحرایی اظهار کرد:حدود 30 چهره موفق در دزفول وجود دارد که از طریق نهضت سوادآموزی اقدام به تحصیل کرده اند و اکنون به موفقیت های علمی دست یافته اند.

رضا جوروند سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دزفول نیز در این نشست گفت:بیش از 12 هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی شهرستان دزفول می باشند که این تعداد شامل همه گروه های سنی می باشند و باید برنامه ریزی مناسبی برای هرکدام از سنین داشته باشیم.

جوروند افزود:باید از کتاب محوری به سمت پژوهش محوری حرکت کنیم و کتابخانه ها باید پایگاهی برای پژوهش و تحقیق آموزش وپرورش باشند.

مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز در این نشست گفت:با وجود اینکه مراکز آموزشی معاف از مالیات هستند ولی شهرداری دزفول اقدام به اخذ مالیات از برخی مراکز علمی ازاد یا غیردولتی کرده است که این مشکل باید رفع شود.

غلامرضا نصرالله پور همچنین از راه اندازی پایگاه سنجش ویژه دانش آموزان پیش دبستانی خبر داد و گفت:سالهای گذشته دو پایگاه سنجش در دزفول وجود داشت که دانش آموزان پیش دبستانی رابرای ورود به مدرسه از نظر بینایی ،آمادگی تحصیلی و سلامت غربال می کردند.

وی با اشاره به اینکه مجوز فعالیت یک پایگاه دیگر نیز برای دزفول اخذ شده است گفت:پایگاه سنجش دزفول از دیماه فعال می شود تا والدین با حضور در این پایگاه مجبور نباشند در تابستان سنجش فرزندان خود را برای ورود به مدارس انجام دهند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار