تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۱۱۱۲۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از سوی مدیر شعب بانک مسکن خوزستان صورت گرفت؛
تشریح جزئیات پرداخت تسهیلات مسکن در خوزستان
در شهرستان‌های اهواز، آبادان و دزفول سقف این وام ۵۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرهای استان خوزستان ۴۰۰ میلیون ریال است
تشریح جزئیات پرداخت تسهیلات مسکن در خوزستانمدیر شعب بانک مسکن استان خوزستان جزئیات پرداخت وام خرید مسکن بانک مسکن در شهرهای مختلف این استان را تشریح کرد.

عباسعلی شفیعی اظهار کرد: با موافقت شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات خرید مسکن بانک مسکن از محل حساب سپرده سرمایه‌گذاری ممتاز به ۵۰۰ میلیون ریال در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و ۴۰۰ میلیون ریال در سایر شهرها افزایش یافت.

وی افزود: بر همین اساس در شهرستان‌های اهواز، آبادان و دزفول سقف این وام ۵۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرهای استان خوزستان ۴۰۰ میلیون ریال است.

شفیعی با اشاره به پرداخت این تسهیلات از ابتدای دی‌ماه سال جاری بیان کرد: بر این اساس سقف تسهیلات خرید واحد مسکونی از محل اوراق حق گواهی استفاده از تسهیلات مسکن از ۳۵۰ میلیون ریال به ۵۰۰ میلیون ریال در شهرهای اهواز، آبادان و دزفول و ۴۰۰ میلیون ریال در سایر شهرها افزایش یافت.

مدیر شعب بانک مسکن خوزستان همچنین گفت: تسهیلات جعاله تعمیر مسکن نیز افراد متقاضی تعلق می‌گیرد که با احتساب تسهیلات جعاله این مبالغ به ترتیب به سقف ۶۰۰ در اهواز، آبادان و دزفول و ۵۰۰ میلیون ریال در سایر شهرهای استان خوزستان رسیده است.

شفیعی در خصوص واحدهای مسکونی مشمول این تسهیلات اظهار کرد: ساختمان‌هایی که تاریخ صدور پروانه ساختمانی آنها کمتر از ۲۰ سال باشد مشمول افزایش تسهیلات می‌شوند اما ساختمان‌هایی که بین ۲۰ تا ۲۵ سال از تاریخ صدور پروانه ساختمانی آنها بگذرد تا ۳۵۰ میلیون ریال از تسهیلات به آنها تعلق می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به حداکثر مدت بازپرداخت این تسهیلات به ۱۲ سال افزود: با کاهش نرخ سپرده قانونی از ۱۰ به دو درصد، نرخ سود تسهیلات از محل اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن نیز از ۲۰ درصد در مصوبه قبلی شورای پول و اعتبار در تاریخ ۲۸ مهرماه سال ۱۳۹۴ به ۱۸.۵ درصد کاهش یافت.

شفیعی با بیان این مطلب که بازپرداخت این تسهیلات به‌منظور رفاه مشتریان به سه صورت ساده، پلکانی سالیانه و پلکانی دوره‌ای امکان‌پذیر است، به میزان اقساط این تسهیلات اشاره و تصریح کرد: میزان اقساط تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی به‌صورت ساده ۸۶۷ هزار تومان و پلکانی سالیانه در سال اول ۷۲۳ هزار تومان است؛ اما در پلکانی دوره‌ای این مبلغ در پنج‌ساله اول، دوم و دو ساله پایانی به ترتیب ۷۷۷ هزار تومان، ۹۳۲ هزار تومان و یک‌میلیون و ۱۲۰ هزار تومان در نظر گرفته‌شده است.

به گفته مدیر شعب بانک مسکن استان خوزستان، میزان اقساط تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی به‌صورت ساده ۶۹۳ هزار تومان و پلکانی سالیانه در سال اول ۵۷۸ هزار تومان است اما در پلکانی دوره‌ای این مبلغ در پنج‌ساله اول، دوم و دو ساله پایانی به ترتیب ۶۲۱ هزارتویمان، ۷۴۶ هزار تومان و ۸۹۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار