تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۱۱۱۶۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار اهواز:
تخلفات انتخاباتی پیگیری می شود / بازار نادری و کیان ساماندهی می شوند
فضایی به وجود آورده ایم که هر کسی که منع قانونی نداشته باشد بتواند دیدگاه و نظرات خود را بیان کند اما اگر کاندیدایی یا کسی تخلفی کرد قطعا با آن برخورد می شود و اجازه نمی دهیم از امکانات دولتی سوءاستفاده شود
فرماندار اهواز گفت: فضایی به وجود آورده ایم که هر کسی که منع قانونی نداشته باشد بتواند دیدگاه و نظرات خود را بیان کند اما اگر کاندیدایی یا کسی تخلفی کرد قطعا با آن برخورد می شود و اجازه نمی دهیم از امکانات دولتی سوءاستفاده شود.

تخلفات انتخاباتی پیگیری می شود / بازار نادری و کیان ساماندهی می شوند

اسماعیل ارزانی‌بیرگانی در نشست خبری که امروز، 3 دی ماه در سالن جلسات فرمانداری اهواز برگزار شد، با بیان این‌که ثبت نام داوطلبان ورود به پنجمین دوره مجلس خبرگان تمام و لیست افراد نامنویسی شده به تهران ارسال شده است، اظهار کرد: در این دوره 24 تن جهت شرکت در انتخابات خبرگان رهبری از حوزه انتخابی خوزستان و در سه شهر اهواز، قم وتهران نام‌نویسی کردند.

وی افزود: همچنین تا ساعت 13 امروز 134 داوطلب ورود به مجلس شورای اسلامی اقدام به نام‌نویسی کردند که از این تعداد 19 شخص دارای مدارک دکتری، 5 تن دارای مدرک حوزوی، 5 تن دارای مدرک لیسانس که با سابقه اجرایی و یا ایثارگر بودند و 104 تن نیز دارای مدرک کارشناسی ارشد بودند.

فرماندار اهواز با بیان این‌که تاکنون از حوزه انتخابی اهواز 15 تن از بانوان جهت شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرده اند، گفت: تاکنون کسی از شورای شهر ثبت نام نکرده است زیرا اعضای شورای شهر مشمول قانون انتخابات هستند و باید شش ماه قبل استعفای خود را ارایه می‌کردند و هر قانون جدیدی نیز از دوره‌های بعدی اجرایی خواهد شد.

ارزانی ادامه داد: البته اعضای شورای شهر می‌توانند در شهرهای دیگر اقدام به شرکت در انتخابات کنند؛ بسیاری از اعضای شورای شهر اهواز مراجعه کردند که با استعلام مراجع قانونی با ثبت نام آنها موافقت نشده است.

فرماندار اهواز گفت: بررسی می شود که صندوق های حوزه های انتخابی که تعداد افراد رای دهنده در آن در دوره قبل بیشتر بوده را افزایش دهیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر پیگیری های اتفاقات روز 16 آذر ماه گفت: پیگیری ها همچنان ادامه دارد البته ما وارد محیط دانشگاه نمی شویم و در محیط دانشگاه مسئولان دانشگاه موضوع را رسیدگی خواهند کرد و این قانون است و ما هیچ دخالتی نمی کنیم. ما اتفاقات بیرون از دانشگاه را پیگیری و رسیدگی می کنیم.

فرماندار اهواز اضافه کرد: برای پرشور کردن انتخابات و مشارکت حداکثری و روشنگری اقداماتی انجام می‌شود و فرمانداری اهواز امنیت هر سخنرانی را تامین می کند. همراهی کردن هر شخصیتی به معنای آن نیست که ما آن را قبول داریم یا آن را قبول نداریم، شخصیت‌های مختلفی و از طیف‌های متفاوتی در شهر سخنرانی داشته و برنامه برگزار کرده‌اند. آنچه که برای ما مهم است امنیت است، ما نمی‌خواهیم وقایع شیراز در اینجا تکرار شود و این دلیل همراهی ما با شخصیت هایی است که به استان می آیند.

ارزانی در خصوص اینکه که گفته می شود شورای تامین شهرستان با حضور علی مطهری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز مخالفت کرده است گفت: چنین چیزی صحت ندارد و ما هیچ مخالفتی با حضور آقای مطهری و هیچ شخصیت دیگری نداشته ایم. هیات نظارت به دانشگاه خود تصمیم می گیرد که چه برنامه ای در دانشگاه برگزار و چه برنامه دیگری برگزار نشود.

وی در پاسخ به این‌که چه اقداماتی در خصوص پیشگیری از سوءاستفاده کاندیداها و از امکانات دولتی و نهادهای رسمی انجام شده است، عنوان کرد: تشکیلاتی در ستاد انتخابات وجود دارد که تخلفات هر کاندیدا را رصد و پیگیری می کند و قطعا در صورت تخلف، برخورد خواهد شد. ما اکنون فضایی به وجود آورده ایم که هر کسی که منع قانونی نداشته باشد بتواند دیدگاه و نظرات خود را بیان کند. ما در این خصوص اقدامات بسیاری انجام دادیم و هیات نظارت نیز در این خصوص نظارت های خود را انجام می دهد. اگر کاندیدایی یا کسی تخلفی کرد قطعا با آن برخورد می شود و اجازه نمی دهیم از امکانات دولتی سوء استفاده شود.

بازار نادری و کیان ساماندهی می شوند

فرماندار اهواز با اشاره به آخرین اقدامات و ساماندهی بازارچه کیان عنوان کرد: اکنون ستادی برای ساماندهی بازارچه و انتقال آن به مکانی دیگر تشکیل شده است. قرار بود که از اول دی ماه ساماندهی بازارچه اجرایی شود اما در خصوص زمین تعیین شده مشکلاتی به پیش آمده است اگر این مشکلات مرتفع شود جابه جایی انجام خواهد شد اکنون کارهای زیرساختی در حال انجام است.

ارزانی ادامه داد: در خصوص ساماندهی دستفروشان نادری نیز کارهای کارشناسی در حال انجام است. اکنون مکانی در اطراف پارک ربیع در جاده ساحلی اهواز مشخص شده است. در خصوص آتش سوزی انجام شده در پاساژ کارون نیز نمی توان آن را به دستفروشان نسبت داد و تاکنون هیچ یک از ادعاها ثابت نشده است. تلاش ما این است تا پیش از سال جدید ساماندهی دستفروشان بازار نادری و بازارچه کیان انجام شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار