تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۱۱۱۷۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تصفیه‌خانه جدید شهر ویس وارد مدار شد / تصاویر
تصفیه‌خانه جدید شهر ویس با ظرفیت حدود 8000 مترمکعب در شبانه‌روز توسط سازمان آب و برق خوزستان و به صورت رسمی وارد مدار بهره‌برداری شد
تصفیه‌خانه جدید شهر ویس با ظرفیت حدود 8000 مترمکعب در شبانه‌روز توسط سازمان آب و برق خوزستان و به صورت رسمی وارد مدار بهره‌برداری شد.

حسن نادی‌مهر، مجری طرح آب‌رسانی ویس با اعلام این خبر گفت: با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه که مجهز به اتاق فرمان و سامانه ابزار دقیق بوده و کنترل از طریق اتوماسیون و به صورت مکانیزه انجام می‌شود، مشکل کمبود آب و پایین بودن کیفیت آب آشامیدنی شهر ویس برطرف شد.

حسن نادی‌مهر با بیان اینکه این تصفیه‌خانه، آب آشامیدنی و بهداشتی حدود 25 هزار نفر ساکنان شهر ویس و روستای ملحه را تأمین می‌کند، خاطرنشان کرد: این تصفیه‌خانه که از اوایل امسال به صورت آزمایشی وارد مدار شده بود، به صورت رسمی تحویل شرکت آب و فاضلاب اهواز شد.

وی افزود: تصفیه‌خانه جدید ویس در زمینی به مساحت 2.2 هکتار و با اعتباری افزون بر 150 میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح‌های ملی سازمان آب و برق خوزستان در 25 کیلومتری شمال شهرستان اهواز احداث شده است.

نادی مهر تصریح کرد: اجزای این تصفیه‌خانه شامل آبگیر، پیش ته‌نشینی، انعقاد سریع، انعقاد کند، ته‌نشینی لاگون‌ها، فیلتراسیون تحت فشار، مخزن 3500 مترمکعبی، کلرزنی و خط انتقال به طول 4.1 کیلومتر با لوله پلی‌اتیلن 400 میلی‌متری است.

مجری طرح آب‌رسانی ویس اضافه کرد: برنامه بلندمدت تأمین آب شهرهای ویس، شیبان و ملاثانی از طرح آب‌رسانی غدیر و از محل منابع آب با کیفیت سد دز صورت می‌گیرد.

برچسب ها: ویس ، تصفیه خانه ویس
:
:
:
آخرین اخبار