تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۱۱۱۹۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار دزفول خبر داد:
تهیه نقشه گیتاشناسی برای دزفول
شهردار دزفول از تهیه نقشه گیتاشناسی برای این شهرستان خبر داد و گفت: تهیه نقشه توسط موسسه گیتاشناسی ایده جالبی است و این موضوع را برای پیگیری حتما به روابط عمومی ارجاع خواهم داد

محمدرضا کرمی‌نژاد امروز با تبریک هفته وحدت، اقدامات ستاد مدیریت بحران دزفول را در هفته ایمنی زلزله از تاریخ 30 آذر تا پنجم دی‌ماه تشریح کرد و گفت: شهرداری دزفول در این راستا اقداماتی موثر انجام داده که از جمله این اقدامات می‌توان به تشکیل شورای هماهنگی مدیریت بحران با سه کارگروه، تشکیل پایگاه‌های امداد، نجات و مدیریت حوادث در شهرداری‌های مناطق 3گانه، برگزاری جلسات آموزشی برای پرسنل مجموعه شهرداری و پرسنل ادارات، راه اندازی خط ارتباطی با اداره هواشناسی برای دریافت به هنگام گزارشات و آمادگی لازم داشتن و گرفتن مشاور برای ایجاد اتاق فرمان و کنترل حوادث غیرمترقبه تحت عنوان ساختمان مدیریت بحران بوده‌اند.

وی ادامه داد: شهرداری دزفول در نمایشگاهی که در این رابطه در اهواز برگزار شد، با وجود کمبود امکانات حاضر شد و توجه سایر ادارات شرکت کننده را نیز به خود جلب کرد.

شهردار دزفول افزود: شهرداری با سازمان دانش آموزی در حال تعامل است تا در این رابطه در مدارس و برای دانش‌آموزان کلاس‌های آموزشی برگزار کند، با مراکز نظامی موجود در منطقه نیز تعامل‌هایی به همین منظور صورت گرفته تا با نحوه استفاده از نیروهای امدادی و مدیریت آنها آشنا شوند.

این مسئول اضافه کرد: بانک جامع اطلاعاتی نیز در این راستا راه‌اندازی شده تا در مواقع اضطراری از امکانات آن استفاده کرد.

*تهیه نردبان 55 متری هیدرولیکی

شهردار دزفول از تلاش برای تهیه نردبان 55 متری هیدرولیکی برای این شهر خبر داد و تصریح کرد: از دیگر اقدامات انجام شده توسط شهرداری در این هفته، هماهنگی با هلال احمر برای تهیه نقشه خطر و مناطق حادثه‌خیز شهری، برگزاری رزمایش‌های مقابله با حوادث با مشارکت ادارات و نهادهای شهرستان و برگزاری مانور آتش‌سوزی و انفجار گاز در محل میدان خلیج فارس و خیابان امام خمینی جنوبی هستند.

وی گفت: تجهیزات شهرداری دزفول در این حوزه کامل نیست که جهت تکمیل این تجهیزات، خریدهایی انجام شده و در حال خرید مابقی مایحتاج هستیم.

کرمی‌نژاد در بخش دوم سخنان خود به تشریح پروژه‌های شهرداری دزفول برای دهه فجر پرداخت و عنوان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا این پروژه‌ها برای دهه فجر به مرحله افتتاح و بهره‌برداری برسند.

این مسئول توضیح داد: حوضچه‌ها و آب‌نماهای میدان شیخ انصاری به پایان رسیده و کاشی‌کاری و کارهای مکانیکی آن باقی مانده است، کمربندی غرب به طول 6 کیلومتر از پل پنجم تا کارخانه آسفالت تکمیل خواهد شد که 4 ورودی دارد و با یک مالک کماکان مصالحه صورت نگرفته که در حال تلاش برای حل مشکل هستیم.

شهردار دزفول ادامه داد: لوله‌های دفع آب‌های سطحی خیابان‌های فردوسی، جهاد و انقلاب بهره‌برداری می‌شوند که با این اقدام، تقریبا معضل دفع آب‌های سطحی که از سال‌ها پیش به جا مانده، مرتفع خواهد شد. کرمی‌نژاد ادامه داد: هر یک از این خیابان‌ها یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه در برداشته‌اند، پروژه دفع آب‌های سطحی کوی مدرس نیز در حال تکمیل است.

وی افزود: در این راستا مجددا اقدام به جذب یک مشاور عالی رتبه کرده‌ایم تا باری دیگر انجام مطالعه کرده و در صورت وجود نقص، به ما اعلام کند.

کرمی‌نژاد بیان کرد: در رابطه با احداث پل‌های عابر پیاده جدید با خطوط برق به مشکل برخورده‌ایم و اداره برق مانع انجام کار شده و نیز اقدام به جذب مشاور برای علت‌یابی و حل مشکل کرده‌ایم.

*مجتمع چندمنظوره هزاره سوم تکمیل می‌شود

وی ادامه داد: مجتمع چندمنظوره هزاره سوم با نام شهید سوداگر در حال تکمیل بوده و در مرحله تکمیل سقف است که این مرحله 800 میلیون تومان هزینه در بر دارد، اعتبار کلی این پروژه 6 میلیارد تومان است.

شهردار دزفول افزود: 270 هزار متر مربع تا دهه فجر آسفالت و روکش‌گذاری بوده و علاوه بر 300 هزار متر مربعی که قول دادیم، کمربند غرب، شرق و بلوار ملاصدرا را نیز آسفالت خواهیم کرد.

* افتتاح 2 پارک محله‌ای

وی دیگر پروژه‌ها را تکمیل ساختمان آتش‌نشانی کوی آزادگان، افتتاح بلوار ملاصدرا به طول 2 کیلومتر و عرض 55 متر، تکمیل کمربندی شرق از اول کوی مدرس تا خیابان شریعتی به موازات 45 متری فتح المبین که بار ترافیکی زیادی را از آن منطقه رفع خواهد کرد، افتتاح پارک‌های محله‌ای امید و 4 هکتاری خلیج فارس، کفپوش گذاری و مسطح‌سازی پیاده رو خیابان طالقانی و میدان امام خمینی، افتتاح سه بلوار در کوی آزادگان، احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی در پارک‌های ساحلی و بلوار آزادگان و زیرسازی و آسفالت 30 خیابان زیباشهر اعلام کرد.

کرمی‌نژاد همچنین عنوان کرد: سه چاه آب خام نیز از شش مجوز اخذ شده، احداث خواهد شد و نورپردازی و نصب تابلوهای جدید ترافیکی نیز از سایر برنامه‌هایی هستند که در حال تلاش هستیم تا در دهه فجر تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

شهردار دزفول، اعتبار امسال شهرداری دزفول را 124 میلیارد تومان اعلام کرد که نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش داشته است.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با اظهارنظرهای اخیر یکی از متولیان میراث فرهنگی دزفول درباره شهرداری، ابراز تعجب کرده و تصریح کرد: هم شهرداری و هم میراث فرهنگی هر دو منشا خدمات هستند و نباید یک اداره، زحمات اداره دیگر را تضییع کند، شهرداری در اقدامات خود از طرح جامع بافت فراتر نخواهد رفت.

*حساب قطع درختان از دست شهرداری خارج شد

کرمی‌نژاد در پاسخ به سئوالی دیگر در رابطه با افزایش قطع درختان در دزفول، گفت: افرادی بودند که به موجب قطع برخی درختان برای انجام طرح‌های عمرانی به طور مغرضانه و به شدت به بنده حمله کردند و از بنده پلی ساختند که از زیر این پل خیلی‌ها عبور کردند و بی حساب و کتاب در نقاط مختلف در حال قطع درختان هستند، و در واقع حساب قطع درختان از دست شهرداری خارج شده است.

شهردار دزفول در بخش دیگری از سخنان خود افزود: آسفالت‌های شهر قدیمی هستند و مشکل دارند و خط‌کشی خیابان‌ها با رنگ ژله‌ای ضخیم امکان پذیر نیست، ولی برای خیابان‌ها و آسفالت‌های جدید امکان‌پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: تهیه نقشه توسط موسسه گیتاشناسی ایده جالبی است و این موضوع را برای پیگیری حتما به روابط عمومی ارجاع خواهم داد.

شهردار دزفول افزود: برای زیباسازی فضاها و معابر شهری اقدامات زیادی انجام شده و هرس و شکل‌دهی درختان نیز مرتبا در حال انجام است.

کرمی‌نژاد گفت: در رابطه با رنگ آمیزی جداول هم استانداردهای ترافیکی مشخصی تعیین شده که در حال حاضر آبی و سفید و یا سبز و سفید هستند که رنگ آمیزی جداول دزفول هم بر این اساس صورت می‌پذیرد.

وی توضیح داد: پیمانکار فتح‌المبین به خوبی در حال فعالیت بوده و طرح نیز به سرعت در حال پیشروی است، وسایل و تجهیزات جدید به تازگی دریافت شده‌اند و در روزهای آینده بخش اول طرح تکمیل و بتن‌ریزی زیرگذر نیز آغاز خواهد شد.

شهردار دزفول در پایان، از حضور شهردار و برخی پرسنل و کارشناسان یکی از شهرداری‌های خوزستان در دزفول ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: شهرداری دزفول یک محور و رکن است که شهرداری‌های زیادی برای آموزش و کسب تجربه از ما تقاضای همکاری کرده‌اند و ما نیز با کمال میل استقبال خواهیم کرد.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار