تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۱۱۱۹۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار اهواز خواستار شد:
لزوم حمایت دولت و مجلس از شهرداری‌ها
جلسه شورای اداری شهردار اهواز با حضور سیدخلف موسوی شهردار، معاونین، مدیران مناطق و سازمان های شهرداری برگزار شد
جلسه شورای اداری شهردار اهواز با حضور سیدخلف موسوی شهردار، معاونین، مدیران مناطق و سازمان های شهرداری برگزار شد.
 
سیدخلف موسوی با تحلیل وضعیت درآمدی شهرداری در 9 ماه گذشته از سال 94 گفت: علی رغم رکورد سنگینی که در جامعه وجود دارد و با کاهش درآمدهای ناشی از ساخت و ساز و حتی وصول مطالبات دستگاههای دولتی و شرکت های نفتی و صنعتی روبرو هستیم، عقب ماندگی درآمدی نسبت به بودجه مصوب 94 که از بودجه 93 افزایش نیز داشته است، جزیی و قابل جبران است.
 
شهردار اهواز ضمن ابلاغ برنامه عملیاتی و ویژه وصول درآمدهای شهرداری در دو ماه دی و بهمن به مناطق، خاطرنشان ساخت: راهبرد اصلی من در شهرداری خدمت رسانی به مردم است و از آنجایی که هرگونه کم کاری در جهت وصول عوارض و تحقق بودجه در روند خدمت رسانی به مردم و اتمام پروژه های بزرگ عمرانی اختلال ایجاد می کند، درآمد زایی باید سرلوحه فعالیت های مدیران مناطق شهرداری باشد.
 
موسوی ادامه داد: روند درآمدی شهرداری در آذرماه 94 با وصول 27 میلیارد تومان نسبت به مدت مشابه در سال 93 که شاهد وصول 22 میلیارد تومان بودیم، روبه رشد است اما به دلیل کاهش مجموع درآمدها در هشت ماهه، می بایست در فرصت باقی مانده تا انتهای سال نسبت به درآمدزایی مطابق با بودجه اقدام کنیم تا بتوانیم وعده های داده شده به شهروندان درخصوص اتمام پروژه های بزرگ را محقق سازیم.
 
شهردار اهواز تاکید کرد: فعال سازی کمیسیون های 77 و ماده 100، ایجاد تحرک بیشتر در بدنه کارشناسی شهرداری های مناطق، توجه ویژه به املاک و مستغلات شهرداری و پیگیری مطالبات به حق که از سازمان ها و شرکت های بزرگ فعال در اهواز وجود دارد از عوامل مهم درآمدزایی در شهرداری هستند.
 
وی همچنین ترغیب و تشویق سرمایه گذاران جهت مشارکت در پروژه های مدیریت شهری را کلید واژه توسعه شهر دانست و گفت: همه فرایندهای اقتصادی در شهرداری باید قابل رصد، شفاف و دقیق باشند تا سرمایه گذار با اعتماد کامل، سرمایه خود را در راستای رونق و توسعه شهر در اختیار گذاشته و امنیت بازگشت سرمایه او نیز تامین شود.
 
موسوی اظهار داشت: سازمان های شهرداری بر اساس ظرفیت هایی که در اختیار دارند، می بایست برنامه ای عملیاتی برای استقلال اقتصادی ، سودآور شدن و کسب درآمدهای پایدار تعریف کنند و این پذیرفته نیست که وابستگی اقتصادی سازمان ها به شهرداری ادامه یابد.
 
شهردار اهواز گفت: همه مدیران مناطق و سازمان ها و معاونین بدانند که در حال رصد، ارزیابی و سنجش دقیق عملکرد آنها هستیم و اگر به این نتیجه برسیم که احتیاج به یک جراحی مدیریتی داریم که به نفع مردم است ، لحظه ای درنگ نمی کنیم، البته تغییرات بر مبنای مطالعه خواهد بود و اگر مدیری نهایت تلاش خود را به کار برد ولی به شاخص های بودجه ای دست نیافت حتمأ مورد توجه قرار خواهد گرفت.
 
سیدخلف موسوی اضافه کرد: کم فروشی، کم کاری و پرداختن به کارهای حاشیه ای در شهرداری ممنوع است چرا که وقت مدیران شهرداری متعلق به خودشان نیست ، به شهروندان تعلق دارد بنابراین با برنامه ریزی منظم، اصولی و کاربردی و تعیین اولویت ها باید به جنگ مشکلات و موانع رفت.
 
 موسوی توضیح داد: خودباوری، اعتماد به نفس و در نهایت اتکا به ذات اقدس الهی و توکل به اهل بیت(ع) رمز موفقیت مدیران است که باید در کنار پاکدستی، مبارزه با فساد، قطع دست ویژه خواران و دلالان و رانت خواران وجود داشته باشد.
 
شهردار اهواز با اشاره به پیش رو بودن بهمن ماه و ایام پیروزی انقلاب، بر هرچه باشکوه برگزار شدن مراسمات ویژه این ایام تاکید کرد و ادامه داد: از هم اکنون باید برنامه ریزی های مدیریت شهری برای آماده سازی شهر اهواز جهت نوروز 95 صورت گیرد و در نهایت شهر ما که مقصد بسیاری از سفرهای نوروزی است باید میزبان شایسته ای برای مسافران نوروزی و همچنین شهروندان اهوازی باشد.
 
موسوی گفت: ساماندهی وضعیت دستفروشان و سد معبر کنندگان و وانت بارهای سیّار ، بدون مسامحه، وفق قانون و با قاطعیت در همه مناطق شهری بویژه خیابان های اصلی و پرتردد صورت گیرد.
 
شهردار اهواز ادامه داد: با توجه به درخواست شهروندان درخصوص لکه گیری و ترمیم آسفالت در فرصت باقی مانده تا انتهای سال، 32 میلیارد ریال برای لکه گیری و 35 میلیارد ریال برای روکش آسفالت اختصاص داده ایم که عملیات اجرایی آن زیرنظر معاونت فنی و عمرانی صورت خواهد گرفت و امیدواریم در این زمینه با اقداماتی که صورت می گیرد، شاهد افزایش رضایت مندی شهروندان باشیم.
 
شهردار اهواز که در جلسه شورای اداری شهرداری سخن می گفت ، اظهار داشت: انتظار من افزایش کیفیت پروژه ای شهرداری ، دقت در محاسبات مالی و صرفه جویی است.
 
وی افزود: نظارت بر پروژه ها مبحث بسیار حائز اهمیت است و باید با ناظران کم کار و متخلف به شدت برخورد شود.
 
سیدخلف موسوی در پایان با اشاره به ارائه برنامه ششم توسعه توسط دولت به مجلس خواستار توجه بیشتر مجلس به مباحثی شد که بر مدیریت شهری بخصوص در کلانشهرها تأثیر می گذارد و گفت: اگر شهرهای بزرگ مدیریت نشوند، شاهد ایجاد بحران های اجتماعی خواهیم بود و انتظار است دولت و مجلس شهرداری های کلانشهرها را که صف اول خدمت به جوامع شهری هستند، مورد حمایت قرار دهند.
:
:
:
آخرین اخبار