تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۱۱۲۱۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فاصله ۵ کیلومتری با مدرسه و ترک تحصیل دانش آموزان
فاصله پنج کیومتری زاویه خرسون دزفول با نزدیکترین مدرسه، چاره ای جز ترک تحصیل را برای کودکان آن باقی نگذاشته است
فاصله پنج کیومتری زاویه خرسون دزفول با نزدیکترین مدرسه، چاره ای جز ترک تحصیل را برای کودکان آن باقی نگذاشته است به طوریکه ادامه روند مستمر ترک تحصیل در چندین سال گذشته در این زاویه موجب شده تا امروز تعداد افراد با سواد زاویه خرسون دزفول با 400 نفر جمعیت به کمتر از انگشتان دو دست برسد.

در حالی در سالهای گذشته توجه به مناطق دوردست و صعب العبور دزفول افزایش یافته و خبر از متعهد شدن بنیاد مسکن برای ساخت  ۱۰۰ مدرسه در مناطق محروم دزفول که بی شک یکی از محرومترین مناطق کشور هستند، داده شده و مراحل ساخت تعدادی از این مدرسه ها نیز آغاز شده است، ولی مناطق حاشیه ای دزفول که دارای جاده آسفالت بوده و با خودرو تنها ربع ساعت زمان تا رسیدن به آنجا نیاز است مورد بی توجهی قرار گرفته است.

زاویه خرسون دزفول، یکی از این مناطق است که به دلیل فاصله پنج کیومتری با نزدیکترین مدرسه، چاره ای جز ترک تحصیل را برای کودکان آن باقی نگذاشته است به طوریکه ادامه روند مستمر ترک تحصیل در چندین سال گذشته در این زاویه موجب شده تا امروز تعداد افراد با سواد زاویه خرسون دزفول با ۴۰۰ نفر جمعیت به کمتر از انگشتان دو دست رسد.

همین دو روز پیش بود که غلامرضا نصراله پور، رئیس آموزش و پرورش دزفول در نشستی خبری به مناسبت هفته سواد آموزی، دزفول را در سوادآموزی پیشرو در استان دانست و با اشاره به لیست ۵۰۰ نفره دانش آموزان بازمانده از تحصیل، خبر از جستجو برای شناسایی و بازگرداندن انها به تحصیل داد و گفت: برای اینکه برخی خانواده ها در مناطق دوردست دزفول، به دلیل نداشتن معلم خانم، به دختران خود اجازه حضور در مدارس را نمی دادند، برای دورترین مناطق نیز معلم خانم فرستاده ایم.

این در حالی است که ۴۰ دانش آموز زاویه خرسون دزفول روزانه برای رسیدن به مدرسه می بایست مسیر پنج کیلومتری تا نزدیکترین مدرسه واقع در زوایه مشعلی را در سرما و گرما طی کنند که به دلیل دوری مسافت، نیمی از ۴۰ دانش آموز مقطع ابتدایی این زاویه به ناچار اقدام به ترک تحصیل نموده اند.

حبیب ذبیحی اصل، عضو شورای زاویه خرسون دزفول، با انتقاد از بی توجهی مسوولان، از پیگیری یک ساله برای اخذ کد احداث مدرسه در این زاویه خبر داد و گفت: پس از یک سال پیگیری، کد احداث مدرسه اخذ و توسط خیر زمینی برای احداث آن وقف شد ولی تا کنون پیگیری ها برای ساخت این مدرسه تا کنون به نتیجه ای نرسیده است.

وی افزود: یک ساختمان تازه تاسیس ساخت بنیادمسکن در زاویه، نیز به آموزش و پرورش برای تبدیل موقت به آموزشگاه پیشنهاد داده ایم ولی متاسفانه تایید نکرده اند.

علی، دانش آموز ترک تحصیل کرده ساکن زاویه خرسون دزفول نیز از خاطره ترسناک حمله سگ ها در مسیر پنج کیلومتری تا رسیدن به مدرسه گفت و اینکه باید این مسیر طولانی را باید هر روز با دلهره به مدرسه می رفت و ادامه داد: من دوست دارم درس بخوانم اما…

مرجع / دزفول امروز
برچسب ها: دزفول
:
:
:
آخرین اخبار