تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۱۱۲۴۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بارندگی به جاده‌های روستایی شهیون خسارت وارد کرد
بارندگی اواخر هفته گذشته در شمال خوزستان به جاده های روستایی بخش شهیون دزفول خسارت وارد کرده است
بارندگی اواخر هفته گذشته در شمال خوزستان به جاده های روستایی بخش شهیون دزفول خسارت وارد کرده است.

بخشدار شهیون دزفول روز شنبه با بیان اینکه تردد در جاده های روستایی این بخش به دلیل خسارت ناشی از بارندگی مختل شده است گفت: جاده های مذکور نیاز به بازسازی و ترمیم دارند.

هوشنگ عبداللهی افزود: جاده روستایی چال کره که در حوزه شرکت نفت می باشد بر اثر بارندگی دچار آبگرفتگی شده و نیاز به بازسازی دارد ضمن اینکه ارتباطات مخابراتی این بخش نیز قطع شده است.

وی اظهار کرد: جاده روستاهای آبید 1 و 2 در مسیر جاده شرکت نفت نیز بر اثر بارندگی دچار مشکل شده و تردد را سخت کرده است که نیاز به ترمیم و بازسازی دارند.

بخشدار شهیون با اشاره به اینکه جاده های روستاهای آیدون ،جاده سرتنگ و شوی،لیوس ،سزار نیز دچار مشکل شده اند و نیاز به بازگشایی و تعمیر دارند گفت: مسیر جاده احمدفداله ،سالند،دورک و پامنار نیز نیاز به ایمن سازی دارند که اداره راه و شهرسازی باید در این خصوص همکاری کند.

عبداللهی گفت: پیچ روستای بازارگه قبل از مرکز خدمات کشاورزی شهیون نیز فرورفته و حادثه ساز شده است که نیاز به اقدام سریع اداره راه و شهرسازی و ترمیم دارد.

وی با اشاره به مه آلوده بودن هوای صبحگاهی گفت: به رغم مه سنگین جاده شهیون فاقد تابلوی راهنما می باشد لذا نصب تابلوهای راهنما برای جلوگیری از بروز حوادث رانندگی در این جاده ضروری است.

عبداللهی از بارش برف در ارتفاعات بخش شهیون خبر داد و گفت:دهستان احمدفداله و دره کاید نیز روز جمعه شاهد بارش برف و باران بود.

بخشدار شهیون با اشاره به اینکه دهستان احمد فداله با تاکید و پیگیری فرماندار دزفول پس از یک قرن برقدار شده است گفت:دهستان احمدفداله از توابع بخش شهیون دزفول بیش از سه هزار نفر جمعیت دارد که با پیگیری فرمانداری دزفول امسال با راه اندازی پنل خورشیدی برقدار شد که جای تقدیر دارد.

نصرالله فخر مجدیان بخشدار مرکزی دزفول نیز گفت:بر اثر بارندگی روزهای اخیر زمین های کشاورزی بخش مرکزی بویژه روستاهای زاویه ها دچار آبگرفتگی شده و برخی مزارع کشاورزی زیر آب رفته و دچار خسارت شدند.

وی افزود:در حال برآورد خسارت آبگرفتگی به بخش کشاورزی هستیم.

بخشدار سردشت دزفول نیز گفت:بارندگی های اخیر موجب طغیان مسیل(رودخانه فصلی ) در بخش سردشت دزفول شد که بسته شدن چند ساعته مسیر را به دنبال داشت که با قطع بارندگی و فروکش سیلاب مشکل برطرف شده است.

مسعود سخایی با اشاره به اینکه عدم تکمیل دو پل واقع در روستای توت علیا و پل بین روستای توت علیا و شهر سالند مشکلات بسیاری هنگام طغیان این مسیل ها بوجود می آورد گفت:عملیات احداث این دو پل از سال 88 آغاز شده و با گذشت چندین سال تکمیل نشده است که با بارندگی و طغیان مسیل به مسدود شدن مسیرها منجر می شود و اداره راه وشهرسازی باید در این خصوص چاره اندیشی کند.

وی افزود:علاوه بر این رعد و برق نیز مشکلاتی در بخش سردشت بوجود آورده است که به محض گزارش اطلاعرسانی خواهد شد.

در روزهای اخیر دهستان احمدفداله ، دره کاید و سالند کوه با بارش برف زمستانی همراه بوده است.

در شهر دزفول و مناطق مختلف این شهرستان در سه روز آخر هفته گذشته بین 50 تا 77 میلیمتر بارندگی ثبت شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار