تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۱۱۴۵۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاسخ معاون آموزشی پیام نور اهواز؛
تغییرات جدید دانشگاه پیام نور به نفع چه کسی است؟
معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه پيام نور اهواز با بیان این‌که تغییرات جدید در دانشگاه به نفع همه است، گفت: رضایتمندی دانشجویان برای ما در اولویت است و خواسته‌های دانشجویان را پیگیری می‌کنیم
معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه پيام نور اهواز با بیان این‌که تغییرات جدید در دانشگاه به نفع همه است، گفت: رضایتمندی دانشجویان برای ما در اولویت است و خواسته‌های دانشجویان را پیگیری می‌کنیم.

دکتر پرویز سلیمانی‌مقدم در خصوص حذف دروس خود‌خوان در مغایرت با اساسنامه دانشگاه و اعتراض اخیر دانشجویان این دانشگاه به این موضوع و دستورالعمل پرداخت شهریه که شائبه حذف مزیت‌های دانشگاه پیام نور به نفع یک دانشگاه خاص را ایجاد کرده است، اظهار کرد: یکی از درخواست‌های دانشجویان در سال‌های گذشته حذف دروس خود‌خوان بوده است و به نظر ما درصد رضایت‌مندی دانشجویان بیشتر از اعتراضات است.

وی افزود: اکنون با دستورالعمل جدید حذف دروس خودخوان، هیچ الزامی برای حضور دانشجویان در کلاس‌های عادی وجود ندارد و تنها ملاک امتحان نیم‌سال است؛ البته در واحدهای عملی حضور دانشجویان در کلاس‌ها یا کارگاه‌ها الزامی است.

معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه پيام نور اهواز با اشاره به تجمع اعتراضی اخیر دانشجویان این مرکز، تصریح کرد: بیشتر انتقاد و اعتراض دانشجویان در خصوص تغییر شیوه پرداخت شهریه بوده است.

سلیمانی‌مقدم با بیان این‌که با نماینده دانشجویان معترض صحبت‌هایی داشته و قول‌هایی مبنی بر پیگیری مطالبات آن‌ها داده است، گفت: بر اساس دستورالعمل جدید سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور، دانشجویان باید شهریه متغیر خود را هنگام انتخاب واحد و حداکثر تا 25 بهمن پرداخت کنند؛ این مسئله مورداعتراض دانشجویان قرار گرفت که البته تسهیلاتی نیز در این خصوص در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: قرار است با توافق با یکی از بانک‌ها، به دانشجویانی که قادر به پرداخت شهریه خود نیستند وام اعطا شود؛ البته این موضوع هنوز قطعی نشده است. در صورت منتفی‌شدن اعطای وام، خواسته دانشجویان پیگیری می‌شود. با این وجود باید در نظر داشت که این دستور از سوی سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور کشور ابلاغ شده است و مسئولان مرکز نمی‌توانند هیچ دخالتی در تغییر یا اصلاح آن داشته باشند؛ تنها می‌توانیم خواسته‌ها و انتقادات دانشجویان را به تهران منتقل کنیم.

معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه پيام نور اهواز با اشاره به این‌که با دانشجویان معترض به‌صورت محترمانه رفتار شد، عنوان کرد: توضیحات لازم به دانشجویان منتقل شد؛ قطعا رضایت‌مندی دانشجویان در اولویت است. در تجمعات دانشجویان هیچ مشکلی وجود نداشت و دانشجویان با خرسندی به تجمع خود خاتمه دادند؛ معتقدم تغییرات جدید به نفع دانشجو و دانشگاه است.

سلیمانی‌مقدم گفت: به نظر ما این مشکل، یک فرایند آموزشی است و نیاز به تجمع و اعتراض ندارد؛ انتقادات شنیده می‌شود، تعامل به نفع همه و وظیفه مسئولان نیز پاسخگویی است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار