تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۱۴۶۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول:
کارخانه فولاد دزفول دارای مجوزهای زیست محیطی است
برخلاف شایعات مطرح شده، کارخانه «فولاد روهینای» دزفول از تمام مجوزهای زیست محیطی لازم برخوردار است
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: برخلاف شایعات مطرح شده، کارخانه «فولاد روهینای» دزفول از تمام مجوزهای زیست محیطی لازم برخوردار است.

فرهاد قلی نژاد ظهر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص شایعاتی مبنی بر عدم برخورداری کارخانه فولاد روهيناي دزفول از مجوزهای زیست محیطی اظهار کرد: در بحث زیستگاه های شمال خوزستان که یک منطقه کشاورزی و زيستگاهي ارزشمند است توسعه صنعتی که در حال رخ دادن است باید یک توسعه موزون و با توجه به شرایط اکولوژیکی منطقه و محدودیت های زیست محیطی باشد.

وی افزود: برای اینکه در آینده با بحران هایی از جمله آلودگی هوا و آب مواجه نشویم، صنایعی که وارد شمال خوزستان شده اند با تاکیدات سازمان محیط زیست و همکاری خوب بخش صنعت تماما داراي مطالعات زیست محیطی هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول با تاکید بر اینکه کارخانه فولاد دزفول دارای مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی و مجوزهای لازم برای جلوگیری از آلودگی ها از سوی سازمان محیط زیست است، تصریح کرد: بنابراین اگر این کارخانه تمام الزامات مذکور را اجرا کند هیچگونه آلودگی در بحث هوا و آلاینده ها نخواهد داشت ضمن اینکه ما نیز بر روند ساخت این پروژه نظارت داشته و داریم.

قلی نژاد عنوان کرد: ما تاکید کرده ایم که خروجی های کارخانه فولاد دزفول باید از فیلتر گازهای آلاینده برخوردار باشد تا هیچگونه خروجی بیش از میزان استانداردهای زیست محیطی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه کارخانه کربن بلک دزفول نیز تمام الزامات زیست محیطی را رعایت کرده و جای هیچگونه نگرانی نیست، افزود: با توجه به آزمایش هایی که در این کارخانه به عمل آوردیم مشخص شد که این کارخانه با رعایت تمام استاندارد ها مشغول به فعالیت است.

مطالعات زیست محیطی

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست دزفول همچنین به پروژه های پالايشگاه و پتروشیمی دزفول نیز اشاره کرد و گفت: این دو پروژه در حال مطالعات زیست محیطی هستند و اگر ما در محیط زیست شهرستان و استان در جهت دفاعیه ای که برگزار می شود اطمینان یابیم که این دو پروژه مطابق با ضوابط زیست محیطی اجرا خواهند شد و فاصله های قانونی با مراکز مسکونی را رعایت خواهند کرد و خروجی های آنها از الزام های زیست محیطی تجاوز نکند در این هنگام مجوز لازم از سوی سازمان محیط زیست به آنها ارائه خواهد شد.

کارخانه فولاد دزفول اکنون در پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد به سر می برد که مقرر شده در ایام نوروز تست سرد فاز اول این کارخانه که اکنون دارای پیشرفت بالای ۷۵ درصد است انجام بگیرد.  

در این کارخانه در حال حاضر ۳۱۵ نفر مشغول به کار هستند که پیش بینی می شود در زمان بهره برداری این میزان اشتغال به هزار و ۲۰۰ نفر برسد. توانایی تولید این کارخانه ۹۰۰ هزار تن فولاد است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار