تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۱۴۷۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تأکید کرد:
لزوم توجه به پیشرفت دانش‌آموزان از دوران پیش دبستانی
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ما باید یک مسیر مشخص از دوره پیش دبستانی تا کنکور داشته باشیم
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ما باید یک مسیر مشخص از دوره پیش دبستانی تا کنکور داشته باشیم.

محمد تقی‌زاده پیش از ظهر  امروز در همایش مدیران آموزشگاه‌های مدارس شادگان که در تالار ابن‌سکیت این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: هیچ تحول و تکاملی در هیچ جامعه‌ای به‌وجود نمی آید مگر مدرسه آن جامعه ایجاد تغییر و تحول شود.

وی تصریح کرد: این سرزمین مهم دارای ثروت، انسان توانمند و تجهیزات زیادی است که متاسفانه مشکل ما در عدم وجود یک مدیریت علمی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش استان از سال 71 تاکنون طبق قانون مصوب کشور و طبق اسناد و مدارک، نزدیک به 200  میلیارد تومان در کارخانجات، شرکت‌ها و مراکز اداری استان بلوکه شده دارد که هم اکنون با پیگیری و بسیج کردن سایر ادارات کل استان این مقدار مبلغ بلوکه شده جهت بازگرداندن با این اداره کل در حال بازگرداندن است.

تقی‌زاده به اعتبارات سال گذشته اداره کل آموزش و پروش خوزستان اشاره کرد و گفت: برای یک میلیون دانش آموز خوزستان 4 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد که این اعتبار بسیار ناچیز بوده و معادل آن برای هر دانش آموز خوزستانی حدود 4 هزار تومان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خاطرنشان کرد: بارانداز نهایی مدیرکل آموزش و پرورش در خانه کنکور نیست، بلکه درخانه کسب ساده‌ترین مهارت‌های زندگی اجتماعی بوده که پایه و اساس آن از دوره پیش دبستانی است.

وی یادآور شد: درحال حاضر ۲ هزار و 450 نفرکه از سال 79 به‌عنوان نیروی مربی پیش دبستانی وارد شدند را جذب کردیم که اغلب استان‌های دیگر معترض شده بودند.

تقی‌زاده در پایان گفت: خوزستان اولین پیدایش محل تمدن‌های ملی و مذهبی بوده و چرا باید رتبه سوم بی‌سوادی در کشور را داشته باشیم، ما باید یک مسیر مشخص از دوره پیش دبستانی تا کنکور داشته باشیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار