تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۱۴۹۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار اهواز در جلسه کمیته فضاسازی و آذین بندی دهه فجر:
استکبار ستیزی و حمایت از مستضعفین، اصول خدشه ناپذیر انقلاب اسلامی است
امروز جمهوری اسلامی به یک الگوی مستقل پیشرفت، توسعه و عدالت در میان کشورهای جهان تبدیل شده است و این ثمره پیروی ملت ایران از ولی فقیه، خون شهدا و رهبری امام راحل و هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری است
جلسه کمیته فضاسازی و تزئینات دهه فجر در شهر اهواز با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید لطف ا... سپهر رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، سیدخلف موسوی شهردار اهواز، معاونین و شهرداران مناطق برگزار شد.

استکبار ستیزی و حمایت از مستضعفین، اصول خدشه ناپذیر انقلاب اسلامی است

سید خلف موسوی با گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای عزیز انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی گفت: پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، باعث احیاء اسلام ناب محمدی (ص) در عصر حاضر و موجب در هم شکستن هزاران سال استبداد دیرپای تاریخی بود،  به همین دلیل است که اندیشمندان و تحلیل گران، از انقلاب اسلامی به عنوان بزرگ ترین رخداد قرن حاضر یاد می کنند.

شهردار اهواز افزود: وظیفه ماست که این حرکت عظیم و تاریخی را پاس داشته و از ارزش ها و آرمان های انقلاب حفاظت و صیانت نماییم.

موسوی اضافه کرد: در یک بررسی اجمالی می بینیم که حرکت های انقلابی در قرون اخیر یا با حمایت نظام کمونیسم به پیروزی رسیدند و یا در دامان غرب به موفقیت دست یافتند در حالی که انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران با هدایت و دم مسیحایی امام راحل به هیچ مکتب مادی و نظام سیاسی وابسته نبود و به تمام معنا بر اساس مفاهیم سترگ قرآنی، نه شرقی بود و نه غربی.

شهردار اهواز خاطرنشان ساخت: استعمار نوین و جریان مرموز استکبار، انقلاب اسلامی را که حرکتی استقلال خواهانه و الهی و مستقل بود ، خطری برای ادامه حیات سلطه جویانه خود می دانست و به همین دلیل از هر اقدامی برای عدم موفقیت و توقف انقلاب فروگذار نکرد، بنابراین پیروزی انقلاب را باید مرهون عنایت و تفضل الهی و ائمه اطهار و نشانه حضور مردم دانست.

سید خلف موسوی اظهار داشت: دشمنی امپریالیسم با انقلاب اسلامی از روز پیروزی انقلاب تا کنون در اشکال و شیوه های متفاوت نمود داشته است، از تلاش برای کودتا، تا جنگ تحمیلی و تحریم و تلاش برای ناکارآمد نشان دادن اقتصادی کشور و امروز نفوذ فرهنگی که در زمان وجود مبارک امام راحل و هم اکنون در سایه هدایت های پیامبرگونه مقام معظم رهبری این نعمت ولایت فقیه بوده است که مانع دستیابی دشمن به اهداف شومش در کشورمان شده است.

شهردار اهواز با اشاره به حرکت های  انقلابی و اسلامی که در سال های اخیر در کشورهایی نظیر تونس، مصر، لیبی و یمن صورت گرفته است، گفت: استکبار تلاش کرد که در ابتدا از وقوع این تحولات جلوگیری کند و پس از آن که در دستیابی به هدف اولیه خود ناکام شد سعی کرد که این انقلاب ها را مصادره و در نهایت منحرف کند که تا حدود زیادی هم موفق بوده است و ما دلیل انحراف حرکت های اخیر را محرومیت از رهبری آگاه دینی می دانیم.

http://www.ahvaz.ir/Portals/0/Articles/1394/azinbandi%20(7).jpg

شهردار اهواز اضافه کرد: بصیرت، دشمن شناسی و فداکاری ملت بزرگ ایران بود که باعث شد حضرت امام خمینی درباره جایگاه مردم ایران بفرمایند: «من با جرات مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله(ص) و مردم کوفه در عهد امیرالمومنین(ع) هستند.»

سید خلف موسوی ادامه داد: اتکا و پشتوانه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی از ابتدا به مردم بوده است و رمز موفقیت این انقلاب الهی در مدیریت جهادی و این تفکر است که مردم ولی نعمت ما هستند، این که در طول این سی و هفت ساله به طور متوسط هر سال یک انتخابات آزاد و پر شور در کشور برگزار شده است، نشات گرفته از این اعتقاد راسخ به رای و نظر مردم بر اساس مبانی اسلامی بوده است.

شهردار اهواز، مردمسالاری دینی را یک تئوری موفق در زمینه حکومتداری عنوان کرد و استکبار ستیزی، مبارزه با استبداد و حمایت از مظلومین و محرومین و مستضعفین را از ارکان اعتقادی و اساسی انقلاب اسلامی دانست و گفت: پایبندی به اصول و ارزش ها و آرمان های انقلابی دلیل اصلی دشمنی نظام سلطه است و این دشمنی تا زمانی که جمهوری اسلامی در مسیر استقلال و پیشرفت قرار دارد، ادامه خواهد داشت.

موسوی افزود: امروز جمهوری اسلامی به یک الگوی مستقل پیشرفت، توسعه و عدالت در میان کشورهای جهان تبدیل شده است و این ثمره پیروی ملت ایران از ولی فقیه، خون شهدا و رهبری امام راحل و هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری است.

شهردار اهواز، اتکا به قدرت درون زای داخلی ، اعتماد به نفس و خودباوری و توجه به توان و ظرفیت های داخلی را از برکات تفکر انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر امروز در دریای متلاطم خاورمیانه، ایران عزیز امن ترین و با ثبات ترین کشور منطقه است ناشی از ایستادگی و مقاومتی است که در این سال ها مقابل سلطه جویی استکبار داشته ایم.

موسوی با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: برجام ، شکست توطئه دشمن برای منزوی کردن  نظام اسلامی در عرصه بین المللی بود و این موفقیت با وجود فتنه های صهیونیست ها و دشمنان نظام و در نتیجه تدابیر الهی رهبر معظم انقلاب و تلاش های رئیس جمهور و دیپلمات های ما حاصل شد.

وی هدف تحریم را کور و بی نتیجه ارزیابی کرد و گفت: دیوار تحریم ها در برابر اراده ملت ایران  فرو ریخت، چرا که هدف این محاصره اقتصادی و تزویر فوق تحریم ، ناکارآمد نشان دادن انقلاب و دلسرد کردن مردم از نظام بود که عکس آن حادث شد.

شهردار اهواز از بسیج امکانات شهرداری برای برگزاری جشن های دهه فجر و بزرگداشت سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: امید است با فضاسازی و فعالیت های فرهنگی پیام محوری که صورت می گیرد، شاهد ایجاد نشاط اجتماعی اجتماعی در جامعه باشیم و بی تردید نقطه اوج جشن های انقلاب حضور باشکوه مردم در راهپیمایی دشمن شکن 22 بهمن خواهد بود که نمایش قدرت ملی ماست.

در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین سپهر رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گفت: مدیریت ارزشمند انقلابی و خدماتی که در حوزه شهرداری اهواز در مرکز استان صورت می گیرد، قابل تحسین است.

http://www.ahvaz.ir/Portals/0/Articles/1394/azinbandi%20(11).jpg

وی افزود: مهندس موسوی با سابقه اجرایی و جهادی که دارد شرایطی را فراهم کرده که رفاه و آسایش شهروندان را در اهواز ایجاد کرده است و بنابراین انتظار می رود در حوزه فرهنگی هم شاهد چنین اقداماتی باشیم که با گزارشی که شهرداران مناطق و معاونت فرهنگی شهرداری داده اند، به نظر می رسد در دهه فجر امسال ، فضاسازی، جشن ها و اقدامات خوبی در شهر اهواز انجام شود.

سپهر ضمن تقدیر از اهتمام شهرداری اهواز برای برگزاری ایام ا... دهه فجر اضافه کرد: در کشور مسئولیت کمیته های تبلیغات دهه فجر بر عهده شهرداران کلانشهرهاست و امیدواریم امسال این جشن ها با هدف تقویت مبانی جمهوری اسلامی و مشی و مرام امام راحل انجام شود.

سپهر در پایان بر لزوم رعایت ظرافت های هنری در اقدامات تبلیغی دهه فجر تاکید کرد و اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری که تقویت مبانی نظام و اندیشه امام به منزله بیعت با پیامبر اکرم است، تجلیل از 12 بهمن و 22 بهمن تجلیل از مرام پیامبر اکرم و اسلام عزیز است.
:
:
:
آخرین اخبار