تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۱۵۲۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۷۰ درصد پرونده‌های نزاع و قتل در دزفول به سازش انجامید
رییس دادگستری دزفول از سازش 70 درصدی پرونده های نزاع ، قتل ، اختلاف خانوادگی و سایر پرونده ها به همت شوراهای حل اختلاف این شهرستان خبر داد
رییس دادگستری دزفول از سازش 70 درصدی پرونده های نزاع ، قتل ، اختلاف خانوادگی و سایر پرونده ها به همت شوراهای حل اختلاف این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام صادق ابوهلال افزود: از سال 1381 تاکنون بیش از 187هزار و 171 پرونده وارد شعب شورای حل اختلاف دزفول شده که از این مجموع 184هزار و 639 پرونده آن مختومه شده است.

وی افزود: شورای حل اختلاف دزفول یکی از شوراهای حل اختلاف موفق در استان خوزستان است که بیش از 70درصد پرونده های نزاع،قتل ،اختلافات خانوادگی و دیگر موارد در آن به سازش می انجامد.

وی با بیان اینکه شورای حل اختلاف یک نهاد قانونی است عنوان کرد: شورای حل اختلاف این شهرستان جز شوراهای پیشتاز کشور در زمینه صلح و سازش است که از اقدامات شاخص آن آزادی بیش از 100 زندانی و تلاش برای حمایت از خانواده زندانیان است.

رییس دادگستری شهرستان دزفول با اشاره به اینکه شورای حل اختلاف دزفول با دارابودن 49 شعبه و 9 مجتمع حدود 400 عضو فعال دارد که به منظور ارائه خدمات قضایی بیشتر نیازمند آموزش قضایی هستند گفت: به همین منظور دوره آموزشی زیر نظر اساتید مجرب برای اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان آغاز شده و تا پایان سالجاری تداوم دارد و شرکت کنندگان در زمینه نحوه برخورد با ارباب رجوع ، قوانین آیین دادرسی مدنی ، انحصار وراثت و آیین دادرسی کیفری وحقوقی آموزش می بینند.

وی بر تسریع در رسیدگی به مشکلات قضایی مردم تاکید و اظهارکرد: هر چه شورای حل اختلاف به دانش قضایی مجهز شوند ارائه خدمات قضایی به مردم شتاب می گیرد و افزایش دانش قضایی اعضای شوراهای حل اختلاف موجب شتاب بخشی خدمات قضایی به شهروندان می شود.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: دزفول
:
:
:
آخرین اخبار