تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۱۵۹۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام‌جمعه موقت خرمشهر مطرح کرد:
خوزستان فاقد یک مدرسه تخصصی برای ناشنوایان است
آموزش‌وپرورش خوزستان برای این قشر باید مدرسه ایجاد کند، در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر که منطقه آزاد اروند متولی امر است، خود سازمان برای ایجاد مدرسه می‌تواند ورود کند
امام‌جمعه موقت خرمشهر گفت: آموزش‌وپرورش خوزستان برای این قشر باید مدرسه ایجاد کند، در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر که منطقه آزاد اروند متولی امر است، خود سازمان برای ایجاد مدرسه می‌تواند ورود کند.

حجت‌الاسلام جواد عادل‌پور اظهار داشت: ناشنوایان مانند سایر اقشار جامعه حقوق شهروندی دارند، یکی از حقوق مهم آنان حق تحصیل رایگان و استفاده از امکانات دولتی است.

وی افزود: تحصیل رایگان در سایر مقاطع تحصیلی و حتی در دانشگاه‌ها از نیازهای اولیه ناشنوایان است، چرا باید استانی که چنین جمعیت قابل‌توجهی ناشنوا دارد، فاقد یک مدرسه تخصصی ناشنوایان باشد؟

امام‌جمعه موقت خرمشهر، عنوان کرد: سیاست‌گذاران آموزش‌وپرورش باید در این زمینه اهتمام کنند، آموزش‌وپرورش خوزستان برای این قشر باید مدرسه ایجاد کند، در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر که منطقه آزاد اروند متولی امر است، خود سازمان برای ایجاد مدرسه می‌تواند ورود کند.

وی، گفت: از خیرینی که در سایر امور کمک می‌کنند این خواهش را داریم که در زمینهٔ آموزش ناشنوایان منطقه و استان ورود کنند، این جای تأسف دارد که ناشنوایان از نیازهای اولیه شهروندی بهره‌مند نباشند.

عادل‌پور بیان کرد: آموختن مهارت و حرفه‌ها نیاز مهم جوانان ناشنوا برای تشکیل خانواده است، به‌نظر می‌آید که این قشر مهم مغفول ماندند و حتماً باید موردتوجه قرار بگیرند، ایجاد مراکز تخصصی ناشنوایان با توانمندی لازم برای حمایت آنان لازم است.

وی، تصریح کرد: بی‌تردید بهره‌گیری از توانمندی خود ناشنوایان به‌ویژه افراد تحصیل‌کرده این قشر برای تشکیل مدرسه و آموزش ناشنوایان در تحصیل و یادگیری آنان مؤثر واقع می‌شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار