تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۱۱۶۰۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار دزفول:
91 طرح در راستای مبارزه با مواد مخدر در دزفول اجرا شد
فرماندار دزفول از اجرای 91 طرح عملیاتی در راستای مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان طی امسال خبر داد و گفت: با اجرای این طرح ها 953 نفر در رابطه با مواد مخدر دستگیر شدند
فرماندار دزفول از اجرای 91 طرح عملیاتی در راستای مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان طی امسال خبر داد و گفت: با اجرای این طرح ها 953 نفر در رابطه با مواد مخدر دستگیر شدند.

حبیب اله آصفی روز شنبه در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر دزفول با اشاره به تلاش کمیته مقابله و برخورد فیزیکی با معتادان دزفول افزود:از این طرح ها 44 طرح در محورهای مواصلاتی ، 44 طرح پاکسازی مناطق آلوده و سه طرح فصلی سه ماهه بوده است.

حسین لامی زاده رییس دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان نیز در این نشست بر تشکیل کمیته فرهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در دزفول تاکید کرد و گفت:باید از ظرفیت علمی اساتید دانشگاه در راستای علمیاتی کردن این کمیته استفاده شود.

مصطفی سخاوت روانشناس در زمینه مبارزه با اعتیاد نیز در این نشست شایع ترین سن اعتیاد را بین 15 تا 27 سالگی دانست و گفت:نوجوانان در این سنین به دنبال هویت هستند که برخی آسیب های اجتماعی آنها را به اعتیاد سوق میدهد لذا باید آموزش های لازم به این قشر داده شود.

این روانشناس دزفولی آمار مبتلا به مواد مخدر سنتی در دزفول را سه هزار و 92 نفر اعلام کرد وگفت:از این تعداد دوهزار و 72 نفر مرد و بقیه زن هستند که بصورت مستقیم جهت درمان مراجعه می کنند.

زینب صحراکار مسوول پیشگیری از اعتیاد بهزیستی دزفول نیز در این نشست گفت:جهت کنترل و پیشگیری از اعتیاد از ابتدای سال جاری تاکنون بهزیستی با برگزاری کارگاه های مختلف اقدام کرده و با توزیع هفت هزار و 673 بروشور ،برگزاری مسابقات مختلف با همکاری گروه های اجتماعی و تجلیل از 39 نفر از خیرین این حوزه اقدام به تشکیل هفت گروه اجتماع محور در مکان های اجتماعی شهری وروستایی کرده است.

وی افزود:مهارت های زندگی و ارتباطی در جوانان و نوجوانان دزفول بسیار پایین است که این امر یکی از دلایل اصلی اعتیاد محسوب شده و باید دراین حوزه بیشتر تلاش شود.

صحراکار اظهار کرد:عدم استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد مجوزدار به دلیل نبود اعتبار را از جمله مشکلات بهزیستی دزفول در زمینه مبارزه با مواد مخدر دانست و خواستار حل این مشکل توسط مسوولان شد.

وی با تاکید بر اینکه آگاه سازی در خصوص مواد مخدر نباید به هفته مواد مخدر محدود باشد بلکه باید این خدمات و آگاه سازی ها بصورت مستمر انجام شود گفت:باید از دانشجویان نیز در این زمینه استفاده شود.

مسوول پیشگیری از اعتیاد بهزیستی دزفول افزود:در کل شهرستان دزفول چهار کمپ اقامتی مجوزدار ودو کمپ غیرمجاز فعال است که در 9 ماه یک هزار و 530 نفر به این کمپ ها مراجعه کرده اند .

وی تعداد کمپ های سرپایی شهرستان دزفول را سه کمپ عنوان کرد وافزود:کمپ های غیر مجاز ترک اعتیاد به دلیل دخالت برخی ادارات به یک معضل تبدیل شده اند که باید تعطیل شوند زیرا طبق قانون بهزیستی هیچ وظیفه ای در خصوص نظارت به این کمپ ها ندارد .

صحراکار وجود چهار کمپ در این شهرستان را ناکافی دانست و گفت:جهت کمک به بهبودی افراد معتاد فعالیت هایی از سوی بهزیستی صورت گرفته که شامل حمایت شغلی و مسکن می باشد.

وی در خصوص تامین مکان برای کارتن خواب های دزفول نیز گفت:طی امسال 80 کارتن خواب به مراکز درمانی مراجعه کردند که بهزیستی نیازمند مکانی برای نگهداری آنان می باشد.

مدیر آموزش وپرورش دزفول نیز در این نشست گفت:آموزش به خانواده ها و دانش آموزان به ویژه دانش آموزان دختر به عنوان مادران آینده در دستور کار آموزش وپرورش دزفول در سال جاری قرار گرفته و تاکنون فعالیت های گسترده ای در این خصوص صورت گرفته است.

غلامرضا نصراله پور افزود:مناطق آلوده به مواد مخدر در دزفول شناسایی شده اند و طبق بررسی بعمل آمده این مکان ها فاقد مسجد و امکانات تفریحی و ورزشی می باشند.

وی تعداد دانش آموزان شهرستان دزفول را 73 هزار نفر،تعداد فرهنگیان را چهار هزار و292 نفر و تعداد بازنشستگان فرهنگی را چهار هزار نفر اعلام کرد و گفت: در سال جاری به هفت هزار نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه اول ودوم مشاوره روان شناسی ارایه شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار