تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۱۱۷۴۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون متوسطه آموزش‌وپرورش خوزستان خبر داد:
همکاری با آموزشگاه‌های آزاد علمی برای ارتقاء رتبه کنکور
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان از همکاری با آموزشگاه‌های علمی آزاد در سطح استان در راستای ارتقا و بهبود کمیت و کیفیت وضعیت کنکور استان در سال آینده خبر داد
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان از همکاری با آموزشگاه‌های علمی آزاد در سطح استان در راستای ارتقا و بهبود کمیت و کیفیت وضعیت کنکور استان در سال آینده خبر داد.

جمشید کمایی در خصوص اقدامات انجام‌شده برای ارتقاء رتبه کنکور استان، اظهار کرد: وضعیت کنکور در استان طی دو سال گذشته روند رو به رشدی داشته، به‌طوری‌که سال گذشته از رتبه 27 به رتبه 25 و امسال از رتبه 25 به 21 ارتقا یافته است که این یک رشد تقریبأ منطقی است و امیدواریم این فضا و رشد برای سال آینده نیز ادامه یابد و بتوانیم آن را بهبود دهیم.

وی با بیان این‌که رتبه 25 کنکور برای استان یکی، دو بار به‌صورت پراکنده تکرار شده است، افزود: با این وجود در 12، 13 سال گذشته رتبه 21 در استان نداشته‌ایم که امیدواریم بتوان این رتبه را هم حفظ کرد و ارتقا داد. در خصوص کنکور فعالیت‌های متعددی از تشکیل کلاس‌های کنکور و ایجاد پایگاه‌های مشاوره با استفاده و تقویت مدرسان، برگزاری کنکور‌های آزمایشی در شش مرحله با استفاده از توان درون‌استانی و با مشارکت دیگر بخش‌ها انجام شد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان افزود: در بخش پایگاه‌های مشاوره اقدامات خاصی از نظر افزایش تعداد و کیفیت‌بخشی مدنظر قرار گرفت و بر فعالیت این پایگاه‌ها نظارت شد؛ همچنین ستادهای کنکور در مناطق 40گانه آموزش‌وپرورش استان تشکیل شد که این ستادها با تشکیل کلاس‌های تقویتی، برگزاری همایش‌های کنکور، جلسات اولیاء و مربیان و جلسات مشاوره‌ای وضعیت کنکور را در طی 2 سال گذشته به‌طور مرتب پیگیری کرده‌اند.

کمایی با اشاره به مصوبه شورای آموزش‌وپرورش استان مبنی بر استفاده از تجربیات مدیران‌کل سابق این اداره، اظهار کرد: با توجه به این موضوع امسال در جلسات شورا و همچنین خارج از این جلسات مدیران سابق آموزش‌و‌پرورش استان دعوت و از تجربیات و دیدگاه‌های آنان برای بهبود وضعیت آموزش‌و‌پرورش در شاخص‌های کنکور و ارتقاء میانگین امتحانات نهایی در بخش نظری استفاده شد.

وی با بیان این‌که امسال آموزش‌وپرورش خوزستان از نظر نسبت پذیرفته‌شدگان به شرکت‌کنندگان در کنکور سراسری رتبه 21 را در کشور کسب کرد، ادامه داد: همچنین تعداد دانشجویان با رتبه زیر 1000 نیز به‌عنوان یک شاخص کیفی نسبت به سال گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان به برگزاری یک نشست با آموزشگاه‌های علمی آزاد استان اشاره و تصریح کرد: در این نشست از 21 آموزشگاه آزاد فعال در سطح استان دعوت شده است که بتوان نحوه تعامل برای ارتقاء وضعیت کمی و کیفی کنکور در استان را برای سال آینده بررسی کرد.

کمایی با اشاره به این‌که آموزش‌وپرورش خوزستان امسال در شاخص کنترل رشته علوم تجربی یا توزیع متوازن بین‌رشته‌ای در کشور رتبه چهارم را به خود اختصاص داد، افزود: در این زمینه نیز با مشاوره و کنترل سامانه‌ای در کنار فعالیت‌های تبلیغی توجیهی از سوی مشاوران و مدیران مدارس روی توزیع متوازن بین‌رشته‌ای فعالیت‌های خوبی انجام شد که در نتیجه آن امسال تعداد دانش‌آموزان استان در رشته ریاضی‌فیزیک 2 درصد افزایش یافت و همچنین با توجه به صنعتی‌بودن خوزستان در چهار منطقه آموزش‌وپرورش که پیش از این فاقد رشته ریاضی‌فیزیک بودند این رشته ایجاد شد.

وی با ابراز امیدواری از این‌که امسال نیز رشد مناسبی در ارتقاء رتبه کنکور در استان ایجاد شود، گفت: در هر حال در این بخش بسیار نیازمند همکاری و مشارکت مردم و بخش‌های مختلف جامعه هستیم. خوزستان از یک عقب‌ماندگی طولانی رنج می‌برد و سال‌هاست از کیفیت و شرایط خوبی برخوردار نیست.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان اضافه کرد: به شکل طبیعی طی یک برنامه یک یا دو ساله نمی‌توان همه نقص‌ها و ضعف‌ها را جبران کرد اما آنچه اهمیت دارد یک ریل‌گذاری صحیح است که بتوان به‌تدریج و با رشد منطقی و واقعی وضعیت استان را بهبود بخشید.

کمایی با استقبال از هر نوع کمک و همکاری آحاد مردم و صاحبنظران، تصریح کرد: آموزش‌وپرورش در دو سال گذشته با مشکلات جدی مالی مواجه شد به‌طوری‌که حتی شرمنده همکاران خود شدیم و بخش قابل توجهی از کلاس‌های تقویتی جبرانی و کنکوری به‌صورت خیر آموزشی و توسط معلمان آموزش‌و‌پرورش بدون پرداخت هیچ‌گونه وجهی اداره شد، به‌خصوص این موضوع در مناطق محروم و حاشیه شهر یا روستاها شدیدتر بوده است.

وی از ایثار، گذشت و کارهای خیرخواهانه معلمان و فرهنگیان استان علی‌رغم مشکلات فراوان اقتصادی در برگزاری کلاس‌های آموزشی قدردانی کرد و با ارج‌نهادن به این تلاش‌ها، خاطرنشان کرد: البته اگرچه امسال روی کنکور و امتحانات نهایی متمرکز شده‌ایم اما باید به دوره‌های قبلی و به‌خصوص مقاطع ابتدایی و دوره متوسطه اول برگردیم و پایه درسی دانش‌آموزان را تقویت کنیم.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان افزود: با توجه به این موضوع آموزش‌و‌پرورش از دو سال گذشته تقویت مراکز پیش‌دبستانی را در دستور کار خود قرار داد که موجب رشد 100 درصدی این مراکز در سطح استان شد. معتقدیم در کنار همه اقدامات کوتاه‌مدت یک برنامه‌ریزی دراز‌مدت و پایه‌گذاری باید انجام شود اما به کمک دیگر ارگان‌ها نیاز است.

کمایی تصریح کرد: رشد آموزش‌و‌پرورش آسانسوری نیست، حتی لاک‌پشتی هم نیست و گاهی حلزونی است. به همین دلیل نیاز است که آرام و تدریجی اما به‌صورت منطقی رشد کند که این رشد و توسعه پایدار باشد. در این زمینه نیز به کمک همه مردم، رسانه‌ها و صاحبنظران در بیان طرح‌ها و همکاری‌های فکری و ... نیاز است و با تمام توان از آن استقبال می کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار