تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۱۱۷۶۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست اداره اوقاف دزفول:
۴۰ مسجد و بقعه تاریخی در دزفول نیازمند بهسازی هستند
۴۰ مسجد و بقعه تاریخی و میراثی در دزفول به طور اساسی نیازمند بهسازی و تکميل با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان هستند
سرپرست اداره اوقاف دزفول گفت: ۴۰ مسجد و بقعه تاریخی و میراثی در دزفول به طور اساسی نیازمند بهسازی و تکميل با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان هستند.

حجت الاسلام فائز فائزی اظهار کرد: لیستی شامل ۲۰ بقعه و ۲۰ مسجد در سطح شهر دزفول تهیه کرده ایم که تمام این موارد نیازمند تعمیرات و تکمیل جدي هستند.

وی با بیان اینکه اکثر این بقاع و مساجد میراثی هستند و در بافت تاریخی شهر قرار دارند، افزود:  اعتبار بقاع و مساجد تاریخی شهرستان بین اوقاف و  اداره میراث فرهنگی مشترک است که به طور کلی بیش از پنج میلیارد تومان اعتبار برای بهسازي و بازسازی این مساجد و بقاع نیاز است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دزفول تصریح کرد: به عنوان مثال یکی از  بقعه های مشترک اوقاف و میراث، بقعه شاه رکن الدین است که به شدت نیازمند اعتبار برای بهسازي است به گونه ای که اگر این روند بی توجهی به بقعه ادامه یابد منجر به نابودی آن خواهد شد.

حجت الاسلام فائزی ادامه داد: بقعه رودبند نیز اگر چه در سال جاری برای بهسازي آن اعتباراتی از سوی میراث کنارگذاشته شد اما کافی نبود، ضمن اینکه بقاع مشترک دیگری از جمله بقعه علی مالک و محمد بن جعفر طیار نیز به صورت ویژه نیازمند تخصیص بودجه به منظور بهسازي و تکمیل هستند.

وی با بیان اینکه این ۴۰ مسجد و بقعه میراثی تحت تولیت اوقاف دزفول برای بهسازي نیازمند تقسیم کاری بین ادارات اوقاف و میراث شهرستان هستند، گفت: برای بهسازي هر یک از ۲۰ مسجد باید اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شود که مساجدی از جمله آیت الله نبوی، مسجد دروازه، لب خندق، کجبافان، زارعان و کرناسيون از جمله مواردي هستند که در سال ۹۵ باید جایی در رديف اعتبارات داشته باشند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه دزفول یادآور شد: فرمانداری و سایر دستگاه های متولی باید در این باره مساعدت کنند تا بتوانیم در سال ۹۵ اعتبار لازم برای نوسازی و بهسازي این مکان های تاریخی و فرهنگی- مذهبی را به دست آوریم، ضمن اینکه در جلسات کمیته برنامه ریزی سال ۹۵ باید با مدیریتی درست، این پنج میلیارد تومان مورد نیاز برای رفع مشکلات این مکان ها بین ما و اداره میراث به منظور تخصیص، تقسیم شود تا بتوانیم جذب حداکثری داشته باشیم.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: دزفول
:
:
:
آخرین اخبار