تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۱۱۷۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نصیرزاده: ممبینی موفق عمل کرد/ داور می‌توانست زارع را اخراج کند
کارشناس داوری گفت: هدایت ممبینی در طولانی‌ترین و سخت‌ترین دربی 12 سال گذشته توانست عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

هوشنگ نصیرزاده در گفت‌‌وگو با فارس، در خصوص قضاوت ممبینی در دربی ۷۳ گفت: ممبینی با همراهی سخندان و کهوری سومین دربی حذفی بعد از ۱۲ سال و اولین دربی خود در ورزشگاه آزادی را درحالی قضاوت کرد که تماشاگران زیادی در ورزشگاه حضور داشتند. او توانست در طولانی‌ترین و سخت‌ترین دربی 12 سال گذشته عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

وی در خصوص تکه سنگی که اول بازی به سر کهوری برخورد کرد، عنوان کرد: برای اولین بار چنین اتفاقی در بازی حساس و آن هم در دقایق اول اتفاق می‌افتد و ناظر بازی در این مورد تصمیم می‌گیرد. در دقیقه ۳۲ نیز فشنگچی مرتکب خطای هند شد و اولین اخطار بازی را دریافت کرد.

نصیرزاده گفت: در دقیقه ۳۴ هنگامی که مجیدی وارد محوطه جریمه شد شیری با دست چپ خود او را کنترل کرد اما بلافاصله این مزاحمت را رها کرد ولی مجیدی بعد از رها شدن با زدن پنجه پای راست خود سرنگون شد. در این صحنه داور بهترین تصمیم را گرفت و ادامه بازی را دستور داد.

وی در خصوص برخورد حقیقی و برهانی در نیمه اول گفت: در این صحنه نیز داور به درستی ادامه بازی را داد و هیچ خطایی صورت نگرفت.

نصیرزاده در مورد سوت‌های مکرر در نیمه دوم تصریح کرد: سیاست اداره بازی‌های دربی در این است که در نیمه اول مدارا وجود داشته باشد و در نیمه دوم سختگیرانه عمل شود. ممبینی به درستی این کار را انجام داد و در نیمه دوم اخطارهای زیادی به بازیکنان دو تیم داد.

وی در خصوص خطای مازیار زارع در وقت‌ اضافه تاکید کرد:‌ خطایی که زارع در دقیقه ۱۱۵ روی شریفات مرتکب شد می‌توانست با کارت زرد دوم داور روبرو و از زمین بازی اخراج شود اما داور به دلیل نتیجه در وقت بازی ترجیح داد مدیریت را در دستور کار خود قرار دهد.

وی درباره پنالتی استقلال یادآور شد: ممدوتال درحالی که دست خود را روی شانه چپ مجیدی گذاشته بود، وارد محوطه جریمه شد و این حرکت را ادامه داد تا اینکه کاپیتان استقلال در محوطه جریمه متوقف شد و به درستی داور نقطه پنالتی را نشان داد.

نصیرزاده در خصوص تعویض کاپیتانی فرهاد مجیدی خاطرنشان کرد: در دقیقه ۱۰۳ پس از اینکه شریفات گل زد در صحنه احساسی فرهاد مجیدی بازوبند کاپیتانی را به او داد درحالی که از نظر قانونی این مسئله موردی ندارد اما باید به داور مسابقه خبر می‌داد که به همین علت کاپیتانی فرهاد مجیدی تا پایان دیدار ادامه داشته و داور وی را به عنوان کاپیتان می‌شناخته است.
:
:
:
آخرین اخبار