تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۱۱۸۲۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گردشگری خوزستان؛ شهیون به رنگ آبشار شوی
بخش شهیون با دارا بودن آبشار معروف «شوی» و طبیعت بکر می‌تواند مکانی مناسب برای گردشگران باشد
بخش شهیون با دارا بودن آبشار معروف «شوی» و طبیعت بکر می‌تواند مکانی مناسب برای گردشگران باشد.

بخش شهیون با وسعت 2 هزار و 890 کیلومتر مربع بزرگترین بخش دزفول است؛ این بخش با وجود دریاچه سد دز و بیشه‌های طبیعی متنوع از جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبایی برخوردار است.

این بخش از نظر دارا بودن مراکز مهم گردشگری جز مناطق پر مسافر شهرستان به‌حساب می آید که دریاچه شهیون، روستای پامنار، قلعه شاداب، آبشار شوی و روستای لیوس از جمله آن به‌شمار می آیند.

دریاچه شهیون واقع شده در این منطقه با پوشش گیاهی خاص خود و داشتن جاذبه‌های گردشگری و توریستی شرایط را برای بازدید و انجام ورزش‌های آبی فراهم می‌کند.

روستای پامنار با قرار گرفتن در دامنه کوهستان‌های اطراف دریاچه سد دز و داشتن جاذبه‌های دیدنی و وجود مکان‌های طبیعی دیدنی در زمینه گردشگری یکی از قطب‌های با ظرفیت در صنعت توریست به‌حساب آمده و وجود باغات این منطقه را متمایز از بسیاری مکان‌های دیگر شهرستان می‌کند.

قلعه شاداب یک منطقه طبیعی و دیدنی است که نزدیک رودخانه دز و روستاهای اسلام آباد و پامنار است. این قلعه دارای آثار مختلف تاریخی و باستانی است که معماری سنتی را نیز در خود جای داده است.

شاید بتوان آبشار شوی را به‌عنوان یکی از معروف‌ترین جاذبه های گردشگری شهرستان دزفول معرفی کرد، این آبشار با قرار گرفتن در قسمت شمالی شهیون با گذر کردن از مناطق و مکان‌های مختلف به رود دز سرازیر می‌شود. در اطراف آبشار پوشش گیاهی زیبا باعث آرامش چند برابر به رهگذران و مسافران این منطقه می‌شود.

*بخش شهیون دزفول آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی

هوشنگ عبدالهی امروز اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بالای منطقه با کمک دهیاران برای توسعه بیشتر، هماهنگی‌های لازم برای معرفی شهیون به‌عنوان منطقه ییلاقی شمال خوزستان انجام شده است.

وی از مناطق بکر و دست نخورده دزفول گفت: در منطقه احمدفداله جاذبه‌های دیدنی و گردشگری بسیار زیبایی وجود دارد که بکر و دست نخورده باقی مانده است و پتانسیل گردشگری بالایی دارد.

بخشدار شهیون ادامه داد: با توجه به شاه‌راه حیاتی بخش شهیون که جاده است، از اداره راه و شهرسازی انتظار می‌رود برای پیشرفت منطقه و راحتی مهمانان نوروزی، در جهت بهینه‌سازی این جاده‌ها همکاری لازم را با ما داشته باشد.

وی در رابطه با امنیت در قایق‌سواری در منطقه گفت: هم‌اکنون با ساماندهی به بخش غریق نجات، دستور استفاده اجباری تمام سرنشینان قایق حتی کودکان از جلیقه نجات را صادر کرده‌ایم و هیچ قایقی بدون جلیقه نجات حق استفاده از دریاچه را ندارد.

عبدالهی از ایجاد تنوع در مناطق گردشگری امسال گفت و خاطرنشان کرد: از جمله کارهای انجام شده در چند نقطه در این منطقه، برپایی چادرهای مسافرتی برای ایجاد پایگاه محیط زیست، ایجاد چند پارکینگ در مناطق گردشگری، ایجاد چند تعاونی مواد غذایی برای گردشگران، ایجاد سیاه چادرهایی در چند منطقه مختلف که نشان دهنده فرهنگ غنی بختیاری برای گردشگران و ایجاد نقشه‌های گردشگری بخش شهیون است از جمله اقدامات انجام شده به حساب می‌آید.

وی اضافه کرد: در هماهنگی با آموزش پرورش و آماده‌سازی 45 کلاس برای راحتی و اسکان گردشگران در نوروز پیش رو برای کمک به اسکان این افراد تلاش شده است.

عبدالهی در پایان با اشاره به امنیت منطقه عنوان کرد: هماهنگی لازم برای استفاده از ظرفیت‌های بسیج و نیروی انتظامی برای پوشش امنیتی تمام منطقه، همچنین قرار دادن نیروهای امدادی 115 و یدک‌کش به صورت شبانه‌روزی در منطقه انجام شده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار