تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۱۱۸۷۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری دزفول:
بافت سنتی دزفول به گردشگران معرفی می‌شود
با هدف تبیین فرهنگ گردشگری و معرفی مطلوب جاذبه‌های گردشگری شهرستان بافت آجری دزفول به گردشگران معرفی می‌شود
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری دزفول گفت: با هدف تبیین فرهنگ گردشگری و معرفی مطلوب جاذبه‌های گردشگری شهرستان بافت آجری دزفول به گردشگران معرفی می‌شود.

مسعود شامدیل در حاشیه افتتاح نمایشگاه میراث فرهنگی دزفول اظهار داشت: دزفول داری ظرفیت و استعداد فراوان در بخش گردشگری و جاذبه‌های فرهنگی مختلف است.

وی افزود: حدود سی هکتار از بافت شهری دزفول تاریخی بوده و دارای ظرفیتی خاص و منحصر به فرد از لحاظ غنای فرهنگی و تاریخی است و گنجینه‌ای ممتاز در بحث تاریخ کشور می‌باشد.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری دزفول عنوان کرد: قالب این بافت تاریخی و کهن با نمای آجری ساخته و زیبا سازی شده که این مقوله استفاده از این سبک آجر را به عنوان شاخص شهرسازی دزفول در گذشته مطرح و نمایان کرده است.

وی گفت: به همین جهت با هدف تبیین فرهنگ گردشگری و معرفی مطلوب جاذبه‌های گردشگری شهرستان بافت آجری دزفول به گردشگران و مسافران نوروزی وارد شده به دزفول معرفی می‌شود.

شامدیل بیان کرد: هم چنین به مناسبت اسقبال از نوروز و معرفی ظرفیت تاریخی و فرهنگی دزفول نمایشگاه فرهنگ، هنر و صنایع دستی دزفول روز جمعه در محل خانه تاریخی تیزنو و دفتر نمایندگی یونسکو در دزفول افتتاح شد.

وی افزود: در نمایشگاه میراث فرهنگی دزفول علاوه بر آثار فاخر هنری، صنایع دستی، آثار نویسندگان صاحب نام دزفولی و نیز آثار مکتوب مربوط به دزفول‌شناسی در این نمایشگاه عرضه شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری دزفول اظهار کرد: این نمایشگاه تا انتهای دهه اول فروردین ماه امسال پذیرای علاقه مندان حوزه فرهنگ و تاریخ سرتاسر کشور و میهمانان نوروزی خواهد بود.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: دزفول
:
:
:
آخرین اخبار