تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۱۱۹۰۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موزه مردم شناسی دزفول بازگشایی شد
حمام تاریخی کارناسیان محل موزه مردم شناسی دزفول که دچار آتش سوزی جزیی شده بود پس از بازسازی بر روی علاقه مندان و مسافران نوروزی بازگشایی شد
حمام تاریخی کارناسیان محل موزه مردم شناسی دزفول که دچار آتش سوزی جزیی شده بود پس از بازسازی بر روی علاقه مندان و مسافران نوروزی بازگشایی شد.

تابلوی برق حمام کرناسیان دزفول روز دوشنبه هفته جاری آتش گرفت و بر اثر این آتش سوزی فضای داخلی این حمام تاریخی دچار دودگرفتگی شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول روز پنجشنبه با اعلام بازگشایی موزه مردم شناسی دزفول گفت:آتش سوزی تابلوی برق این مکان تاریخی خسارتی در پی نداشته و فقط بخش داخلی حمام کرناسیان دچار دودگرفتگی شد.

یعقوب زلقی افزود:با پیگیری مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان در مدت 48 ساعت نسبت به بازسازی تابلوی برق ، سامانه ایمنی و دزدگیر این مکان تاریخی اقدام شد.

وی با تشکر از همکاری و تعامل خوب مدیریت برق و نیز سازمان آتش نشانی دزفول بابت تسریع در بازسازی تابلوی برق و نیز شستشوی فضای داخلی موزه مردم شناسی دزفول افزود:با رفع مشکل برق موزه مردم شناسی دزفول این مکان تاریخی از صبح پنجشنبه پذیرای گردشگران ، مسافران نوروزی و نیز علاقه مندان به آثار تاریخی می باشد.

زلقی تاکید کرد: آتش سوزی تابلوی برق موزه مردم شناسی دزفول هیچگونه خسارتی به بنای حمام تاریخی کرناسیان وارد نکرده است.

حمام کرناسیان دزفول بنایی از دوره قاجاریه می باشد که به عنوان موزه مردم شناسی این شهرستان از آن استفاده می شود.

این حمام تاریخی به شماره 8477 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و در مرکز محله کرناسیان در شمال بافت قدیم دزفول واقع است.

حمام کرناسیان به عنوان موزه مردم شناسی دزفول از جمله جاذبه های تاریخی این شهرستان به شمار می رود.

حمام کرناسیان در میان بافت قدیم دزفول قرار دارد و مجموعه ای از بناهای ارزشمند همچون خانه های قدیمی، مسجد و مقبره یکی از شعرا و عرفای بزرگ دزفول آن را احاطه کرده است.

مرمت این بنا از سال 82 آغاز و در سال 1385 به موزه مردم شناسی دزفول تبدیل شد.

در حمام کرناسیان آداب ، رسوم و مشاغل سنتی درقالب موزه مردم شناسی دزفول به نمایش گذاشته شده و در بخش گرمخانه نیز آثار فلزی و دست نوشته هایی از شخصیت های بزرگ دزفول به نمایش درآمده است.

حمام کرناسیان و موزه مردم شناسی از جمله جاذبه های گردشگری دزفول بوده که در طول سال بویژه ایام نوروز پذیرای گردشگران و علاقه مندان به تاریخ ، آداب و رسوم مردم دزفول است.

دزفول در 150کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان قرار دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار