تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۱۹۱۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر آموزش و پرورش شهرستان باوی:
زندانیان زندان مرکزی اهواز ادامه تحصیل می دهند
مدیر آموزش و پرورش شهرستان باوی گفت: با همکاری این اداره با اداره کل زندان های خوزستان شرایط برای ادامه تحصیل زندانیان زندان مرکزی اهواز فراهم شده است
مدیر آموزش و پرورش شهرستان باوی گفت: با همکاری این اداره با اداره کل زندان های خوزستان شرایط برای ادامه تحصیل زندانیان زندان مرکزی اهواز فراهم شده است.

مجید موحدیان یکشنبه بیان کرد: تفاهمنامه ای بین اداره کل آموزش و پرورش خوزستان و اداره کل زندان های خوزستان منعقد شده که طبق آن، زندانیان زندان مرکزی اهواز و همچنین همه مددجویان کانون اصلاح و تربیت و زندان های استان در رده سنی بیش از 12 سال که دارای مدرک ابتدایی هستند در دوره های آموزشی شرکت می کنند.

وی گفت: کلیه دارندگان مدارک قبولی اول و دوم ابتدایی یا مردودی سوم در دوره سوادآموزی ثبت نام می شوند و زندانیانی که قبولی سوم و چهارم ابتدایی یا مردودی پنجم را دارند و افرادی که دوره سوادآموزی را با موفقیت طی کنند، می توانند به مرحله بعد که همان دوره انتقال نهضت سوادآموزی است، راه یابند.

وی ادامه داد: پس از طی دوره ابتدایی، زندانیان در مرحله بعد و دوره متوسطه اول به دو گروه سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال تقسیم می شوند که زندانیان بالای 18 سال می توانند در طرح جامع به صورت غیرحضوری ثبت نام کرده و پس از طی مراحل اولیه با هماهنگی دایره امتحانات و راه اندازی یک حوزه امتحانی در آزمون پایانی شرکت کنند. این افراد پس از قبولی ، مدرک پایان تحصیلات راهنمایی و یا آموزش متوسطه اول را دریافت می کنند.

موحدیان در مورد شرایط مددجویانی که موفق به اخذ مدرک دیپلم نشده اند، گفت: همه مددجویانی که در پایه های اول تا سوم دبیرستان تحصیل کرده اند اما دیپلم نگرفته اند، و یا دارای گواهینامه مهارتی فنی و حرفه ای هستند پس از تطبیق واحدهای عملی و تئوری در صورت به حد نصاب رسیدن 96 واحد درسی و مهارتی،مدرک دیپلم کار و دانش به آنان داده می شود.

وی افزود: در هر شهرستانی که زندان وجود دارد با همکاری آموزش و پرورش همان شهرستان زندانیان به تحصیلات خود ادامه خواهند داد.

پس از تعطیل شدن زندان کارون در اهواز در سال 94 زندانیان این زندان که بالغ بر سه هزار نفر بودند به زندان مرکزی اهواز واقع در شهرستان باوی منتقل شدند و زندان کارون اهواز پس از تخریب شدن تبدیل به مکانی فرهنگی و تفریحی تبدیل می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار