تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۱۲۰۱۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار آبادان عنوان کرد:
آغاز به کار رسمی بازارچه مرزی اروند مستلزم تایید نهایی گمرک
بازارچه مرزی اروندکنار نیازمند تاییدیه نهایی از سوی گمرک کشور است تا از هفته آینده به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کند
فرماندار آبادان گفت: بازارچه مرزی اروندکنار نیازمند تاییدیه نهایی از سوی گمرک کشور است تا از هفته آینده به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کند.

عزیز الله شهبازی اظهار کرد: امیدواریم با ابلاغیه‌ای که از سوی سازمان گمرک کشور برای آغاز فعالیت این بازارچه صادر می‌شود، از هفته آینده شاهد آغاز به کار این بازارچه در اروندکنار باشیم.

وی افزود: بازارچه مرزی اروند یک ظرفیت بسیار مناسب برای قانونمند کردن مراودات مرزی و بهبود معیشت مرزنشینان است که طرح آن در دولت‌های قبلی تصویب اما کاری در این زمینه انجام نشده بود.

شهبازی تصریح کرد: ساختمان این بازارچه با توجه به پیگیری‌های استاندار، از محل اعتبارات استانی و کمک‌های شهرستان با اعتبار 2.5 میلیارد تومان افتتاح شد و سایر پیگیری‌های آن نیز به صورت ویژه از سوی استاندار انجام گرفت و اکنون تنها نیازمند ابلاغیه نهایی از سوی گمرک است.

وی ادامه داد: مبلغ 5 میلیون دلار اعتبار ارزی نیز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به این بازارچه ابلاغ شده است و در صورت انجام فعالیت‌های مناسب این اعتبار قابل افزایش خواهد بود.

شهبازی عنوان کرد: این بازارچه به منظور ماندگاری مرزنشینان و افزایش امنیت در مناطق مرزی ایجاد شده است. همچنین مرزنشینان می‌توانند به کمک این بازارچه اقلام و مایحتاج موردنیاز خود را بدون پرداخت عوارض گمرکی تامین کنند.

فرماندار آبادان، با بیان اینکه بازارچه مرزی اروند در مرز مشترک آبادان با کشور عراق و کویت و در منطقه اروندکنار ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: بحث رونق اقتصادی در مرزها، ماندگاری جمعیت و بهبود معیشت مرزنشینان از اهداف ساخت این بازارچه است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار