تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۲۱۰۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون آموزش و پرورش خوزستان:
بدسرپرستي از دلايل ترك تحصيل دانش آموزان است
دانش آموزان بد سرپرست با وجود امكانات براي ادامه تحصيل، امكان ادامه تحصيل ندارند و از تحصيل باز مي مانند
معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش خوزستان گفت: بد سرپرستي يكي از دلايل ترك تحصيل دانش آموزان در اين استان است.

جمشيد كمايي سه شنبه اظهار كرد: دانش آموزان بد سرپرست با وجود امكانات براي ادامه تحصيل، امكان ادامه تحصيل ندارند و از تحصيل باز مي مانند.

وي گفت: براي تحصيل اين افراد بايد شرايط به گونه اي فراهم شود كه از اين دانش آموزان حمايت شود تا امكان ادامه تحصيل و با سواد شدن را داشته باشند.

كمايي در ادامه گفت: از ديگر مواردي كه مانع ادامه تحصيل برخي دانش آموزان مي شود ، وجود تنها يك مركز آموزشي اوتيسم در خوزستان و در شهر اهواز است و بسياري از كودكاني كه در شهرستان هاي استان به اين بيماري مبتلا هستند امكان تحصيل فرزند خود در اهواز را ندارند و اين مهم باعث ترك تحصيل اين دست از دانش آموزان مي شود.

افراد مبتلا به بيماري اوتيسم در ارتباطات كلامي و غير كلامي ، تعاملات اجتماعي و فعاليت هاي مربوط به بازي، مشكل دارند.

معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش خوزستان افزود: از ديگر دلايل ترك تحصيل دانش آموزان در مناطق عشايري و روستايي ازدواج دانش آموزان در سن پايين، بويژه در قشر دختران است.

و ي ادامه داد: مشكل ديگر ترك تحصل برخي دانش آموزان نبود دبيرستان در بسياري از روستاهاي خوزستان است.

وي گفت: آموزش و پرورش خوزستان در حال اجراي راهكارهايي براي دانش آموزان بازمانده از تحصيل است كه از آن جمله مي توان به آموزش افراد با سن 10 سال به بالا توسط نهضت سواد آموزي براي بازگرداندن آنها به چرخه تحصيل است.

كمايي افزود: همچنين در زندان ها نيز شرايط براي ادامه تحصيل فراهم شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره كل اموزش و پرورش خوزستان گفت: طرح سنجش درماني و هوشي دانش آموزان به منظور غربالگري آنها در سال تحصيلي آينده انجام مي شود تا كودكان استثنايي شناسايي و شرايط براي ادامه تحصيل اين دانش آموزان نيز فراهم شود.

وي اظهار كرد: براساس اين طرح با كاهش تعداد دانش آموزان يك كلاس، تعدادي از دانش آموزان با بهره هوشي پايين و يا استثنايي در كنار ساير دانش آموزان روستايي ادامه تحصيل خواهند داد.

كمايي همچنين در مورد بحث برخورد با خانواده هايي كه اجازه ادامه تحصيل به فرزندان خود نمي دهند افزود: تاكنون آيين نامه مدوني براي برخورد با خانواده هايي كه از ادامه تحصيل فرزند خود جلوگيري مي كنند اعلام نشده، اما مي توان به لحاظ حقوقي با اين خانواده ها برخورد كرد.

بنا بر آمار اعلام شده در مجموع 14 هزار و 88 دانش آموز بازمانده از تحصيل در خوزستان وجود دارد كه بين سن هفت تا 12 سال هستند و بيشترين آمار اين دانش آموزان از جامعه دختران است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار