تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۲۱۲۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد:
ساخت پاسگاه شناور در دستور کار مرزبانی
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی از ساخت چند فروند شناور پاسگاه دریایی برای آب‌های مرزی خوزستان خبر داد
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی از ساخت چند فروند شناور پاسگاه دریایی برای آب‌های مرزی خوزستان خبر داد.

قاسم رضایی امروز اظهار کرد: در بازدید که از مجموعه کشتی‌سازی اروندان به عمل آمد، مشاهده کردیم که این شرکت از توانایی بالایی برخوردار است و امیدواریم که باب تعامل بین کشتی‌سازی اروندان و مرزبانی بیشتر شود.

وی با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که چنین هم‌وطنان صنعتگری داریم، گفت: در داخل کشور توانایی ساخت شناورهای پیشرفته را داریم و زمینه‌های مساعدی برای همکاری میان دو طرف وجود دارد.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: با توجه به اینکه عمده مأموریت و اولویت دریابانی ما آب‌های جنوب اعم از خلیج‌فارس و دریای عمان است،  باید شناورهای ایستگاهی در این مناطق ایجاد شود و در بازدیدی که از شرکت کشتی‌سازی اروندان انجام شد، این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

رضایی افزود: با افزایش شناورهای مرزبانی، می‌توان نقش پاسگاه شناور در هنگ‌های مرزی را به خوبی ایفا کرد که در عملکرد حوزه‌های هنگ مرزی خرمشهر، دشت آزادگان، آبادان و ماهشهر در سال‌های قبل انجام شده و تعاملاتی با مرزبانی کشور عراق داشته‌ایم و همکاری‌ها و اقدامات مشترکی برای حفظ امنیت اروندرود انجام شد.

وی تاکید کرد: در راستای ارتقای امنیت منطقه و قرارداد 1975 در شمال خلیج‌فارس در دهانه اروند و محدوده مشترک ما با کشور عراق، رزمایش و گشت‌های مشترک را در دستور کار قرار خواهیم داد.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به لزوم ارتقای امنیت صیادان و بازرگانان یادآور شد: باید گشت‌های مشترک با کشور عراق داشته باشیم به‌نحوی‌که در شرق خط تالوگ گارد ساحلی ایران و در غرب خط تالوگ گارد ساحلی عراق گشت‌هایی داشته باشند.

رضایی در ادامه گفت: وضعیت بسیار خوبی به لحاظ امنیت در مرزهای خشکی ما برقرار است، به نحوی که فضا برای کار اکتشاف برای شرکت‌های نفتی فراهم شده و هیچ محدودیتی برای این کار وجود ندارد.

وی عنوان کرد: بیش از 800 کیلومتر مرز آبی و خاکی در استان خوزستان وجود دارد که در این بین مراقبت‌های ویژه‌ای برای ترددهای غیرمجاز یا احیاناً قاچاق کالایی در منطقه انجام می‌شود. 
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار