تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۱۲۳۳۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر کمیته تطیبق مصوبات شورای شهرستان آبادان:
اعضای شورا پروژه‌های نیمه‌تمام را دنبال کنند
از اعضای شورای اسلامی شهر می خواهیم تا به جای حاشیه پردازی دلایل اجرا نشدن و یا ناتمام بودن پروژه ها را دنبال کنند
دبیر کمیته تطیبق و بررسی مصوبات شورای اسلامی شهرستان آبادان گفت: از اعضای شورای اسلامی شهر می خواهیم تا به جای حاشیه پردازی دلایل اجرا نشدن و یا ناتمام بودن پروژه ها را دنبال کنند.

بتول سعیدی زاده ضمن اشاره به عضویت فرماندار (رئیس کمیته)، کارشناس دفتر فنی، کارشناسان امور شهری و شوراها، رئیس اسناد و املاک، معاونت برنامه ریزی و امور عمران فرمانداری و یک کارشناس مطلع (دبیر کمیته تطبیق) در کمیته تطبیق اظهار کرد: مصوبات در ابتدا به صورت لایحه از طریق شهرداری تنظیم و سپس برای تصویب به شورا ارجاع و در آخر برای تائید نهایی به کمیته تطبیق در فرمانداری ارجاع داده می شود.

وی اضافه کرد: بر اساس ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، مصوبات تمامی شوراهای موضوع این قانون در صورتی که پس از دو هفته از تاریخ ابلاغ مورد اعتراض قرار نگیرد، لازم الاجرا است.

دبیر کمیته تطیبق بررسی مصوبات شورای اسلامی شهرستان آبادان تصریح کرد: در صورتی که مسئولان ذیربط (اعضای کمیته تطبیق) آن مصوبه را مغایر با موازین اسلام و یا قوانین و مقررات کشور و یا خارج از حدود وظایف و اختیارات شورا تشخیص دهند، می توانند حداکثر ظرف مدت دو هفته از ابلاغ مصوبه با ذکر مورد و به صورت مستقل اعتراض خود را به شوراهای اسلامی اعلام و درخواست تجدید نظر کنند.

وی با بیان اینکه سعی کرده ایم تا مصوبات را در حداقل زمان ممکن بررسی کنیم، گفت: با توجه به تفاوت در  نظر کارشناسان کمیته تطبیق گاهی نیاز به بررسی و دریافت استعلامات لازم به خصوص در مورد مصوبات مربوط به پروژه های عمران خدمات شهری داریم که این مسئله قدری زمان بر خواهد بود.

دبیر کمیته تطیبق بررسی مصوبات شورای اسلامی شهرستان آبادان گفت: به رغم زمان بر بودن ارائه پاسخ مصوبات ارجاعی به کمیته تطبیق، اما بر اساس ماده قانونی اشاره شده، شورا می تواند پس از دو هفته در صورت صلاحدید و بر اساس نیاز به شهرداری دستور اجرای مصوبه را ابلاغ کند.

سعیدی زاده با اشاره به اینکه موارد زیادی از مصوبات ارجاعی به کمیته پس از دو هفته توسط شورای اسلامی شهر ماده۸۰ شده و اجرای آن توسط شهرداری آغاز شد، افزود: در پاره ای از موارد برخی شهروندان در مراجعه به فرمانداری نسبت به رفتار دو گانه شورا در زمینه اینکه برخی مصوبات ماده ۸۰ می شوند و برخی دیگر مشمول این ماده نمی شوند، اعتراض کرده اند.

وی اظهار کرد: سال گذشته طی نامه ای از شورا و شهرداری خواستیم تا تمامی مصوبات اجرا شده و اجرا نشده را برای ما ارسال کنند، در پاسخ ارسالی آنان پروژه های مهمی به چشم می خورد که انجام نشدند و یا ناتمام باقی مانده بودند لذا از اعضای شورای اسلامی شهر می خواهیم تا به جای حاشیه پردازی دلایل اجرا نشدن و یا ناتمام بودن پروژه ها را دنبال کنند.

وی با تاکید بر اینکه زمان در نظر گرفته شده برای بررسی مصوبات به جهت لزوم پرداختن بهتر و مناسب تر کارشناسان به مصوبات از یک سو و دریافت استعلامات مورد نیاز از سوی دیگر است، تصریح کرد: نظارت بر حسن اجرای مصوبات، بررسی و نظارت کامل بر پروژه های عمرانی، کمبودها، پیگیری مجدانه و مهم منابع درآمدی جدید توسط شورا در جهت خودکفایی شهرداری، پیگیری در خصوص بافت فرسوده و استیفای حقوق شهرداری از طریق ارزش افزوده از جمله وطایف شوراهای اسلامی به شمار می رود.

بسیاری از مصوبات سالهای گذشته هنوز اجرایی نشده است

وی یادآور شد: شورای اسلامی شهر در یک تعامل خوب و مناسب با سازمان منطقه آزاد اروند می تواند در بحث سرمایه گذاری پروژه ها و تحویل کار به شهرداریهای وابسته اقدام کند، متاسفانه بسیاری از مصوبات مربوط به سالهای گذشته هنوز هم اجرایی نشده اند.

دبیر کمیته تطیبق بررسی مصوبات شورای اسلامی شهرستان آبادان خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر از آنان خواست تا به جای ایجاد جو نامناسب و ناخرسندی در میان مردم به بهانه تاخیر در پاسخگویی از سوی این کمیته، به وظایف اصلی و اساسی که در قانون نیز به صراحت به آنان اشاره شده بپردازند.

سعیدی زاده گفت: در زمان حاضر به غیر از شورای اسلامی شهر آبادان ما شوراهای اسلامی شهرهای اروندکنار و چوئبده و روستاها را نیز داریم که به درستی در حال پرداختن به وظایف محوله هستند و هیچگاه به مسائل حاشیه ای ورود نکرده اند.

وی با بیان اینکه براساس حکم مدیرعامل سازان منطقه آزاد اروند اختیارات در حوزه مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا در محدوده آبادان به فرماندار تفویض شده است، افزود: به طور مرتب رونوشتی از روند فعالیتهای کمیته تطبیق به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند جهت اطلاع از کم و کیف مصوبات ارسال می شود.

دبیر کمیته تطیبق بررسی مصوبات شورای اسلامی شهرستان آبادان ادامه داد: بر اساس نظر و رای واحد امور شهری شوراهای استان خوزستان، در دو تا سه سال اخیر کمیته تطبیق آبادان به دلیل نحوه بررسی مصوبات و تعداد مصوبات بررسی شده مقام نخست را در سطح استان به دست اورده است.

سعیدی زاده با اشاره به اینکه خدمات فعلی ارائه شده از سوی شهرداری به مردم در خور شان آنان نیست، تصریح کرد: شورا باید به عنوان حلقه ارتباطی میان مردم و مسئولان اجرایی در راستای رفع کاستی ها و برطرف کردن نواقص به طور ویژه اهتمام کند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار