تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۱۲۳۶۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوراک استاندارد ماهی، نیاز ضروری آبزی پروران
پرورش دهندگان ماهیان گرمابی در شمال خوزستان گرانی و کمبود خوراک استاندارد ماهی در بازار را از جمله مشکلات جدی این بخش از تولید عنوان می کنند
پرورش دهندگان ماهیان گرمابی در شمال خوزستان گرانی و کمبود خوراک استاندارد ماهی در بازار را از جمله مشکلات جدی این بخش از تولید عنوان می کنند.

بنا به ادعای این تولید کنندگان ، خوراک ماهی عرضه شده در بازار داخل از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و هزینه تولید ماهی را افزایش داده است.

یک پرورش دهنده ماهیان گرمابی و خاویاری در دزفول نیاز اصلی پرورش دهندگان ماهی را تامین خوراک استاندارد ماهی عنوان کرد و گفت:در حال حاضر بزرگترین نیاز آبزی پروران کشور تامین خوراک استاندارد می باشد تا بتوانند سرانه تولید را افزایش دهند.

عبدالمجید حنطوش زاده پرورش دهنده ماهیان گرمابی و خاویاری افزود:با توجه به اینکه خوراک ماهی تولید خارج مرغوبتر از نوع داخلی است لذا تولید خوراک ماهی با کیفیت مرغوب و استاندارد در کشور احساس می شود تا آبزی پروران ماهی سالم تری تولید کنند.

وی که 20 هکتار استخر پرورش ماهی در دزفول دارد به ایرنا افزود:سرانه پایین مصرف ماهی در کشور و نیز نبود بازار مناسب فروش از دیگر مشکلات آبزی پروران می باشد که باید به آنها توجه شود.

وی که سالانه ظرفیت تولید 60 تن ماهی گرمابی ،250 هزار قطعه بچه ماهی ،یک تن خاویار و 150 تن گوشت خاویار را دارد گفت:سیاستگذاران باید با ارائه روش های پخت مختلف ماهی از طریق رسانه همچنین توسعه کارخانه های عمل آوری سرانه مصرف ماهی را افزایش دهند.

حنطوش زاده به مشکل فروش ماهی در کشور نیز اشاره کرد و گفت:سرانه پایین مصرف ماهی در کشور موجب شده تا بعضا فعالیت در این بخش مقرون به صرفه نباشد.

وی همچنین به مشکل صادرات ماهی اشاره کرد و گفت:برای صادرات ماهی به روسیه و کشور های اروپایی تاکنون اقدام جدی نشده و ارتباط درستی در این رابطه برای صادرات برقرار نشده است.

حنطوش زاده با اشاره به تولید 2 هزار تن گوشت خاویار و 2،2 تن خاویار در کشور در سال گذشته گفت:به دلیل قیمت بالای خاویار این محصول فروش داخلی ندارد که امیدواریم با عمل آوری بتوان این محصول را با قیمتی کمتر به بازار عرضه کرد.

در شهرستان شوش 145 مزرعه پرورش ماهی گرمابی با وسعت یکهزار و 130 هکتار وجود دارد که در سال گذشته چهار هزار و 321 تن ماهی گرمابی در این مزارع پرورش ماهی تولید شد.

در شهرستان دزفول نیز 11 مزرعه پرورش ماهی گرمابی به وسعت 347 هکتار وجود دارد که این مزارع در سال گذشته یک هزار و 330 تن ماهی گرمابی تولید کردند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار