تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۱۲۳۸۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس هیات وزنه برداری خوزستان:
نمایندگان استان برای کسب سهمیه المپیک 2016 با تمام قدرت تلاش می کنند
نمایندگان استان برای کسب سهمیه المپیک 2016 ریو باتمام قدرت حضور می یابند اما از آن جا که رقابت در این سطح بسیار دشوار است باید حداکثر توان خود را بکار گیرند
رئیس هیات وزنه برداری خوزستان گفت: نمایندگان استان برای کسب سهمیه المپیک 2016 ریو باتمام قدرت حضور می یابند اما از آن جا که رقابت در این سطح بسیار دشوار است باید حداکثر توان خود را بکار گیرند.

سید علیرضا قریشی روز دوشنبه به حضور نمایندگان استان در رقابت های انتخابی المپیک 2016 ریو اشاره کرد و گفت: پیش از این قرار بود سه وزنه بردار خوزستانی به نام های ایوب موسوی، علیرضا دهقان و نواب نصیرشلال به عنوان نمایندگان استان در رقابت های انتخابی المپیک 2016 ریو از 10 تا 12 خردادماه حضور یابند اما متاسفانه نواب نصیرشلال به دلیل مصدومیت این رقابت ها را ازدست داد و دیگر نمی تواند در المپیک 2016 نیز حضور یابد و تنها دو نماینده از استان شانس صعود دارند.

وی افزود: باتوجه به برنامه های صورت گرفته ، وزنه برداران مطرح سطح کشور که جواز حضور در رقابت های انتخابی المپیک را کسب کرده اند در دو گزینش با یکدیگر به رقابت می پردازند و مجموع امتیازات آن ها تعیین کننده نفرات راه یافته به المپیک است که امید است یک یا دو نماینده از خوزستان بتوانند این مراحل را با امتیازهای بالا بگذرانند.

رئیس هیات وزنه برداری خوزستان گفت: سید ایوب مرادی باتوجه به این که نخستین گزینش خود را در رقابت های آسیایی پشت سرگذاشته امید می رود که در این مرحله از رقابت ها که به عنوان جام فجر برگزار می شود نیز حضوری مقتدرانه داشته و بتواند جواز حضور در المپیک را کسب کند.

وی به آسیب دیدگی نواب نصیرشلال اشاره کرد و گفت: این ورزشکار صاحب نام کشور و نماینده خوزستان متاسفانه از ناحیه دیسک بین مهره های آسیب دیده و اردوی تیم ملی در اردبیل را نیز به همین دلیل رها کرد و در زمان حاضردوره درمان خود را می گذراند اما باتوجه به تشخیص پزشکان و گفته های این ورزشکار دیگر قادر به حضور در رقابت ها نیست.

قریشی همچنین به برگزاری رقابت های انتخابی تیم های نوجوانان و جوانان استان اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر به منظور تشکیل تیم های نوجوانان و جوانان استان تلاش داریم با برگزاری رقابت های انتخابی رده های سنی 13 تا 18 سال تیم های قدرتمندتری را نسبت به سال گذشته راهی مسابقات کشوری کنیم.

وی بیان کرد: تاکنون 12 تیم برای حضور در رقابت های انتخابی تیم های استان اعلام آمادگی کرده اند و با به حد نصاب رسیدن تیم ها این رقابت ها را در ماه جاری یا ماه آینده برگزار خواهیم کرد.

رئیس هیات وزنه برداری خوزستان گفت: توجه به تیم های پایه و فراهم کردن زیرساخت های لازم برای شناسایی ظرفیت های استان یکی از اولویت های ما در سال جاری است که به همین منظور رقابت های انتخابی تیم های استان را به دو بخش 13 تا 15 سال و 16 تا 18 سال تقسیم کرده ایم تا بتوانیم بهترین نفرات را برای تیم های منتخب استان شناسایی کنیم.

وی افزود: وزنه برداری استان همواره در سطح کشور جزو تیم های برتر بوده و تیم های بزرگسالان استان در رقابت های لیگ برتر و قهرمانی کشور مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی بوده اند و نیاز است که در رده های پایه نیز بتوانیم به قدرت برتر کشور تبدیل شویم.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار