تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۱۲۴۰۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر نفت عنوان کرد:
امیدواریم با رفع برخی موانع برجام به تحقق کامل برسد
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه برجام روابط بین‌المللی ایران را بهبود بخشیده، گفت: امیدواریم با رفع برخی موانع برجام به تحقق کامل برسد
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه برجام روابط بین‌المللی ایران را بهبود بخشیده، گفت: امیدواریم با رفع برخی موانع برجام به تحقق کامل برسد.

مرضیه شاهدائی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در تالار آفرینش اظهار کرد: با تحقق برجام روابط بین‌المللی ایران شرایط دیگری یافته و این روابط بهبود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تمام شرکت‌های خارجی که در صنعت پتروشیمی بنام هستند و قبلاً با آنها همکاری داشتیم برای سرمایه‌گذاری و انتقال دانش و فناوری و همچنین برای کمک به صنعت موجودی که بخش‌هایی از آن به دلیل تحریم‌ها دچار مشکل شده بود، به سمت ایران آمده‌اند.

معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: با وجود اینکه چهار ماه بیشتر از اجرای برجام نگذشته اما شرایط بسیار تغییر پیدا کرده و امیدوار هستیم با پیش رفتن به جلو و برطرف شدن برخی موانع دیگر برجام به طور کامل تحقق پیدا کند.

*برای توسعه پتروشیمی با کمبود زمین مواجه هستیم

شاهدائی در ادامه از برنامه وزارت نفت برای توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خبر داد و گفت: پس از برجام سرمایه‌گذاران خارجی به سمت ایران آمدند و تمایلات فراوانی برای تکمیل زنجیره تولید در منطقه وجود دارد.

وی تصریح کرد: هرچند برای تحقق این موضوع با کمبود زمین مواجه هستیم اما کار بزرگی در دستور کار قرار دارد و توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و احداث فاز 2 آن در مرحله مطالعه است و این طرح قرینه همین منطقه و آن‌سوی جاده اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل صنایع ملی پتروشیمی در پایان متذکر شد: برای تحقق این موضوع ابتدا باید الزامات آن از جمله مجوزهای زمین و همچنین مجوزهای محیط زیست را فراهم و اخذ کنیم که همکارانم در تلاش برای گرفتن این مجوزها هستند که به محض اخذ این مجوزها فعالیت‌های توسعه‌ای را آغاز خواهیم کرد.

در پایان این مراسم از تلاش‌های «علی یزدانی» مدیرعامل و «عبدالرضا زرگر» سرپرست سابق سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تقدیر و « سید امید شهیدی‌نیا» به عنوان مدیرعامل جدید این سازمان منصوب و معرفی شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار