تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۱۲۴۳۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر جهاد کشاورزی شادگان خبر داد:
آغاز کشت شلتوک در بخش دارخوین شادگان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شادگان از آغاز کشت شلتوک در بخش دارخوین این شهرستان خبر داد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شادگان از آغاز کشت شلتوک در بخش دارخوین این شهرستان خبر داد.

حمید مطرودی امروز از آمادگی کشاورزان برای کشت تابستانه  شلتوک در سطح 3 هزار هکتار در بخش دارخوین خبر داد و اظهارکرد: به علت ممنوعیت کشت توسط سازمان آب و برق عمده کشت شلتوک فقط به بخش دارخوین مختص شده است.

وی افزود: عملیات کشت شلتوک از 15 خرداد آغاز و تا پایان تیرماه ادامه دارد و ارقام کشت شده شامل عنبر بوی محلی و نجفی و شفق که بیشترین رقم کشت شده عنبر بو خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شادگان تصریح کرد: پیش‌بینی ما برداشت 10 هزار تن محصول شلتوک است البته به شرایط جوی مساعد و تأمین آب دارد.

وی تصریح کرد: از نظر تأمین کود و نهاده‌ها مشکل خاصی نداریم و تنها از کشاورزان شلتوکار در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل به منظور افزایش بهره‌وری مصرف آب و کاهش مصرف آن در کشت برنج تغییر روش مرسوم آبیاری غرقابی دائمی به روش آبیاری تناوبی با دور مناسب آن رقم باشند، ایجاد غرقاب دائم در آبیاری برنج نه تنها یک ضرورت نیست، بلکه در مناطق خشک و نیمه خشک که حصول کارایی مصرف آب بالاتر، حائز اهمیت فراوان است.

مطرودی در پایان از رئیس سازمان آب و برق خوزستان خواستار تأمین آب در بخش مرکزی و رودخانه جراحی برای کشت تابستانه به منظور ایجاد اشتغال و افزایش تولید، شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار