تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۱۲۴۴۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نجات جان دختر 18 ساله توسط یک دانش آموز
یکی از دانش آموزان آموزش دیده در طرح دادرس با استفاده از همین آموزش ها توانست جان یک هموطن خود را در مقابل دیدگان خانواده اش از مرگ حتمی نجات دهد
خوزنیوز: رییس جمعیت هلال احمر اندیمشک گفت: جان دختر 18 ساله ای توسط عضو تیم شهرستانی دادرس این جمعیت از خطر مرگ نجات یافت.

به گزارش خوزنیوز؛ علی قلاوند با اشاره به ضرورت تسری آموزه های امدادی از سنین پایین در جهت کاهش صدمات اظهار کرد: یکی از دانش آموزان آموزش دیده در طرح دادرس "دانش آموز آماده در روزهای سخت " با استفاده از همین آموزش ها توانست جان یک هموطن خود را در مقابل دیدگان خانواده اش از مرگ حتمی نجات دهد.

وی افزود: علیرضا حسین زاده که به همراه خانواده راهی روستای چشمک از توابع خرم آباد می شوند، پس از اسکان در کنار امام زاده سید علی(س)، خانواده ای پریشان و وحشت زده را مشاهده می کند که دختر 18 ساله شان بیهوش و در خطر مرگ قرار گرفته است.

رییس جمعیت هلال احمر اندیمشک با بیان اینکه علیرضا پس از چند دوره آموزش های امداد و نجات در قالب طرح دادرس توسط مربیان مجرب این جمعیت، مبانی امداد را فراگرفته بود، بیان کرد: این دانش آموز دادرس، پس از رضایت از خانواده این دختر 18 ساله و بررسی ارزیابی اولیه، مصدوم را بدون تنفس و بدون ضربان قلب دیده و با عملیات احیای قلبی و ریوی توانست جان دختر 18 ساله را از مرگ حتمی نجات دهد.

قلاوند با تقدیر از جامعه امدادگران، اعضا و مربیان باتجربه جمعیت هلال احمر گفت: خدا را شاکریم که تمام گفته ها و انجام وظایف ما در قالب یک دانش آموز آماده و آموزش دیده به واقعیت پیوسته و دانش آموزانی مانند علیرضا حسین زاده در طرح دادرس می توانند نفری را از مرگ حتمی نجات دهند.

وی با تأکید بر الگوی مناسب طرح دادرس برای تمام دانش آموزان تصریح کرد: خوشبختانه مصدوم این حادثه بعد از هوشیاری توسط این دانش آموز دادرسی، به همراه خانواده اش به منظور انجام مراحل تکمیلی درمان به بیمارستان راهی شدند.
:
:
:
آخرین اخبار