تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۲۵۲۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس هیات کشتی خوزستان:
زیرساخت های ورزش کشتی باید تقویت شود
رئیس هیات کشتی خوزستان گفت: پیشرفت و توسعه کشتی استان در گرو تقویت زیرساخت ها بوده و برای حفظ جایگاه خود باید بستر مناسب را برای رشد ورزشکاران فراهم کنیم
رئیس هیات کشتی خوزستان گفت: پیشرفت و توسعه کشتی استان در گرو تقویت زیرساخت ها بوده و برای حفظ جایگاه خود باید بستر مناسب را برای رشد ورزشکاران فراهم کنیم.

سید حسن مرعشیان روز دوشنبه ضمن اشاره به مدال آوری نمایندگان استان در رقابت های بین المللی کشتی فرنگی اظهارکرد: خوزستان همواره قطب اصلی کشتی کشور بوده که در ادوار مختلف نمایندگان شایسته ای از این استان در قالب تیم ملی برای کشورمان افتخار آفرینی کردند.

وی افزود: چندی پیش نیز نمایندگان استان در رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی تاثیربسزایی در امتیاز آوری و قهرمانی تیم ملی داشتند که این نشان دهنده ظرفیت بالای این رشته در خوزستان است.

رئیس هیات کشتی خوزستان ادامه داد: حضور مستمر کشتی گیران و مربیان استان در اردوهای تیم ملی ضمن افتخار آفرینی برای استان ، بر تجربیات این ورزشکاران افزوده و باعث تقویت هرچه بیشتر رده های پایه خواهد بود. وی بیان کرد: یکی از برنامه های این هیات برای تقویت رده های پایه و تیم های استان اعزام مربیان مطرح استان به اردوهای تیم ملی سراسر استان است که در زمان حاضر نمایندگانی از شهرستان های اندیمشک، ایذه، دزفول ، شوش و بهبهان در این‌خصوص شناسایی شده و باهماهنگی فدراسیون به صورت مستمر در اردوهای تیم ملی حضور دارند.

مرعشیان تنگناهای مالی را از جمله عمده ترین معضلات کشتی استان برشمرد و گفت: با اضافه شدن تیم های استان درکشتی آزاد، فرنگی، ساحلی ، پهلوانی و کشتی با کمربند مشکلات مالی و سخت افزاری ما نیز بیشتر شده است.

ورزشکاران خوزستانی در رقابت های بین المللی کشتی فرنگی به یک نشان طلا و یک مدال نقره دست یافتند که در این پیکارها عظیم گرمسیری در وزن 71 کیلوگرم به نشان طلا دست پیدا کرد و رسول گرمسیری در وزن 75 کیلوگرم به مدال نقره دست یافت.

این رقابت ها روز یکشنبه در شهر بخارست پایتخت رومانی برگزار شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار