تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۱۲۵۴۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:
لزوم اختصاص اعتبار جهت رفع بیکاری در مناطق نفت‌خیز
در کمیسیون انرژی با وزیر نفت برای سرکشی منظم به استان‌های نفت‌خیز برنامه‌ریزی شد و تلاش داریم که برای رفع مشکل بیکاری مناطق نفت‌خیز کمتر توسعه یافته اعتبار اختصاص پیدا کند
لزوم اختصاص اعتبار جهت رفع بیکاری در مناطق نفت‌خیزرئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در کمیسیون انرژی با وزیر نفت برای سرکشی منظم به استان‌های نفت‌خیز برنامه‌ریزی شد و تلاش داریم که برای رفع مشکل بیکاری مناطق نفت‌خیز کمتر توسعه یافته اعتبار اختصاص پیدا کند.

فریدون حسنوند پنج‌شنبه شب در جمع صدها تن از مردم این شهر اظهار کرد: در اولین جلسه اعضای کمیسیون انرژی با وزیر نفت برای سرکشی و بازدید منظم از استان‌های محروم نفت‌خیز و بررسی مشکلات آنان از نزدیک، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری لازم صورت گرفت.

وی افزود: اختصاص اعتبار برای مناطقی که چاه‌های نفت در آن جا وجود دارد اما در محرومیت و فقر به سر برده و بیکاری امان جوانان آنان را بریده از دیگر تصمیمات این جلسه بود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما در این کمیسیون قرار گذاشته‌ایم که نقش ملی،نظارت مستمر و قانونگذاری خود را انجام دهیم و با تعامل با وزارتخانه‌های نفت، نیرو و سازمان انرژی اتمی در مسیری که به نام برجام تعریف شده است ایفای نقش کنیم.

حسنوند یادآور شد: امروز همه مردمان استان‌های نفتخیز و دارای منابع گاز و پتروشیمی از این کمیسیون توقع توجه بیشتر به مشکلات خود را دارند و ما نیز به این موضوع توجه جدی داریم.

* نمایندگان خوزستان برای عمران و آبادانی استان هم قسم شده‌اند

وی در ادامه گفت: نمایندگان استان خوزستان به عنوان یک ید واحد و تحت عنوان یک نام یعنی خوزستان و ایران برای خدمت به مردم و آبادانی و عمران این استان به دور از هر جناح و قومیتی در مدت چهار سال نمایندگی هم قسم شده‌اند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:  جنجال‌ها و تنش‌ها هیچ تاثیری در عزم و اراده نمایندگان این استان برای خدمتگزاری بیشتر به مردم ولایت‌مدار این استان نخواهد داشت.

این نماینده مجلس گفت: خدمتگزاری به مردم یک نعمت الهی است و ما خداوند را به سبب چنین نعمتی آن هم در این نظام اسلامی و انقلابی شاکر و سپاسگزاریم و البته قدرانی از این نعمت با تلاش بیشتر و خدمت بی‌منت به این مردم عزیز و انقلابی امکان‌پذیر است.

* اولویت نخست شهرستان ایجاد اشتغال است

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان این که اولویت نخست شهرستان در حال حاضر اشتغال است، تصریح کرد: کارخانه فولادی که زمینش پس گرفته شده، پتروشیمی که خوراکش را به استان دیگری واگذار کرده‌اند و پالایشگاهی که مجوزش لغو شده را چگونه می‌توان یک ماهه فعال کرد.

وی افزود: هر وجدان بیداری خواهد گفت که برای راه‌اندازی هر یک از این پروژه‌ها زمان لازم است و البته پیگیری این کارها از همان روز بعد از انتخابات یعنی هشتم اسفند آغاز شده است.

حسنوند اظهار کرد: ما پیگیر رفع مشکلات مردم و اشتغال جوانان شهرستان هستیم و به زودی برخی پروژه‌ها در این شهرستان افتتاح خواهند شد.

* اخذ مجوز احداث دو مجموعه کشاورزی در اندیمشک

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در مذاکرات با جهاد کشاورزی مجوز احداث دو مجموعه کشاورزی(شهرک کشاورزی) یکی در پادگان امام رضا(ع) در بخش مرکزی و دیگری در پادگان شفیع‌خانی در بخش الوار گرمسیری با هدف ایجاد اشتغال و رونق بخش کشاورزی اخذ شده که عملیات اجرایی این شهرک‌ها به زودی آغاز خواهد شد.

وی گفت: پیگیری اجرای فاز دوم نیروگاه دز با اشتغال‌زایی بیش از یک‌هزار نفر، پیگیری احداث نیروگاه سیکل ترکیبی،بازگرداندن امتیاز احداث پتروشیمی که متاسفانه از این شهرستان گرفته شده بود و با پیگیری دوباره امتیاز احداث آن به شهرستان بازگردانده شد، از دیگر اقدامات در حوزه اشتغال است.

حسنوند تصریح کرد: پیگیری اختصاص 40 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سالن دو هزار و 500 نفری شهرستان، تکمیل و بهره برداری از دو استخر در آینده‌ای نزدیک، تعیین تکلیف پروژه شیلات از طریق مشخص شده سرمایه‌گذار و یا واگذاری به  جوانان شهرستان، تعیین تکلیف شهرک گلخانه‌ای، ادامه روند احداث پارک بزرگ تفریحی فدک بعد از چهار سال از دیگر اقداماتی است که در این مدت انجام شده است.

* پاک دستی و مردم‌داری از مهم‌ترین اصول در انتخاب مدیران است

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما در انتخاب مدیران علاوه بر شایستگی به مسائلی همچون پاک دستی،سلامت، مردم‌داری، خدمتگزاری و تعصب به شهرستان و منطقه نیز توجه دارم

وی افزود: در واگذاری مسؤولیت‌ها به دنبال برخورد جناحی و انتخاباتی نیستیم و تلاش داریم که با وجود سلایق و دیدگاه‌های جناحی و همچنین قومیت‌های مختلف در سایه وحدت، همدلی و برادری، اندیمشک را به یک الگو در سطح استان بدل کنیم.

حسنوند یادآور شد: البته در این مسیر عذر مسئولان ضعیف و ناتوان خواسته خواهد چرا که مردم در انتخابات به تغییر رای دادند و خواستار تغییر بودند.

وی تاکید کرد: مسئولان باید با هم هماهنگ اما تابع دولت و مجری سیاست‌های دولت باشند و نهادهای قوه مجریه و قضائیه در زیر چتر ولایت و در عین داشتن استقلال در مسیر آبادانی و خدمت به مردم گام بردارند.

این نماینده مجلس در پایان بیان کرد: مسئولان در سطح شهرستان موظف هستند فرصت‌های شغلی را به آحاد مردم اطلاع رسانی کنند و پاسخگوی عملکرد خود باشند و هیچ مسئولی حق ندارند که عزل و نصب‌ها و تغییر در ادارات و زیر مجموعه خود را به نام نماینده قلمداد کند.

در این مراسم که مسئولان دستگاه‌های اجرایی نیز حضور داشتند دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار