تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۱۲۵۸۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور خانواده‌ شهدای مدافع حرم
بزرگداشت شهید حسن حزباوی در اهواز برگزار شد
آیین بزرگداشت شهید حسن حزباوی از شهدای مدافع حرم شهر کوت عبدالله شهرستان کارون در گلزار شهدای اهواز برگزار شد
بزرگداشت شهید حسن حزباوی در اهواز برگزار شدآیین بزرگداشت دانشجوی شهید حسن حزباوی از شهدای مدافع حرم شهر کوت عبدالله شهرستان کارون در گلزار شهدای اهواز برگزار شد.

در این آیین که در کنار مزار شهید در قطعه 2 گلزار شهدای اهواز برگزار شد جمعی از بانوان شهر کوت عبدالله، اهواز و برخی دیگر از شهرهای خوزستان حضور داشتند و به این شهید مدافع حرم ادای احترام کردند.

بانوان شرکت کننده در آیین بزرگداشت شهید حسن حزباوی از شهدای مدافع حرم شهر کوت عبدالله شهرستان کارون به زبان عربی مرثیه سرایی و نوحه خوانی کردند.

مرثیه‌ها و نوحه‌ها به قدری سوزناک بود که هر کسی زبان عربی هم بلد نبود با شنیدن این مراثی ناخودآگاه اشک از دیگانش جاری می‌شد.

سید روح‌الله و سید محمد نوری، فرزندان سردار شهید سید جاسم نوری (شیرمرد دجیل)، از شهدای مدافع حرم اهواز نیز با حضور بر مزار این شهید والامقام یادش را گرامی داشتند.

همچنین خانواده معظم شهید حمیدرضا فاطمی‌اطهر (حمید ممبینی) نیز بر مزار شهید حسن حزباوی حضور یافتند و برای شادی روحش فاتحه‌ای قرائت کردند.

جوانان و نوجوانان اهوازی نیز با حضور در گلزار شهدای اهواز به شهید حسن حزباوی از شهدای مدافع حرم شهر کوت عبدالله شهرستان کارون ادای احترام کردند.

دانشجوی شهید حسن حزباوی در تاریخ یکم آذر ماه سال 1360 در  اهواز دیده به جهان گشود که در زمان کودکی به کوت عبدالله نقل مکان کردند.

شهید حزباوی دوران دبستان را در مدرسه شهید مدرس، مقطع راهنمایی را در مدرسه امیرکبیر و مقطع متوسطه را در دبیرستان شهید مطفی خمینی کوت عبدالله گذراند.

این جوان برومند خوزستانی پس از هجوم تکفیری‌ها به سوریه برای دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری (س) و حضرت رقیه خاتون (س) به این کشور اعزام شد و در روز سه شنبه چهارم آذر ماه سال 1393 هجری خورشیدی در نبرد با دشمنان اسلام به فیض عظیم شهادت نائل شد.

پیکر مطهر این شهید مدافع حرم در صبح روز یکشنبه نهم آذر ماه سال 1393 با حضور اقشار مختلف مردم، علما و روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران، رزمندگان دوران دفاع مقدس و جوانان و نوجوانان خوزستانی از حسینیه ثارالله اهواز تا چهار راه سلمان فارسی (نادری) تشییع شد.

پس از برگزاری باشکوه مراسم تشییع، پیکر مطهر شهید حسن حزباوی به بهشت آباد اهواز منتقل شد و در قطعه 2 گلزار شهدا و در پایین مزار شهید سید مهدی موسوی، نخستین شهید مدافع حرم خوزستان آرام گرفت.

از شهید حسن حزباوی که دانشجوی مجمتع آموزش عالی جهاددانشگاهی خوزستان بود سه فرزند به نام‌های محمدرضا، علی و فاطمه به یادگار مانده است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار