تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۱۲۶۷۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک مسئول پتروشیمی ماهشهر:
نیازی به امکانات اطفاء حریق در خارج از استان نداشتیم
برای اطفای حریق حادثه پتروشیمی بوعلی ماهشهر همه امکانات لازم را در استان داشتیم و نیازی به امکانات خارج از استان نداشتیم
رییس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت:برای اطفای حریق حادثه پتروشیمی بوعلی ماهشهر همه امکانات لازم را در استان داشتیم و نیازی به امکانات خارج از استان نداشتیم.

علی صفی خانی یکشنبه شب با حضور در گفت وگوی زنده ویژه خبری شبکه خوزستان افزود: روز عید سعید فطر در ساعت 17و 30دقیقه اطلاع داده شد که پتروشیمی بوعلی سینا دچار آتش سوزی شده که بلا فاصله همه امکانات مورد نیاز به آن جا منتقل شد.

وی افزود: با توجه به نزدیک بودن موقعیت شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری بلافاصله دو گروه یازده نفر به همراه امکانات لازم به همراه 140 بشکه کف ضد حریق برای خاموش کردن مایعات قابل اشتعال به محل حادثه اعزام شدند.

رییس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب خاطرنشان کرد:اطفای حریق از چهارشنبه ساعت 18:30 آغاز شد و تا ساعت 2 بامداد روز شنبه ادامه داشت البته بیشتر فعالیت برای اطفای مخزن نفتا بود .

وی با اشاره به کافی بودن امکانات استان برای این حادثه توضیح داد: در ساعات اولیه اتفاق به خاطر پیچیدگی حادثه و مستقل بودن پتروشیمی ها تا زمانی که همه با هم هماهنگ شدند این تصور برای رسانه ها به وجود آمد که امکانات استان کم بوده اما واقعا نیازی به امکانات خارج استان نبود و با همه امکانات درون استان توانستیم کار را تمام کنیم و بحران را به حالت عادی برگردانیم.

صفی خانی اضافه کرد: همچنین بالگرد آبپاش هیچ کمکی برای اطفای حریق مایعات قابل اشتعال و تاسیسات نفتی نمی کند زیرا آب با مایعات قابل اشتعال واکنش نشان می دهد بنابراین بهترین راه استفاده از تاسیسات زمینی با شرایطی ایمن بود.

رییس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به پیشگیری برای جلوگیری از چنین حوادثی توصیه کرد: ما در تاسیساتی کار می کنیم که ذات کار مایعات و سیالات قابل اشتعال و خطر ناک است بنابراین تمام تلاشها باید بر اساس اقدامات پیشگیرانه باشد تا حادثه اتفاق نیفتد اما بعضی مواقع به خاطر مشکلات فنی و ایرادات حادثه پیش می آید که در این زمان سازمان باید آمادگی لازم برای واکنش مناسب را داشته باشد .

او افزود: مقررات ایمنی که در صنعت نفت قدمت 108 ساله دارد باید به طور جدی مد نظر همه کارکنان قرار گیرد.

وی گفت: قطعا این اتفاق منشا فنی داشته پس باید کنترلها و اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد اما به طور کلی نفت و گاز صنعتی پر خطر است و باید ایمنی را جدی بگیریم چرا که مقررات ایمنی هم ضامن سلامت جان افراد و حفظ تاسیسات به عنوان سرمایه ملی است.

او در پایان درباره تعداد مصدومین این حادثه گفت: به جز چند مورد گرمازدگی هیچ مورد مصدومیتی نداشتیم.

پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر چهارشنبه گذشته دچار آتش سوزی شد که با تلاش تیمهای امداد صبح روز شنبه خاموش شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار