تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۱۲۷۳۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان:
آتش در جنگل های باغملک فروکش کرد
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان از اطفای حریق جنگل های شهرستان باغملک با همکاری 70 نفر از مردم محلی خبر داد
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی خوزستان از اطفای حریق جنگل های شهرستان باغملک با همکاری 70 نفر از مردم محلی خبر داد.

سرهنگ محمد عزیزی دوشنبه شب با اشاره به آتش سوزی در جنگل های مناطق مال آقا و تم بهار و رباط و تمبی در شهرستان باغملک اظهار کرد: حریق پیش از ظهر امروز به طور کامل اطفا شده است.

وی گفت: برای جلوگیری از شعله ور شدن مجدد آتش در این جنگل ها دو تیم به حالت آماده باش در منطقه مستقر شده اند.

عزیزی با بیان اینکه برآورد خسارت وارد شده به جنگل ها در حال انجام است، افزود: به دلیل صعب العبور بودن منطقه و وزش باد، حریق به سطح وسیعی از مراتع و جنگل ها سرایت کرده، البته در این آتش سوزی درختان جنگل به طور کامل از بین نرفته اما دچار آسیب شده است.

وی اضافه کرد: حدود 70 نفر از مردم محلی با همکاری بسیار خوبی که داشتند در خاموش کردن این حریق کمک کردند.

به گفته وی دو بالگرد نیز از هوانیروز در عملیات اطفای حریق به کارگیری شد.

عزیزی همچنین خواستار بسیج امکانات استان و شهرستان ها برای اطفای حریق در جنگل ها شد و اظهار کرد: در زمان آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا تمام امکانات شهرستانی، استانی و کشوری به خدمت گرفته شد اما در نهایت تا زمانی که مایع درون مخزن نسوخت نتوانستند آن را خاموش کنند، این در حالیست که امکانات بسیار ناچیزی برای عرصه یک میلیون هکتار جنگل و 2.5 میلیون هکتار مرتع در استان وجود دارد که جوابگوی آتش سوزی هایی که اتفاق می افتد نیست.

وی افزود: مناطق جنگلی و صعب العبور است که امکان تردد خودرو در آنها نیست و افراد بعد از 9 ساعت حمل بشکه های آب و پیاده روی در یک مسیر کوهستانی می توانند به محل آتش سوزی دسترسی پیدا کنند.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی خوزستان اضافه کرد: انتقال افراد به وسیله بالگرد به محل آتش سوزی می تواند عملیات اطفای حریق را تسریع کند، اما به دلیل مستقر نبودن بالگرد در خوزستان روند استفاده از بالگردها بسیار طولانی است به طور مثال در این حادثه دو روز طول کشید تا امکان استفاده از بالگرد فراهم شد.

بر اساس این گزارش، هر سال با آغاز فصل گرما شاهد آتش سوزی در جنگل های خوزستان هستیم که به دلیل کمبود نیرو و امکانات این حریق گاهش چند روز ادامه پیدا می کند. در روزهای اخیر جنگل های دزفول، منطقه حفاظت شده کرخه و باغملک دچار آتش سوزی شده است.

شهرستان باغملک در شمال شرق خوزستان قرار دارد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار