تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۲۷۶۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس جهاد کشاورزی خرمشهر خبر داد:
احیای 250 هکتار از نخیلات خرمشهر در سه سال اخیر
رئیس جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: در سه سال اخیر حدود 250 هکتار از نخیلات احیا شد
رئیس جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: در سه سال اخیر حدود 250 هکتار از نخیلات احیا شد.

محمد مطرودی صبح امروز در نشست تخصصی مسئولان و کشاورزان در اتاق بازرگانی این شهرستان، اظهار کرد: باید فرهنگ یکپارچه‌سازی در زمین‌های کشاورزی ایجاد شود و زمین‌ها خرد نشوند.

وی ادامه داد: اگر از خرد کردن اراضی خودداری کنیم و همه را یکپارچه کنیم باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش عملکردها می‌شویم.

رئیس جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: برای استفاده از ادوات کشاورزی نباید از ادوات سنتی استفاده شود چون باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود و ما باید به سمت و سوی ادوات مدرن گام برداریم.

وی با بیان اینکه متاسفانه خوزستان با کمبود ادوات مناسب مواجه است، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از کشاورزان ما به صورت سنتی فکر می‌کنند و برای وقایع گیاهی از آتش استفاده می‌کنند در حالی که آتش‌زدن آن موجب ایجاد ضرر و آلودگی محیط می‌شود.

مطرودی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات سنتی بودن آبیاری به صورت غرقابی است که در این صورت به زمین‌های بلند آب کمتر می‌رسد و در زمین‌های گود خفگی ایجاد می‌شود.

رئیس اداره کشاورزی خرمشهر تصریح کرد: باید از روش طناب زراعی دانه‌های روغی در خرمشهر استفاده شود که در این صورت امکان بالا رفتن عملکرد و از بین بردن علف‌های هرز می‌شود.

وی عنوان کرد: ما معتقد به وجود بحران آب و زمین هستیم و باید از وضعیت موجود نهایت استفاده و بهره‌برداری‌های لازم را ببریم.

مطرودی خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر مسئولان دولتی بر آن شدند که نخیلات آبادان و خرمشهر احیا شود که با مکاتبات و همکاری‌های سازمان حدود 250 هکتار نخیلات احیا و توسعه شد.

رئیس جهاد کشاورزی خرمشهر لزوم حمایت دولت از کشاورزان را خواستار شد و گفت: وجود و مصرف دام و بحث شیلات به اقتصاد و درآمد کمک می کند و ما از کشاورزان حمایت و آنها را تشویق می‌کنیم.

وی در پایان گفت: در سه سال اخیر با توجه به تحریم و نوسانات ارضی خیلی از کشاورزان در بحث نخیلات ضرر کردند و هزینه‌های زیادی خرج کردند و باید مسئولان در این امر ورود داشته باشند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار