تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۲۸۲۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پایانه گل، نمایشگاه و مرز هوایی دزفول در انتظار اخذ مجوز
عملیات اجرایی ساخت پایانه صادراتی گل و گیاه، نمایشگاه دائمی و راه‌اندازی مرز هوایی دزفول در صورت اخذ مجوزات لازم ظرف حداکثر دو ماه آینده آغاز خواهد شد
فرماندار دزفول با اشاره به محدویت‌های مالی دولت، بر لزوم جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: عملیات اجرایی ساخت پایانه صادراتی گل و گیاه، نمایشگاه دائمی و راه‌اندازی مرز هوایی دزفول در صورت اخذ مجوزات لازم ظرف حداکثر دو ماه آینده آغاز خواهد شد.

حبیب آصفی با اشاره به نتایج سفر اخیر استاندار به شهرستان دزفول اظهار کرد: استاندار دستور تشکیل کمیسیون‌های لازم برای ساخت پایانه صادراتی گل و گیاه، نمایشگاه دائمی و راه‌اندازی مرز هوایی دزفول را صادر کرد تا ان‌شاءالله ظرف یک‌ماه آینده با تفویض اختیارات مربوطه به این شهرستان و همزمان با افتتاح اولین فاز کارخانه فولاد دزفول، مقدمات و عملیات اجرایی این طرح‌ها نیز آغاز شود.

وی افزود: سرمایه‌گذاران ساخت پایانه صادراتی گل و گیاه، راه‌اندازی مرز هوایی و نمایشگاه دائمی دزفول مشخص و تعیین شده‌اند. بنابراین هیچ مشکلی از نظر تأمین سرمایه وجود ندارد و عملیات اجرایی این پروژه‌ها در صورت اخذ مجوزهای لازم آغاز خواهد شد.

آصفی با اشاره به تولید سالانه بیش از 100 میلیون شاخه گل در دزفول خاطرنشان کرد: پایانه صادراتی گل و گیاه دزفول، تولیدات گل شهرستان‌های شمال استان را پوشش خواهد داد و ساخت این پایانه از تأکیدات استاندار است.

وی افزود: ان‌شاءالله همزمان با راه‌اندازی مرز هوایی دزفول، تولیدات گل شمال استان توسط پایانه صادراتی در بسته‌بندی‌های مناسب و با کیفیت خوب به اقصی نقاط خوزستان و سایر استان‌های همجوار صادر خواهد شد که این اقدام تحول اساسی در زمینه تولید، توسعه و عرضه مستقیم گل و گیاه رقم خواهد زد.

آصفی ادامه داد: البته این امر نیازمند احداث سردخانه لازم و خرید امکانات و تجهیزاتی است که در دستور کار قرار دارد. راه‌اندازی این پایانه صادراتی برای 65 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد کرد که اکنون سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی آن تعیین شده‌اند.

فرماندار دزفول با بیان این‌که استاندار خوزستان قول پیگیری موضوع راه‌‌اندازی مرز هوایی دزفول را از وزارت کشور داده است، عنوان کرد: آقای شریعتی از آخرین وضعیت پروژه‌های سرمایه‌گذاری دزفول در دو سال اخیر که 6 تا 7 هزار میلیارد تومان صرف این پروژه‌ها شده، بازدید کرد و محوریت سفر استاندار نیز آسیب‌شناسی و بررسی مسائل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دزفول بوده است.

آصفی با ابراز امیدواری نسبت به کلنگ‌زنی دیگر طرح‌های سرمایه‌گذاری دزفول در ماه‌های آینده گفت: دزفول با تمام قدرت و توان با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در مسیر اقتصادی مقاومتی گام برخواهد داشت و ان‌شاءالله با منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، پشتبیانی دولت و اعتماد مردم، دزفول الگوی خوبی از تحقق اقتصاد مقاومتی در سطح کشور باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار