تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۲۸۳۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان تأکید کرد:
عدم پرداخت مطالبات آموزش‌وپرورش امتیاز منفی است
عدم پرداخت مطالبات آموزش‌وپرورش از سوی سازمان‌ها یک امتیاز منفی برای مسئول آن مجموعه است و ادارات و سازمان‌ها باید تا حد امکان به امر آموزش کمک کنند
استاندار خوزستان با تأکید بر لزوم کنار گذاشتن بخشی‌نگری در استان، گفت:‌ عدم پرداخت مطالبات آموزش‌وپرورش از سوی سازمان‌ها یک امتیاز منفی برای مسئول آن مجموعه است و ادارات و سازمان‌ها باید تا حد امکان به امر آموزش کمک کنند.

دکتر غلامرضا شریعتی در شورای آموزش‌و‌پرورش که امروز 13 مردادماه در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان این‌که در قرآن کریم تعلیم‌و‌تربیت بارها تکرار شده و در احادیث نیز بر آن تأکید فراوان شده است، اظهار کرد:‌ وقتی در عالی‌ترین کتاب آسمانی تا این حد به این موضوع توجه شده است، بر ماست که اهتمام جدی به آموزش‌و‌پرورش داشته باشیم تا به یک فرهنگ فراگیر تبدیل شود.

وی تصریح کرد: ایراد ما در خوزستان بخشی‌نگری است. سرپرست خانواده به تحصیل فرزندان توجه ویژه‌ای می‌کند و بخشی از درآمد سالانه خود را به این امر اختصاص می‌دهد ‌اما همین فرد اگر در مقام مسئول یک دستگاه اجرایی قرار گرفت چنان در مقابل پرداخت مطالبات به آموزش‌و‌پرورش ایستادگی می‌کند که گویی اگر پرداخت کند ‌از سوی آن دستگاه متهم به بی‌عرضگی می‌شود و نهایت تلاش خود را برای عدم پرداخت به کار می‌گیرد.

استاندار خوزستان ادامه داد: ‌از نظر من، عدم پرداخت این مطالبات یک امتیاز منفی برای این فرد است. اگر تحصیل فرزندان آن‌قدر مهم است که فرد برای فرزندان خود بهترین امکانات را فراهم می‌کند؛ این امکانات باید برای سایر فرزندان استان نیز فراهم باشد.

شریعتی گفت:‌ اگر استان توسعه چندانی نیافته است و مشکلات فراوانی دارد و در آن جزیره‌ای عمل می‌شود به دلایل فقر فرهنگی و توسعه‌نیافتگی کشور است؛ سیستم آموزش باید جامعه‌نگر باشد و پایدار و مؤثر عمل کند تا نسل بعدی فرزندان توسعه‌یافته و جامعه‌نگر باشند.

وی با تأکید بر لزوم کنار گذاشتن بخشی‌نگری در استان، عنوان کرد: ‌ادارات و سازمان‌ها باید در حد امکان به امر آموزش کمک کنند؛ خواهش من این است که امکانات استان در جهت توسعه کمّی و کیفی آموزش‌وپرورش به‌عنوان مسائل زیربنایی بسیج شوند؛ در مسائل زیربنایی، آموزش‌وپرورش و امنیت سلامت در آموزش و در کوتاه‌مدت نیز سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال موضوع اصلی است.

شریعتی با بیان این‌که باید بررسی کرد که اکنون از لحاظ شاخص‌های مختلف آموزش‌و‌پرورش استان در چه سطحی قرار دارد و در پایان سال یا برنامه پنج ساله می‌خواهد به کجا برسد، تصریح کرد: شاید لازم باشد که شورای آموزش‌و‌پرورش در برخی مقاطع زمانی، 2 بار در ماه برگزار شود تا زمان بیشتری برای بررسی شاخص‌ها گذاشته شود.

وی در پاسخ به اظهارات یکی از اعضای شورا که با توجه به سهم اندک دانش‌آموزان عشایر در جمعیت دانش‌آموزی استان معادل کمتر از یک درصد تعداد کل دانش‌آموزان، مسائل این بخش در کنار اولویت‌های دیگر قرار نگیرد، گفت: ‌اگر عشایر از اولویت‌های برنامه آموزش‌و‌پرورش حذف شوند، دیگر چه سهمی از مملکت برای آنان باقی می‌ماند؟ افراد دیگر از درآمدهای مملکت استفاده و گاهی حتی سوء‌استفاده نیز بکنند اما عشایر حتی از مدرسه نیز محروم شوند؟

استاندار خوزستان همچنین عنوان کرد: ‌مسأله کودکان بازمانده از تحصیل نیز باید مورد اهتمام جدی قرار بگیرد؛ انتظار من این است که آمار این کودکان امسال به صفر برسد. فرمانداران مکلف هستند به‌طور جدی به این مسأله اهتمام بورزند و کمیته‌ای به مسئولیت آقای خبیر در اهواز و در شهرستان‌ها به ریاست فرماندار تشکیل شود که سازمان‌های ذی‌ربط مانند ثبت‌احوال، کمیته امداد و بهزیستی در این کمیته حضور داشته باشند و در آن شهر به شهر بررسی شود تا امسال بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.

شریعتی ادامه داد: کمیته دیگری نیز باید برای وصول درآمدها و مطالبات آموزش‌و‌پرورش تشکیل شود تا هزینه‌ها تأمین شود و همه موظف هستند همکاری کنند؛ همچنین درباره وسایل رفاهی فرهنگیان، 2 مجموعه ورزشی فرهنگی واقع در باهنر و کیانپارس ویژه فرهنگیان که نیمه‌کاره مانده‌اند، باید بازسازی شوند. سازمان‌های مختلف نیز امکانات ورزشی زیادی دارد که می‌توانند به معلمان اختصاص دهند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار