تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۱۲۸۵۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کسب رتبه دوم دانش‌آموزان خوزستانی در مسابقات کشوری قرآن و نماز
مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خوزستان گفت: دانش‌آموزان خوزستانی با کسب 26 رتبه برتر موفق به کسب رتبه دوم کشوری در سی و چهارمین مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز شدند
مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خوزستان گفت: دانش‌آموزان خوزستانی با کسب 26 رتبه برتر موفق به کسب رتبه دوم کشوری در سی و چهارمین مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز شدند.

محمد تقی‌زاده با اشاره به نقش مسابقات قرآن و نماز در توسعه و ترویج فرهنگ غنی قرآن و نماز میان نوجوانان و جوانان، اظهار داشت: استان خوزستان با کسب 93 امتیاز بعد از استان خراسان رضوی که 106 امتیاز به‌دست آورده است، در جایگاه دوم کشور قرار گرفت و پس از آن استان‌های قم، آذربایجان شرقی و اصفهان به‌ترتیب رتبه‌های سوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

وی توضیح داد: استان خوزستان با اعزام 72 دانش‌آموز به این مسابقات موفق به کسب  9 رتبه اول کشوری در رشته‌های حفظ عمومی، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، اذان، تفسیر قرآن کریم، صحیفه سجادیه، قرائت تحقیق، 9 رتبه دوم در رشته‌های حفظ عمومی، احکام، صحیفه سجادیه، تفسیر قرآن کریم، اذان، قرائت تحقیق و ترتیل، یک رتبه سوم در رشته حفظ کل قرآن، 2 رتبه چهارم در نهج‌البلاغه و قرائت تحقیق و پنج رتبه پنجم در رشته‌های حفظ 10 جزء، حفظ 20جزء، مداحی، قرائت تحقیق و صحیفه سجادیه و در مجموع 26 مقام و رتبه برتر شد.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خوزستان درباره مراحل برگزاری این مسابقات، گفت: در مرحله آموزشگاهی بیش از 390 هزار نفر دانش‌آموز در این مسابقات شرکت کردند و در مرحله دوم 200 هزار نفر از پذیرفته‌شدگان با یکدیگر به رقابت پرداختند و برترین‌های این مسابقات در مرحله جشنواره‌های قطبی شامل 6 جشنواره در هفتکل، سوسنگرد و شادگان با حضور چهار هزار و 500 نفر به رقابت پرداختند.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: در مرحله نخبگان استانی به‌عنوان مرحله پایانی استان و به‌میزبانی زیدون، بیش از 700 دانش‌آموز شرکت‌ کردند که از این میان 72 نفر به‌عنوان برگزیده‌ به مسابقات کشوری اعزام و 26 نفر از این افراد حائز رتبه کشوری شدند. این مسابقات به‌جز رشته‌های قرائت تحقیق‌، قرائت ترتیل و حفظ ویژه - که دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول هم حضور داشتند - بین دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم برگزار شد.

وی یادآور شد: سی‌و‌چهارمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز در 2 بخش پژوهشی (غیر آوایی) و آوایی در استان‌های  خراسان رضوی و همدان برگزار شد؛ در این دوره مسابقات 32 استان حضور داشتند که با حضور تیم دانش‌آموزان استثنایی در مجموع 33 تیم شرکت کردند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار