تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۱۲۸۸۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تجمع اروندکناری‌ها در اعتراض به قطع مکرر و طولانی‌مدت آب
بیش از 100 نفر از مردم اروندکنار شنبه در اعتراض به قطع مکرر و طولانی مدت آب و بی آبی در گرمای بالای 50 درجه سانتیگراد و شرجی شدید هوا در مقابل بخشداری اروندکنار تجمع کردند
بیش از 100 نفر از مردم اروندکنار شنبه در اعتراض به قطع مکرر و طولانی مدت آب و بی آبی در گرمای بالای 50 درجه سانتیگراد و شرجی شدید هوا در مقابل بخشداری اروندکنار تجمع کردند.

تجمع مردم اروندکنار در اعتراض به قطع مکرر و طولانی مدت آب

شهر بندری اروندکنار در 52 کیلومتری جنوب آبادان در میان دو رودخانه بهنشیر و اروند با 14 نهر پر از آب اروند رود قرار دارد که مردم این شهر با گذشت چندین سال از پایان جنگ تحمیلی هنوز از مشکلات متعددی از جمله بی آبی رنج می برند.

بیش از ۱۶۰ فروند موتور لنج و افزون بر ۳۳۰ قایق موتوری صیادی و در حدود دو میلیون نخل خرما مثمر در این شهر وجود دارد ولی متاسفانه برخی از مشکلات از جمله بی آبی و بکاری باعث شده جوانان این شهر برای اشتغال در لنج های صیادی و باری به سایر نقاط کشور مهاجرت کنند.

یکی از اهالی اروندکنار در این رابطه به ایرنا گفت:شهر اروندکنار از مشکلات مختلفی رنج می برد و عمده مشکلی که باعث رنجش و ناراحتی بسیاری از مردم شده مشکل بی آبی است.

علی جاسمی افزود: متاسفانه مسئولان فقط برای حل مشکل قول حل مشکلات را می دهند ولی در عمل کاری انجام نمی دهند.

وی با بیان اینکه چندین بار مشکل بی آبی را به گوش مسئولان شهر رساندیم ولی اقدام مثبتی در این خصوص انجام ندادند،اظهارکرد: این مشکل باعث شده تا بسیاری از مردم شهر از منطقه مهاجرت کنند.

یکی دیگر از اهالی گفت:مردم چندین سال است که با مشکل بی آبی به ویژه در فصل تابستان دست به گریبان هستند و بارها این مشکل را به گوش مسئولان رساندن ولی هیچ مسئولی برای برطرف کردن مشکل اقدامی نمی کند.

محمد یاری، ساکن نبودن مسئولان شهری و کارکنان دولت را در این شهر از معضلات شهر اروندکنار و رسیدگی نکردن به آن عنوان کرد و بیان داشت:تا موقعی که مسئولان در شهر ساکن نباشند بفکر رفع مشکلات ما نیستند.

وی افزود:بیشتر مشکلات این شهر پس از وقت اداری در شهر نمایان می شوند موقعی که تمام مسئولان شهر در خانه های خود در آبادان هستند و به فکر مردم این شهر مرزی نیستند.

بخشدار اروندکنار در این خصوص گفت:متاسفانه فعالیت پیمانکار یکی از دستگاه ها در هفته گذشته در نزدیکی رمیله باعث شکسته شدن خط انتقال آب آبادان به اروندکنار شد و به هیمن دلیل شهر اروندکنار با مشکل آب شرب روبه رو کرد.

حسنعلی علیدوست افزود:به طور متوسط روزانه پنج هزار متر مکعب آب شرب از آبادان به سمت اروندکنار پمپاژ می شود که کفاف نیاز مردم این شهر را نمی دهد.

وی در خصوص تجمع مردم در محل بخشداری اروندکنار، گفت:نماینده مردم درخواست های خود متشکل از مشکل برطرف شدن مشکل آب شرب و فعالیت مجدد گمرک شهر اروندکنار را در نامه ای در اختیار بخشداری قرار دارند و موضوع را به فرمانداری وِیژه آبادان منعکس کردیم.

علیدوست گفت: معترضان پس از نیم ساعت محل بخشداری را ترک کردند.

عملیات والفجر در بیستم بهمن سال 1364 در محور عملیاتی اروندکنار منجر به فتح شهر فاو عراق شد.

سالیانه بیش از دو میلیون نفر از اعضای کاروان های راهیان نور و میهمان نوروزی از اروندکنار دیدن می کنند.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: اروندکنار
:
:
:
آخرین اخبار