تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۱۲۹۶۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس انجمن مراکز مشاوره شغلی و کاریابی های خوزستان تاکید کرد؛
برخورد جدی با سودجویان کاریابی ها
رئیس انجمن مراکز مشاوره شغلی و کاریابی های خوزستان گفت: اجازه نمی دهیم اشخاص سودجو تحت عنوان کاریابی از کارجویان اقدام به کلاهبرداری کنند
رئیس انجمن مراکز مشاوره شغلی و کاریابی های خوزستان گفت: اجازه نمی دهیم اشخاص سودجو تحت عنوان کاریابی از کارجویان اقدام به کلاهبرداری کنند.

رضا جابری اظهار کرد: به استناد تبصره چهار ماده واحده قانون مجازات اشتغال به حرفه مشاوره شغلی و کاریابی بدون داشتن پروانه کار کلیه شخصیت های حقیقی و حقوقی که بدون احراز صلاحیت و دریافت مجوز اقدام به کاریابی کنند، به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی افزود: اجازه نمی دهیم اشخاص سودجو تحت عنوان کاریابی از کارجویان اقدام به کلاهبرداری کنند.

رئیس انجمن مراکز مشاوره شغلی و کاریابی های خوزستان تصریح کرد: تنها حدود ۴۰ مرکز مشاوره شغلی و کاریابی استان خوزستان دارای مجوز از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هستند که امکان فعالیت دارند. بنابراین کارجویان باید صرفا به کاریابی های دارای مجوز مراجعه کنند.

جابری ادامه داد: کارفرمایان نیز باید برای کاهش هزینه های خود، نیروی کار کارآمد خود صرفا از کاریابی های دارای صلاحیت تأمین و همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی بیان کرد: کارفرمایان و کارجویان چنانچه افرادی را مشاهده کردند که در شخصیت های حقیقی یا حقوقی اقدام به فعالیت غیرمجاز کاریابی می کنند، فوراً گزارش خود را به فکس انجمن ۰۶۱۳۲۹۲۴۴۴۰ ارسال نمایند تا به صورت جدی توسط مراجع قضایی با متخلفان برخورد قانونی شود.

بازرس مراکز مشاوره شغلی کشور عنوان کرد: چنانچه کارفرمایان یا کارجویان از کاریابی های مجاز شکایتی داشته باشند، می توانند نامه اقدام به شکایت خود از کاریابی های مجاز را به فکس ذکر شده ارسال تا به صورت ویژه پیگیری شود.

جابری در پایان گفت: طی نشست اختصاصی با رئیس پلیس فتا در خصوص کاریابی های غیرقانونی که اشتغال به حرفه کاریابی را به صورت غیرقانونی و مجازی انجام می دهند، مقرر شد کاریابی های غیرمجاز توسط انجمن به پلیس فتای استان معرفی و بعد از طریق پلیس به مراجع قضایی معرفی شوند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار