تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۱۳۰۶۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار آبادان تاکید کرد؛
لزوم کمک سمن‌ها به نمایندگان دولت در حوزه‌های مختلف
فرماندار آبادان بر لزوم کمک و همراهی سمن ها (سازمانهای مردم نهاد) به نمایندگان دولت تاکید کرد
عزیزاله شهبازی بعد از ظهر امروز یکشنبه در نشست با سازمانهای مردم نهاد در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری آبادان با تاکید بر اینکه بانوان آبادانی در بخشهای مختلف اعم از رسانه ای، اجتماعی، فرهنگی و غیره دارای برند خاصی در استان خوزستان هستند، اظهار کرد: بایستی در جهت کیفی سازی و بهبود نقش سازمانهای مردم نهاد در عرصه های اجتماعی پیش برویم.

وی، سازمانهای مردم نهاد را سازمانهای غیردولتی و غیرانتفاعی خواند که دنبال کننده اهداف سیاسی نیستند اما کارکردهایشان در حوزه های مختلف می تواند بر عرصه ها و تصمیمات سیاسی چه در حوزه سیاست و اداره داخلی کشور و چه در حوزه سیاست خارجی اثر بگذارد.

فرماندار آبادان عنوان کرد: نهادهایی که در حوزه های مختلف اعم از محیط زیست، عدالت اجتماعی، حقوق شهروندی و غیره فعالیت دارند همواره قادرند تا سیاستگذاری های دولت در بخشهای مختلف را مورد نقادی و اثرگذاری قرار دهند.

وجود ۸۹ سازمان مردم نهاد در آبادان

شهبازی با بیان اینکه کمیت و فضای موجود در آبادان که برگرفته از سابقه طولانی فرهنگ در این شهر است سبب شد تا از سال ۱۳۹۲ تا الان قریب به ۸۹ سازمان مردم نهاد تشکیل شود، تصریح کرد:  سازمانهای مردم نهاد آبادان که از افراد با سنین مختلف تشکیل شده، تشخیصشان بر وجود توانمندی شان در کمک به سایر مردم بوده و بر این اساس به نمایندگی از مردم برای نام نویسی و ایجاد تشکیل وارد عرصه شدند.

وی در ادامه گفت: از زمانی که افراد برای تشکیل سازمان مردم نهاد اعلام آمادگی می کنند تا زمانی که بخواهد روند اداری کار آنها طی شود ما به ساختار اداری شهرستان آنها را معرفی می کنیم، در جلسات و همایشها از آنان دعوت می کنیم اما از دخالت و ورود به امور این سازمانها دوری می جوئیم.

فرماندار آبادان اضافه کرد: دولتها تنها می توانند منابع و ساختارها را در اختیار سازمانهای مردم نهاد قرار دهند و اگر بخواهند نقش بالا سری و یا اداری داشته باشد در واقع کار ویژه و اصلی سازمان مردم نهاد از دست می رود.

شهبازی افزود: در زمان حاضر در ممالک توسعه یافته پیشرفته، حجم و تعداد نفرات دولتها کم و ساختارشان کوچک می شود اما جامعه به وضع اصلی خود یعنی پررنگ شدن نقش اصلی مردم برمی گردد.

وی، رمز ماندگاری سازمانهای مردم نهاد را در استقلال آنان، دریافت مشارکتهای داوطلبانه مردمی،  داشتن برنامه تعریف شده و انتخاب هدف مشترک در راستای منافع ملی در جامعه نام برد و گفت: اینکه دستگاه های دولتی و اجرایی به دنبال یافتن مکان یا سرپناهی برای سازمانهای مردم نهاد باشند با اساس کار این سازمانها مغایرت و تعارض دارد ضمن آنکه شان سازمانها بالاتر از این مسائل است.

تعصب جوانان آبادانی ستودنی است

شهبازی، عشق، علاقمندی، تعصب و باور جوانان آبادانی را ستودنی خواند و تصریح کرد: از سازمانهای مردم نهاد به فراخور اهداف و برنامه هایشان در شوراهای مختلف دعوت می شود، ضمن آنکه شرکت تمامی سازمانهای مردم نهاد در جلسات شورای اداری را از این پس مصوب می کنیم.

وی با تاکید بر حضور پر رنگ تر سازمانهای مردم نهاد در مناسبتها و برنامه های مختلف، بر لزوم همراهی و همکاری دستگاههای اجرایی با سازمانهای مردم نهاد تاکید کرد.

فرماندار آبادان با بیان اینکه کشورها به مدد سازمانهای مردم نهاد وضعیت اقتصادیشان نیز تغییر کرده است، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی آنکه افراد بتوانند با بهره گیری از توان فکری و دانش خود از امکانات، منابع و تجهیزاتی که در درون سرزمین شان وجود دارد به بهترین نحو استفاده کنند.

نقش بی بدیل سازمانهای مردم نهاد در راهبری حیاتی کشور

شهبازی، انتزاج فکر و دانش ایرانی و دانش و فن آوری روز دنیا برای جلوگیری از آسیب رسانی به کشور در زمانهای مختلف را ضروری خواند و افزود: نقش سازمانهای مردم نهاد در تحقق این پیام و راهبری حیاتی برای کشور بی بدیل و کلیدی است.

وی ادامه داد: نوجوانان و جوانان خوزستان جمعی متحد و منسجم هستند که در قالب سازمانهای مردم نهاد و تشکل ها و گروههای مختلف اعم از سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و قومی برای بالندگی و آبادانی استان تمامی تلاش خود را به کار می برند.

شهبازی تصریح کرد: فرزندان آبادان، فعال، پرسشگر، پرسوال و کم توقعی هستند و حتی بسیاری از مسائلی که شاید در شهرستانهای دیگر عادی باشد اما اینجا برنمی تابند و برایشان قابل هضم نیست.

وی با اشاره به شعارهای اجتماع محور دولت یادآور شد: آنچه روشن است اینکه عزم دولت از زمان استقرارش بر واگذاری کارها به دست مردم و حضور جوانان در عرصه های مختلف جامعه بوده است.

فرماندار آبادان از گردش آزادانه اطلاعات و فراهم سازی بسترهای مناسب و مساعد برای انجام فعالیت های رسانه ای به عنوان یکی از اصول هشت گانه دولت روحانی نام برد و عنوان کرد: نقدهای زیادی از سوی رسانه ها و سازمانهای مردم نهاد در شهرستان انجام می شود که در بستر همین نقدهای سازنده تا الان توانستیم با یک مرافقت حداقلی توفیق رسیدن به بسیاری از اهداف و مقاصد را داشته باشیم.

لزوم راه اندازی سایت ویژه سمن ها

شهبازی با تاکید بر راه اندازی «سایت ویژه سازمانهای مردم نهاد» (سمن ها) در آبادان همراه با تعیین یک هیئت مدیره از میان سازمانها و به انتخاب آنان افزود: هیچ تعهدی ازسوی ما بر روی زمین باقی نمانده است، انتظار می رود «کانون سازمانهای مردم نهاد» هر چه زودتر فعال و جلسات سازمانها با یکدیگر به صورت گسترده تر و بهتری برای دستیابی به اهداف مشترک برگزار شود، برای انجام امور مختلف منتظر دستگاههای اداری و فرمانداری نباشید، خودتان پیشقدم شوید.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار