تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۱۳۱۴۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انتقاد استاندار خوزستان از صنایع بزرگ استان
اگر قرار است شرکت صنایع فولاد، سنگ‌آهن خود را از طریق جاده جابجا کند، موظف است که خدماتی را در جاده‌ها و در زمينه ایمنی جاده‌ها ارائه کند زيرا در غیر این صورت مانع انتقال سنگ‌آهن از طریق جاده می‌شویم
استاندار خوزستان با انتقاد از برخی صنایع بزرگ استان به دلیل عدم ارائه خدمات در جاده‌ها گفت:اگر قرار است شرکت صنایع فولاد، سنگ‌آهن خود را از طریق جاده جابجا کند، موظف است که خدماتی را در جاده‌ها و در زمينه ایمنی جاده‌ها ارائه کند زيرا در غیر این صورت مانع انتقال سنگ‌آهن از طریق جاده می‌شویم.

غلامرضا شریعتی در جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان که روز چهارشنبه (24 شهریورماه) در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط استاندارد می‌توان گفت که در بروز تصادفات 70 درصد عامل انسانی موثر است اما در شرایطی که خودروها و جاده‌ها از استاندارد لازم برخوردار نیستند، نمی‌توان گفت که در تصادفات 70 درصد عامل انسانی نقش دارد.

وی افزود: نقاط حادثه‌خیز اکنون مورد تأکید وزارت راه‌ و شهرسازی است و برطرف شدن مشكلات این نقاط به 570 میلیارد تومان نیاز دارد كه در حال تأمین این میزان اعتبارات از محل بودجه‌های ملی و استانی هستیم.

شريعتي با بیان این‌که 80 میلیارد تومان برای برطرف شدن برخي نقاط حادثه‌خیز در استان در برنامه است، تصریح کرد: باید طی یک برنامه مدون زمانبندی شده، در فاصله پنج سال نقاط حادثه‌خیز به صفر برسد.

وي با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی و آموزش جهت کاهش سوانح جاده‌ای گفت: باید در صدا و سیما در میان برنامه‌های پر بازدید، برنامه‌های آموزشی گنجانده شود و همچنین جاده‌های پر تصادف نیز اعلام و توصیه‌ شود كه در این جاده‌ها احتیاط بیشتری صورت بگيرد و یا از مسیرهای جایگزین استفاده شود.

شريعتي عنوان کرد: وضعیت محور بازفت به شهرکرد نسبت به گذشته بهبود بسیاری پیدا کرده است و تونل‌هايي از سمت استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان در حال احداث است و امیدواریم در چند سال آینده وضعیت این محور بهتر شود.

استاندار خوزستان با اشاره به پروژه 4 خطه شدن محور اهواز – ایذه اظهار کرد: تنها 17 کیلومتر محور اهواز به هفتكل چهارخطه نیست و برای چهار خطه شدن این مسافت برنامه‌ریزی شده است. مناقصه جاده چهارخطه هفتكل به ایذه نیز در 2 ماه آینده آماده خواهد شد و 16 میلیارد تومان نیز به این پروژه اختصاص داده شده است.

وي با بيان اينكه چهار خطه شدن محور ایذه به دهدز نیز توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء در حال انجام است، افزود: در گذشته نگرانی‌های در خصوص تأمین اعتبارات این پروژه بود اما اکنون اعتبارات در اختیار مجري پروژه قرار گرفته است و پروژه متوقف نخواهد شد.

شریعتی در خصوص تعریض محور اهواز – مسجدسلیمان نیز گفت: برای پروژه تعریض اين جاده اعتبارات خاصی وجود نداشت و تنها 90 میلیون تومان اختصاص داده شده بود اما با تلاش هاي صورت گرفته، اجازه برگزاری مناقصه داده شده و قرار است وزارت نفت بخشي از اعتبارات اين پروژه را تأمین كند.

وی ادامه داد: همچنین مناقصه پروژه دو طرفه شدن محور دارخوین – شادگان نیز برگزار خواهد شد. آزادراه ایذه  – لردگان نیز جزو اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است و يك هیأت چینی بازدیدي از منطقه داشته است و ما هم این آمادگی را داریم و این موضوع را دنبال خواهیم کرد تا توسط سرمایه‌گذار خارجی انجام شود.

استاندار خوزستان با اشاره به پروژه احداث خط راه‌آهن اهواز – شهرکرد – اصفهان عنوان کرد: احداث راه‌آهن اهواز – شهرکرد – اصفهان از قول‌های رئیس جمهور به مردم چهارمحال و بختیاری بود و از موارد مورد تأکید است و دنبال می‌شود.

شریعتی با انتقاد از برخی صنایع بزرگ استان به دلیل عدم ارائه خدمات در جاده‌ها گفت: شرکت فولاد خوزستان سنگ‌آهن مورد نياز خود را از طریق جاده حمل می‌کند و علیرغم اصرار راه‌آهن به انتقال از طریق راه‌آهن، زيربار اين موضوع نمي رود و اعلام می‌کند که انتقال با قطار، هزینه بالایی دارد.

وي اظهار كرد: اگر قرار است شرکت فولاد، سنگ‌آهن خود را از طریق جاده منتقل کند، موظف است که خدماتی را در جاده‌ها و در راستاي امنیت جاده‌ها ارائه دهد، در غیر این صورت مانع انتقال سنگ‌آهن از طریق جاده می‌شویم.

شريعتي افزود: حتی اگر هزینه انتقال سنگ‌آهن از طریق راه‌آهن بالا باشد اما امنیت مردم در جاده‌ها مهم‌تر است و باید تأمین شود و صنایع استان تا حدامکان باید از راه‌آهن استفاده کنند و اگر در صورت نیاز از جاده‌ها استفاده کردند، باید امکاناتی فراهم و خدماتی در جاده‌ها ارائه دهند.

استاندار خوزستان با اشاره به ممنوعیت تردد کامیون‌های سنگین از محور اندیمشک – پل زال گفت: ما ضامن امنیت جان مردم استان هستیم و این مسأله مهمی است و به همین جهت بايد تصادفات در جاده‌ها را آنالیز و مشخص كنيم که در کدام نقطه بیشترین تصادفات رخ می‌دهد و سپس آن نقاط را تعریض كنيم تا تصادفات به حداقل برسد اما نمی‌توان تمام جاده را مسدود کرد زیرا زندگی به این جاده بستگی دارد، باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد و پیشنهادات لازم برای آن ارائه شود.

شریعتی با بیان این‌که نباید کلی صحبت کرد، اظهار کرد: تعریض محورها باید بر اساس اولولیت‌بندی انجام شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار