تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۱۳۱۸۱۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در حاشیه سخنان رئیس پلیس راه استان و نماینده مردم ایذه،
عبور وسایط نقلیه سنگین در جاده ایذه- اصفهان را ممنوع کنید
عبور وسایط نقلیه سنگین در جاده ایذه- اصفهان را ممنوع کنید

خوزنیوز: دو خبر در خوزنیوز به فاصله یک روز منتشر شدند. یکی مربوط به اظهارات سرهنگ علی دولتشاهی رئیس پلیس‌راه خوزستان که خبر از افزایش 12 درصدی تصادفات داده و  جاده ایذه را از پرحادثه‌ترین راه‌های خوزستان معرفی کرده است. دیگری مربوط به سخنان هدایت الله خادمی  نماینده مردم ایذه در مجلس است که در جلسه کمیسیون ایمنی راه در  استانداری خوزستان ، تلفات جاده ایذه را به یک میدان جنگ تشبیه کرده بود.

خوزنیوز در فروردین‌ماه امسال با انتشار مطلبی از عمادالدین عباسپور با عنوان جاده ایذه، اصفهان فاقد استانداردهای لازم است - تردد اتوبوس‌های مسافربری را متوقف کنید! خواستار متوقف کردن اتوبوس‌های مسافربری عازم اصفهان از این مسیر و  بازگشت آن‌ها به بزرگراه اهواز، تهران شده بود.
در آن نوشته آمده بود: اقدام عاجل مسئولین استان این است که به‌فوریت، انتقال مسافر از طریق تعاونی‌های مسافربری را از این جاده متوقف کرده و تا ایجاد شرایط استاندارد سفر، مسیر اصلی و استاندارد بزرگراه تهران-اهواز را برای جابجایی مسافران مسیر اصفهان به خوزستان تعیین کنند. بدون تردید مسیر کنونی اصفهان- ایذه، کوتاه‌تر است اما این دقایق صرفه‌جویی شده، ارزش عمر ازدست‌رفته جان‌باختگان این جاده را ندارد!

5 ماه از انتشار آن مطلب گذشته، نماینده ایذه معتقد است: جاده اهواز – اندیمشک و جاده اهواز – ماهشهر در پنج ماه اول سال، تلفات جانی نداشتند زیرا اقدامات خوبی در این جاده‌ها انجام‌شده است اما در جاده ایذه 200 مورد تصادف رخ‌داده و تلفات جانی بسیاری نیز به دنبال داشت.

فرمانده پلیس‌راه استان نیز تصریح کرده که جاده ایذه ـ دهدز در پنج‌ماهه اول امسال با ۱۹ فوتی و ۲۰۰ نفر تصادفی در صدر جاده‌های پرحادثه و خطرناک استان قرارگرفته است.

توجه بفرمایید، این جاده هم فاقد استانداردهای لازم است، هم مسیر جدید ارتباطی میان خوزستان و اصفهان شده و هم به مسیر ترانزیت بار تبدیل گشته است. نتیجه‌اش روشن است: جاده‌ای مرگبار و پرخطر!  

آنچه به ذهن می‌رسد این است که مسئول مستقیم وضعیت کنونی چه سازمان یا نهادی هست؟ اگر جاده‌ای فاقد استانداردهای قابل‌قبول است چرا باید به یک مسیر ترانزیت آن‌هم میان دو استان پرتردد مانند اصفهان و خوزستان قرار گیرد؟ چرا مسیر تعاونی‌های 17 گانه بدون توجه به عدم استانداردهای لازم این جاده، از بزرگراه اصلی جنوب به مرکز جداشده و به این‌سوی آمده است؟ اگر دلایل کافی برای این جابجایی وجود دارد چرا به جاده رسیدگی نمی‌شود و اگر اعتبارات کافی وجود ندارد چرا عبور وسایط نقلیه سنگین از این جاده که عامل اصلی ترافیک و زمینه‌ساز تصادفات هستند، ممنوع نمی‌شود؟

اگر 5 ماه پیش که مطلب خوزنیوز منتشر گردید، تصمیم عاجلی برای این جاده گرفته‌شده بود، ساده‌ترین نتیجه‌اش این بود که این جاده از صدر راه‌های خطرساز استان خارج‌شده و کشتگان 5 ماه اخیر این جاده احتمال بیشتری برای زنده ماندن داشتند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
میثم خرمپور قلعه تل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
0
2
با درود بر مهندس خادمی
نمیدونم این چند سال نماینده های ما کجا بودن که الان مهندس خادمی باید به مشکل جاده ،مشکل خارج کردن ایذه از تبعیدگاه،مشکل بیکاری،و...........رسیدگی کنه
واقعا واسه نماینگان گذشته متاسفم
فریدون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
0
2
این جاده خصوصا بین شهرهای ایذه تا دهدز پرترافیک وغیر استاندارد است.هم از نظر راهسازی (وضعیت جاده وپیچ ها و شانه خاکی و...) وهم از نظر علایم راهنمایی .در چند سال اخیر کارهایی جهت بهبود وضعیت انجام شده(تعریض جاده در بعضی نقاط خطرناک وپیچ ها و...) ولی تا رسیدن به وضعیت نرمال فاصله زیادی هست.در چنین شرایطی ، این جاده با حضور وسائط نقلیه سنگین ،بخصوص مدلهای قدیمی و فرسوده بسیار حادثه سازتر است.تصور کنید یک ماشین سواری چه مدت باید با سرعت 10-15 کیلومتر بر ساعت پشت سر یک کامیون فرسوده حرکت کند تا به محل مناسب برای سبقت برسد.نهایتا از یکی سبقت گرفت پشت سر کامیون بعدی باید حرکت کند.این موضوع باعث سبقت غیر مجاز(انحراف به چپ) و تصادف میشود.به نظر من موضوع مطرح شده(ممنوع شدن عبور وسائط نقلیه سنگین بخصوص مدلهای قدیمی ،فرسوده وفاقد معاینه فنی )در کاهش تصادف های این مسیر موثر خواهد بود.
امیر چراغی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
0
3
تشکر از مطلب به جا و تحلیل خوبی که ارائه نمودید. اصل مطلب این است که جاده اهواز، ایذه، دهدز، شهرکرد، باید استاندارد گردد و ضمن تعریض، از نظر دارا بودن شاخص های ایمنی، شرایط قابل قبولی پیدا نماید. اما تا آن موقع، پیشنهاد ممنوعیت تردد خودروهای سنگین از این مسیر به هر بهانه ای (ترانزیتی، مواد سوخت، مواد غذایی، جابجایی مسافر)، پیشنهاد به جا و قابل پذیرشی است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
0
3
با سلام عبور و مرور کامیون وخودروهای سنگین را متوقف کنید
زاگرس نشین
|
ROMANIA
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
1
1
با سلام،
رونق شهرهای هفتکل ، باغملک و ایذه از طریق این جاده هست انتقال بار ترافیکی این جاده به مسیر دیگر باعث از رونق افتادن این سه شهر می شود، اگر کار اساسی می خواهد انجام شود چهار بانده کردن جاده هفتکل به ایذه هست
دانیال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
0
3
ای خدا ... یعنی میشه یه روزی خوزستان از این وضعیت خارج شه ؟ من از دوران کودکی تا العان اصفهان زندگی میکنم ولی هر روز اخبار خوزستان رو دنبال میکنم. ولی متاسفانه جز ناراحتی و افسوس چیز دیگه ای نصیبمون نمیشه . به امید آبادانی خوزستان قهرمان .خوزستان نجیب ، خوزستان پاک . خوزستان بی ریا ...

و در آخر : لعنت خدا بر کسانی که دارن حق این استان و حق مردم باصفا و صبور رو میخورن . مخصوصا اون مدیران بی لیاقت استان که فقط و فقط به فکر پر کردن جیب خودشون هستن . یه مقدار سیاست داشته باشید . یه مقدار دلسوز مردم باشید . این مسئولین اصفهان دارن به هر طریقی شده ( دزدی - رانت - حق دیگران رو خوردن) دارن تلاش میکنن و شهر و استانشونو میسازن .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
0
0
در جواب زاگرس نشین حرف شما متین است ولی الان که جاده جان همشهریان ما رو چندین سال داره میگیره بهترین راه موقت مسدود کردن ترانزیت کالا است حدالقل ، از دانیال خان هم تشکر و اضافه شود لعنت تمام مردم بیکار خوزستانی که در دریای از ثروت و در خاک و ریزگردها بسر میبرند و نادانان آخر به عذاب دچار میشوند
:
:
:
آخرین اخبار