تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۳۱۹۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس نظام صنفی کشاورزی خوزستان عنوان کرد:
"بای‌پس" تنها راهکار علاج‌بخشی سد گتوند
اگر علاج‌بخشی سد گتوند از طریق انتقال آب این سد به حوضچه‌های تبخیری انجام شود، اراضی کشاورزی پایین‌دست به صورت کامل نابود خواهند شد. بر اساس نظرات و یافته‌های کارشناسان تنها راهکار علاج‌بخشی سد گتوند که مقبول جامعه کشاورزی خوزستان نیز است، انجام عملیات "بای پس" است
رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی خوزستان در واکنش به اظهارات اخیر معاون وزیر نیرو در خصوص علاج‌بخشی سد گتوند گفت: صراحتاٌ اعلام می‌کنم که کشاورزان منطقه نسبت به عملیات اجرایی پروژه‌های مطرح شده از سوی آقای میدانی مقاومت خواهند کرد.

مسعود اسدی در خصوص طرح‌های علاج‌بخشی سد گتوند اظهار کرد: متأسفیم که وزارت نیرو در رابطه با مطالعات علاج‌بخشی سد گتوند به نظرات جامعه کشاورزی خوزستان بی‌توجه است.

وی با اشاره به اظهارات اخیر معاون وزیر نیرو در خصوص پروژه انتقال آب سد گتوند به حوضچه‌های تبخیری و کناره‌ای خلیج‌فارس و ضمن مخالفت با این راهکار افزود: صراحتاً اعلام می‌کنم که مردم منطقه اجازه ایجاد این حوضچه‌ها و دریاچه‌های تبخیری را نخواهند داد زیرا طبق نظر کارشناسان اجرای این پروژه‌ها نه تنها مشکل سد گتوند را حل نمی‌کند بلکه منجر به شوری اراضی نیز خواهد شد.

اسدی تصریح کرد: ایجاد حوضچه‌های تبخیری موجب شوری اراضی و ایجاد شوره‌زارهایی خواهد شد و از یک سو با وقوع طوفان گردوغبار این شوره‌زارها بلند شده و همراه طوفان‌ها بر سطح زمین‌های کشاورزی می‌نشیند و به دیگر اراضی کشاورزی منطقه آسیب خواهد رساند.

وی عنوان کرد: اگر علاج‌بخشی سد گتوند از طریق انتقال آب این سد به حوضچه‌های تبخیری انجام شود، اراضی کشاورزی پایین‌دست به صورت کامل نابود خواهند شد. بر اساس نظرات و یافته‌های کارشناسان تنها راهکار علاج‌بخشی سد گتوند که مقبول جامعه کشاورزی خوزستان نیز است، انجام عملیات "بای پس" است.

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی خوزستان خاطرنشان کرد: اظهارات اخیر آقای میدانی، معاون وزیر نیرو در خصوص علاج‌بخشی سد گتوند صراحتا اجرایی نخواهد بود و کشاورزان منطقه نسبت به اجرای این پروژه‌ها مقاومت خواهند کرد.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: مسعود اسدی ، سد گتوند
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
امین
|
Russian Federation
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
0
0
متاسفانه دولت برغم مشکلات سد گتوند واگاهی از عواقب پیش رو از صداقت در مطالعات و وجود نمکزار شدن اراضی دوری کرده وفقط زمان را از دست میدهد
:
:
:
آخرین اخبار